י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הנייעס

ברקע האיפול: לייבל'ה מסכם שבוע דרמטי

והשבוע במהדרוה של לייבל'ה:שר האוצר סמוטריץ' במחלקה ראשונה בדרכו לארץ לאחר הנאום המרשים בארה"ב | כיצד סיקר 'המודיע' את פרשת העיתונאים שעזבו את קבוצת הליכוד? | זקן חברי המועצת שתומך במוקד הודעות סמס | מי ישמש סנדק בברית לבנו של זאנוויל וינברגר? | והחתונה של נכד השר ירושלים ומסורת שנערכה בברוקלין

ברקע האיפול: לייבל'ה מסכם שבוע דרמטי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

הפרשייה הביטחונית בצפון הארץ עליה הוטל איפול של הצנזורה טרדה את מנוחתו של לייבל'ה במשך השבוע, עד שמרוב חרדה כמעט וירד למקלט בבני ברק. בדרכו חזרה מהשיעור פגש לייבל'ה את אחד הנייעסנים הגדולים ושאל אותו "מה קורה בצפון"? הלה השיב: "אני לא יכול לדבר"... לייבל'ה אמר לעצמו: כל אחד והרגעים שלו, ניפגש בצומת הבאה כשאני הוא זה שלא יוכל לדבר ואז נראה את אותו נייעסן..

לייבל'ה שמח לבשר כי שלוחי דרבנן היושבים סביב שולחן הממשלה, החלו להקפיד על אורח חיים בריא. שני שרים (אחד מיהדות התורה ואחד מש"ס - חייבים איזון) הסירו בחודשים אחרונים עשרות קילוגרמים ממשקל; איזה נס שאין ל'דגל התורה' נציג סביב שולחן הממשלה, אחרת גם הוא היה צריך לרדת במשקל.

ואם עסקינן באורח חיים בריא וספורט, הבוקר (חמישי) יומוני המפלגות החרדיות היו מאוחדים לאורך כל הציר (כפשוטו) וכתבו אותם ניסוחים בעניין הסדרי התנועה מחר במרתון ירושלים הצפוי להיערך בבירה. מה שכן, מהמודעה הקוראים לא הצליחו להבין באיזה אירוע מדובר. בטח העירייה והמשטרה רצתו להשאיר משהו לשיחה במקווה.

גם המבקר ב'המודיע' נרדם בשמירה: בעוד 'יתד נאמן' ו'המבשר' לא סיקרו את אירוע הסרת העיתונאים מקבוצת הליכוד בוואטסאפ. בעיתון 'המודיע' כתבו ידיעה מכובדת של צבי רוזן בעמוד 2, אך כמובן לא כתבו מאיפה הוסרו העיתונאים ולייבל'ה חשב כי הם הוסרו מרשימות הקמחא דפסחא.

דווקא בעיתון 'הדרך' ראה לייבל'ה כי זקן חברי המועצת שהוכתר למו"ר, הגאון רבי משה מאיה, מחזק דווקא את מוקד ש"ס - מוקד ההודעות הסמס שבו מפרסמים הישגים של נבחרי התנועה. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שכבש את ארה"ב חזר לארץ בטיסת ביזנס, כיאה וכראוי לממונה על תקציבי המדינה. לייבל'ה לא ידע האם סמוטריץ' התרגל לכל הטוב הזה. מה שבטוח הוא עבד כל הטיסה. 

סמוטריץ' גם פגש בטיסה את הנגיד הצעיר אברומי זופניק מברוקלין ששמח מאוד לפגוש את שר האוצר למרות שמדובר בשר שלא ממונה על 'שקל הטהור' של סאטמר. 

והשר איתמר בן גביר, לאחר הישיבה עם מפקדי המשטרה בתל אביב, בצהרי יום חמישי, הגיע למספרה של שמעון בבני ברק בכדי לעשות 'חותן בוחר'. השר בן גביר אכן התחתך ויצא מדוגם מהתספורת בצהרי היום. 

שר ירושלים ומסורת מאיר פרוש חגג ברביעי בלילה בניו יורק את שמחת נישואי נכדו החביב מוטי אליאס שהתחתן בשעה טובה. לייבל'ה ראה המוני חסידים ובנשקי"ם מתגודדים סביב השר ומבקשים אישורים למירון. 

בהמשך רקד השר עם המשפיע רבי נחמן בידרמן בריקוד סוער שלא הותיר אף אחד אדיש. 

את עורך חדשות 'משפחה' אליעזר שולמן ראה לייבל'ה בכיכר היודנפלאץ בווינה יחד עם בכירי רבני אירופה שהשתתפו בכנס למניעת התבוללות של "מרכז רבני אירופה".

גם את יועץ התקשורת בונים נאגל ראה לייבל'ה בכיכר המרכזית של הבירה האוסטרית. נאגל היה נראה עסוק מאוד ולייבל'ה לא רצה להפריע. 

לייבל'ה השבוע גם יצא לליז'ענסק לפקוד את הציון של הרבי ר' מיילך. כבר בטיסה ראה את איש קברי הצדיקים והסגולות ראש העיר אלעד ישראל פרוש יושב כאחד האדם במחלקת תיירים ומנהל שיחות עד הרגע האחרון. 

בליז'ענסק אצל האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא ראה לייבל'ה את פרוש מרקיד את הנגיד ר' מתי גרוזינגר מויז'ניץ. 

אפרופו גרוזינגר, השבוע התקיימה חתונת נכדו של הנגיד, בן לחתנו הרב אמסטרדם, עם בתו של איש מרכז הטהרה מוטי קרימלובסקי. בחתונה ראה לייבל'ה את הנגיד אלימלך טאבק שהגיע מניו יורק לשמחה.

 

גם סוד שיח בין המשב"ק של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל והנכד המפורסם דוד שפירא לבן המשב"ק לבית ויז'ניץ בן ציון שטנגר ראה לייבלה בפאתי אולמי קונקורד. 

אפרופו דוד שפירא, לייבל'ה ראה את הנכד בבחירת מוצרים ב'אושר עד' לכבוד ימי הפורים.

ואם במשב"קים עסקינן, הרב שמעון מרגליות, נאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ונהגו המסור קיבל היום את ברכתו לאור ההצלחה הכבירה בסדרי הפורים בישיבת פוניבז' שהוא אחראי עליהם כבר 25 שנה בשליחותו של מרן ראש הישיבה.

את איש התקשורת והעיתונאי יעקב אייכלר מכאן רשת ב' ראה לייבל'ה רוכש ביצים לכבוד חג הפסח. 

לאחר שחזר מביקור בזק בלונדון, ראה לייבל'ה את איש היח"צ פנחס פלינקר בדיונים אחרונים על 'מתווה העם'. פלינקר גילה בקיאות במתווה והדהים את כל אנשי בית הנשיא. 

מי שפיקד על הלוגיסטיקה בהכנסת אורחים של ר' שמחה קרקובסקי הוא יצחק וינבך שלא התעצל לעלות על המנופים ולטפל בכל הלוגיסטיקה והפינישים האחרונים.

את שמחל'ה ברייאר האגדי ראה לייבל'ה עם השליח מצווה געלט שהינדל'ה נתנה ללייבל'ה להעביר אצל ר' מיילך. 

מוטי רבינוביץ שהגיע להפיק בפולין את המסע של בעלזא, המסע של אורייתא בצאנז התברך מהאדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא לא לפני שביקש ברכה לצוות הגדול שנשאר בארץ להפיק את השבת ההיסטורית של הרבי מויז'ניץ במירון. 

גם את האיש שלנו באיצקוביץ ובדירה 8 במירון יצחק שיינין ראה לייבל'ה מחלק משקה בהכנסת אורחים של קרקובסקי. 

שימי אורלנסקי מעסקניה הצעירים של בית שמש בכלל ורמה ד' בפרט נצפה משתטח ומעתיר בתפילה על תושבי עירו על ציון זקנו רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע.

לייבל'ה עדיין תחת הרושם של הנס מליל שישי האחרון בביתר שם האזעקות לא פסקו במשך שעתיים. בשיא הדרמה פגש את ראש העיר וסגניו מקבלים סקירה ממנהל המשל"ט יוסי פקשר על המצב בעיר. 

את הח"כ הצנזאי משה שמעון רוט ראה לייבל'ה השבוע שובר שתיקה בראיון אצל נדב אלימלך מערוץ הכנסת.

גם יענקי פרבר כתב החוץ שלנו הגיע באורח נדיר לכנסת ונפגש עם ח"כ ישראל אייכלר. במהלך הביקור העלה פרבר בפני אייכלר את הנושא שקרוב לליבו - האנטישמיות בעולם. 

ומי שאולי פוזל לשמאל? יוני עוזרי דובר סייעת ש"ס נצפה השבוע במסדרונות הכנסת לבוש במיטב החליפות כמסורת ישראל הראשונה.

אפרופו הכנסת, לייבל'ה ראה השבוע את חלוקת הרכבים החדשים של החכי"ם החדשים. 

הסופר והמחזאי טוביה טננבום, הוציא את הספר 'חרדי וטוב לו' שהפך לשיחת היום במגזר החרדי ולא רק. לייבל'ה רכש את הספר ושומר אותו לקריאה בפסח. השבוע ראה לייבל'ה את טוביה מעניק את הספר להיסטוריון מוטה ברים. 

במהלך מפגש בין יו"ר ועדת החינוך ח"כ טייב עם ראש הישיבה הגאון הרב דוד אברהם, ראה לייבל'ה את הח"כ הצרפתי יליד העיר סרסאל שבצרפת, מתעניין בספר שקיבל ראש הישיבה הרב אברהם לפני עשרות שנים מרבה המיתולוגי של סרסאל - הגה"צ רבי רפאל ישראל זצ"ל.

לייבל'ה תיעד השבוע במשרדי 'גוגל ישראל' פגישה מיוחדת בין המנכ"ל ברק רגב וראש המטה והמנהל התפעולי של החברה ירון מרקוביץ לראשי מערך הייעוץ הרפואי 'למענכם'. היו"ר יוסי ערבליך חתן אות הנשיא להתנדבות, הציג את פעילות ארגון למענכם ואת צמיחת הפניות בשנה האחרונה שהגיעה לכ-20,000 פניות בשנה. בסיום הפגישה בה נטלו חלק פרופ׳ פרס נשיא הארגון, ד"ר גדי נוימן סגן הנשיא, רחל מיכוביץ האחות הראשית, אביגיל ברוורמן מנהלת הארגון ועמית גבע-כרמלי מנהלת קשרי החוץ, סוכם על המשך שיתוף פעולה של חברת גוגל ואגודת 'למענכם' לטובת כלל הציבור במדינת ישראל.

התוכי של יחיאל מילר רכז מבצעים באיחוד הצלה סניף ב"ב חזר לבעליו השבוע אחרי שבוע שנעלם בעיר התורה והחסידות, ואחד מתושבי העיר מצא והחזיר אותו.

בני רוזנטל האסטרטג הצה"לי נצפה השבוע נועל את הדלת של חדר הדיונים ביחידה רגע אחרי שהותר לפרסום התקרית הביטחונית בצפון המדינה.

ואת איש הדיגיטל והפרסום בצה"ל ישכר זלמנוביץ פגשנו השבוע בקניית מלתחה חדשה בתחנה המרכזית בירושלים. 

את יצחק הרץ הצלם הצה"לי החרדי וצלמו של זמר העשור ישי ריבו מצאנו השבוע תופס עוד דף גמרא בבסיס רגע לפני פרויקט צילום נוסף.

שר התרבות מיקי זוהר קיבל השבוע בלשכתו את הרב עודד זנד מחבר הספר העוצמתי 'באפס אצבעותיי'. השניים דנו בדרכים להפיץ את המסר המעצים של הספר וסיפור החיים שמאחוריו.

איש המוסדות שמוליק כץ נסע לליז'ענסק בטיסת בזק להתפלל בציון של ר' מיילך, במקום פגש את הרבי מרחמסטריווקא שהאציל עליו מברכותיו.

 

השחקן החרדי המוכשר חיים אליעזר פונפדר נצפה השבוע בציון של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר לפני שהגיע לר' מיילך בליז'ענסק.

פינת המזל טובים והשמחות השבועית 

ברכת מזל טוב ליו"ר סיעת יהדות התורה ויו"ר ועדת פניות הציבור ח"כ יצחק פינדרוס לרגל שמחת הולדת נכדו. 

ברכת מזל טוב לרבי אריה קנייבסקי נכדו ויד ימינו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ויו"ר 'ארחות יושר' לרגל שמחת נישואי בתו הגדולה הערב באולמי וגשל בב"ב.

קול שמחה עבר השבוע בממלכה והתרגשות גדולה אצל חברי מקהלת 'מלכות', עם היוודע הבשורה על הולדת בן לגדול הזמר החסידי בעל הקול המיוחד זאנוויל וינברגר. לייבל'ה שחשקה נפשו בסנדקאות התבאס לשמוע שזאנוויל שמר זאת למשפיע הרה"צ רבי מיילך בידרמן. מזל טוב זאנוויל.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת יעקב פלבינסקי מ'משפחה' לרגל הולדת הבת בשעה טובה. בין ריאיון כלכלי לפרויקט מוזיקלי, לייבל'ה פגש השבוע את יעקב ב'מעיני הישועה' ואיחל מזל טוב נרגש.

ברכת מזל טוב ליעקב דינר, מנכ"ל מוסדות כנסת ישראל ובנו של הגרי"א דינר רב מרכז בני ברק, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. כמו כן מזל טוב לרגל הולדת הבת להרב אהרון ניימן ממנהלי רשת הכוללים של כנסת ישראל.

ברכת מזל טוב לאיש השבת הרב דוד גולדמן לרגל שמחת חתונת בתו הערב באולמי היכלי מלכות בבני ברק.

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר אופקים אברהם דייטש לרגל שמחת נישואי הנכדה השבוע. כאחוות דגלים הגיע ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין לאחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לעורך הדין אברהם יעקב זילברשלג לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב ליענקי ברוין מבעלי מפעל "יוקרה שבעור" לרגל שמחת בר המצווה לבנו הבה"ח שמואל, שייערך הערב בירושלים.

ברכת מזל טוב לאליהו הורביץ, נאמן ביתו של ראש ישיבת באר יעקב הגאון רבי דוד יצחק שפירא, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לצלם דוד ארזני, צלם חצרות הקודש והאדמו"רים, לרגל שמחת נישואיו השבוע. לייבל'ה הגיע לשמחה והתרגש מסידור הקידושין של הגרב"צ מוצפי בחתונה.  

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד