כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מהפך בארה"ב

סקר: רוב הדמוקרטים מזדהים עם הפלסטינים ולא עם ישראל

לראשונה מאז תחילת הסקירה לפני כ-22 שנים מצביע סקר מכון "גאלופ" על מהפך דרמטי בקרב המפלגה הדמוקרטית: רוב חבריה מזדהים עם הפלסטינים, ולא עם הישראלים. מנגד, בקרב חברי המפלגה הרפובליקנית 78% נוטים לצד הישראלי לעומת 11% שמזדהים יותר עם הפלסטינים

סקר: רוב הדמוקרטים מזדהים עם הפלסטינים ולא עם ישראל
אילוסטרציה צילום: Pixabay

סקר חדש של מכון "גאלופ" מצביע על החרפת המשבר בין המפלגה הדמוקרטית ובין מדינת ישראל, כאשר לראשונה המפלגה הדמוקרטית נוטה לתמוך דווקא בצד הפלסטיני ולהזדהות איתו, ולא עם הצד הישראלי. תוצאות אלו הן המשכה של דעיכה המתרחשת בשנים האחרונות בקרב הדמוקרטים, המוצאת ביטוי בסקרים של מכון "גאלופ".

בסקר ב-2016 השיבו 53% מהנשאלים שהם מרגישים מזוהים יותר עם הישראלים לעומת 23% שהביעו הזדהות עם הפלסטינים. ב-2021, עם תום מבצע "שומר החומות", פירסמו סוכנות הידיעות AP ומכון NORC סקר שהראה ש-51% מהמצביעים הדמוקרטים מעוניינים שהיחס של ארה"ב לפלסטינים ישתפר.

התמיכה בפלסטינים בקרב בוחרים שאינם משויכים לאף אחד מהמחנות הגיעה ל-32% - שיא כל הזמנים. עם זאת, תמיכת הבוחרים העצמאים בישראל עדיין גדולה יותר - 49%.

חשוב לציין כי למרות שיעור התמיכה הגבוה בפלסטינים, עדיין 56% מהדמוקרטים שהשתתפו בסקר של "גאלופ" מחזיקים בדעה חיובית על ישראל. עם זאת, זוהי ירידה לעומת 63% בשנה שעברה. בקרב הרפובליקנים ל-82% יש דעה חיובית על ישראל, והנטייה לטובתה בסכסוך היא 78% נוטים לצד הישראלי לעומת 11% שמזדהים יותר עם הפלסטינים.

ארה''ב סקר רפובליקנים פלסטינים דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד