כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סערת הרפורמה

נתניהו הזהיר: השר הבכיר יתפטר מהממשלה אם לא יהיה ריכוך

נתניהו וגלנט ניהלו בשבועיים האחרונים שיחות קשות במהלכן שיקף גלנט לנתניהו את המצב האמיתי בצבא. בעקבות כך, הזהיר נתניהו את השרים כי אם לא יהיה ריכוך, גלנט יתפטר

נתניהו הזהיר: השר הבכיר יתפטר מהממשלה אם לא יהיה ריכוך
נתניהו במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבועיים האחרונים התנהלו מאחורי הקלעים שיחות קשות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון, יואב גלנט. במהלך אותן שיחות, גלנט שיקף לנתניהו את המצב האמיתי בצבא ובמערכת הביטחון על רקע מה שנראה היה אז כחוסר מוכנות להתפשר. כך דווח בחדשות 12.

בעקבות אותן שיחות, נתניהו אמר בדיונים לשרים אחרים כי הוא מעריך בסבירות גבוהה שאם לא תהיה פשרה, גלנט כנראה יתפטר מהממשלה. 

השאלה שנשאלת כעת, האם גלנט יסתפק באותו מתווה ריכוך שהציע אמש רוטמן, גם אחרי שמארגני המחאה דחו אותו על הסף? לא מן הנמנע שגלנט ימתין לראות איך ה"ריכוך" ישפיע על מחאות המילואימניקים.

כזכור, לפני כחודש דווח על משבר בין שר המשפטים יריב לראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שלוין איים כי אם לא יהיו פשרות משמעותיות במהפכה המשפטית - הוא יתפטר ויפרק את הקואליציה. המתיחות בין השניים החלה בעקבות כל שנתניהו התאכזב מהאופן שבו ניהל לוין את הסברת הרפורמה בתקשורת.

מקורב לנתניהו תקף אז את שר המשפטים: "יריב לוין דוחף את האירוע לקצה ממניעים פוליטיים. אין ספק שהוא יהיה המרוויח הישיר אם היועצת המשפטית תוציא את נתניהו לנבצרות. נתניהו איבד אמון ומנסה להוביל את הרפורמה בעצמו אבל היועצת המשפטית מונעת ממנו".

 

 

יואב גלנט בנימין נתניהו יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד