י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שנה חזקה

סחר היהלומים בין איחוד האמירויות לישראל עלה ב-63%

היקף עסקאות היהלומים בין איחוד האמירויות הערביות לישראל זינק ב- 2022 והגיע ל- 1.75 מיליארד דולר, גידול של 163% לעומת השנה הקודמת | לקראת שבוע היהלומים הבינלאומי בתל אביב, שייפתח ב-27 במרץ, מתפרסמים נתונים המצביעים על פריחת היחסים בין המדינות | בשנים האחרונות, חיזקה איחוד האמירויות את מעמדה כאחד המוקדים המובילים בעולם למסחר ביהלומי גלם וביהלומים מלוטשים

סחר היהלומים בין איחוד האמירויות לישראל עלה ב-63%
יהלומים אילוסטרציה צילום: Pixabay

מרכז הסחורות של דובאי (ה-DMCC), מרכז המסחר החופשי (FREE ZONE) המוביל והרשות הממשלתית של דובאי לסחר ויזמות בסחורות, דיווח כי סחר היהלומים בין איחוד האמירויות הערביות לבין ישראל הגיע ב-2022 ל-1.75 מיליארד דולר, סכום המייצג גידול של 163% בהשוואה לשנה הקודמת.

נתונים אלה מתפרסמים לקראת שבוע היהלומים הבינלאומי שייערך בתל אביב ומדגישים את היחסים המתהדקים בין שתי המדינות ותעשיות היהלומים שלהן. הצמיחה המסחררת שחווה הענף באיחוד האמירויות בשלוש השנים האחרונות התבטאה בעלייה של 72% במסחר ביהלומי גלם ו-50% ביהלומים מלוטשים ברמה גלובלית.

חברות יהלומים ישראליות פועלות במסגרת ה-DMCC מאז שנחתמו הסכמי אברהם ב-2020. פעילותן בדובאי מקנה לחברות הישראליות הזדמנות להתרחבות גלובלית מואצת, בזכות מינוף קשרי הסחר המשמעותיים של דובאי עם מוקדי מסחר עולמיים אחרים. ב- 2022 חנכה בורסת היהלומים הישראלית נציגות ב-DMCC, הראשונה מסוגה ברחבי העולם הערבי, אשר בפברואר חגגה את יום השנה הראשון להיווסדה.

ההצלחה באה לידי ביטוי בעיקר במסחר הישראלי ביהלומים ובאבנים יקרות. הדבר איננו מפתיע, שכן הסכם שיתוף הפעולה בין בורסת היהלומים הישראלית לבין בורסת היהלומים בדובאי נחתם יומיים בלבד לאחר חתימת הסכמי אברהם, וכלל הסכם לפתיחת משרדים של כל אחת מהשותפות במטה של האחרת.

במאי חתמו ישראל ואיחוד האמירויות גם על הסכם השותפות הכלכלית המקיפה (CEPA), במסגרתו בוטלו המכסים על יהלומים ואבנים יקרות.
לדברי אחמד בן סוליים, יו"ר בכיר ומנכ"ל DMCC, "דובאי, באמצעות בורסת היהלומים שלנו, הפכה למובילה העולמית בתחום סחר היהלומים. הדבר משתקף בנתוני סחר היהלומים עם ישראל, שהיקפם עמד על 1.75 מיליארד דולר בשנה החולפת. במהלך השנתיים האחרונות, אנו עדים לגידול משמעותי בחברות הישראליות הפועלות באזור החופשי שלנו, תוך שהן מנצלות במלואם את היתרונות של צמיחה עסקית גלובלית והשילוב האנכי שאנו מביאים לתחום. ככל שיחסי הסחר בין ישראל ואיחוד האמירויות יגדלו ויתפתחו, אנו מצפים לקבל בברכה פעילות עסקית נוספת עם ישראל, הן בתחום היהלומים וכה בענפים מרכזיים אחרים".

הנתונים האחרונים פורסמו שבועות ספורים לפני שישראל מארחת את תעשיית היהלומים העולמית בשבוע היהלומים הבינלאומי, שיתקיים ב-27 וב-28 במרץ בתל אביב. שבוע היהלומים יכלול את ועידת היהלומים הישראלית הראשונה ובעקבותיה, את תערוכת היהלומים הבינלאומית, ובמקביל תארח ישראל את קונגרס היהלומים העולמי, האירוע המרכזי של הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, המתקיים אחת לשלוש שנים במקומות שונים ברחבי העולם.

ה-DMCC, שבסיסו בדובאי, הוא האזור החופשי המקושר ביותר בעולם, והמרכז המוביל למסחר ויזמות בסחורות. בין שהוא מפתח שכונות מגורים תוססות עם נכסים ברמה עולמית, כ-Jumeirah Lakes Towers ו-Uptown Dubai העתידי, או מספק שירותים עסקיים. ה-DMCC מעניק לקהילה הדינמית שלו את כל מה שהיא זקוקה לו על מנת לשגשג ולהצליח. ה-DMCC הוא הכתובת המרכזית לחברות ישראליות הפועלות בדובאי אשר במגוון ענפים, ממתכות ואבנים יקרות דרך שירותים פיננסיים, שירותים מקצועיים, טכנולוגיה ועד טלקום ואנרגיה.

איחוד האמירויות יהלומים סחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד