כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לרגל 75 שנים למדינת ישראל

ראשי קהילה ופוליטיקאים מצרפת הגיעו למפגן תמיכה אדיר בישראל

240 ראשי קהילה יהודים מצרפת ובתוכם 70 פוליטיקאים וראשי ערים בצרפת הגיעו למפגן תמיכה אדיר בישראל. מדובר בועידה הארצית של הקונסיסטואר לרגל 75 שנים למדינת ישראל. ג'רמי רדלר, סגן ראש העיר בפריז דיבר על המשמעות של הביקור "מאד חשוב לחשוף את ישראל לנבחרי הציבור בצרפת. מי שמגיע לישראל ורואה את המציאות כאן, הופך לשגריר של ישראל וגם מגן על ישראל בזירה הדיפלומטית"

ראשי קהילה ופוליטיקאים מצרפת הגיעו למפגן תמיכה אדיר בישראל
בכירי המשלחת צילום: אוליביה פיטוסי

240 ראשי קהילה יהודים מצרפת ובתוכם 70 פוליטיקאים וראשי ערים בצרפת הגיעו למפגן תמיכה אדיר בישראל. מדובר בועידה הארצית של הקונסיסטואר (הארגון הדתי של יהדות צרפת) לרגל 75 שנים למדינת ישראל. חברי משלחת הקונסטיסטואר הגיעו לישראל דרך חברת "החוויה הישראלית", בשיתוף פסרל -גשרים, קק"ל, ההסתדרות הציונית וקרן היסוד.

הבוקר ביקרו חברי המשלחת ביד שם ולאחר מכן קיימו טקס בהיכל יזכור ונפגשו עם הרב לאו שהתייחס למאבק סביב הרפורמה ואמר לחברי המשלחת "בטח שמעתם שיש בישראל הפגנות. יש כאן ויכוח. קואליציה ואופזיציה. אנחנו עם מאד מיוחד. זה האופי שלנו. זה הטבע שלנו. למות, אנחנו אנחנו יודעים ביחד. באושוויץ לא שאלו אם אתה דתי או לא דתי, אם אתה שמאלני או ימני, אשכנזי או מזרחי, אבל לחיות ביחד עוד לא למדנו".

לאחר מכן יצאו חברי המשלחת לכנסת והשתתפו בפאנל שבו השתתפו חברי הכנסת פנינה תמנו שאטה, בועז ביסמוט, דן אילוז, ויוסי טייב. בין הנואמים הרבים שהגיעו לכבד את חברי המשלחת היה אמיר אוחנה, יו"ר הכנסת שאמר: "אתם בוודאי ערים לכך שיש מחלוקת עזה וכמו פרלמנטים רבים בעולם אנו מנהלים את המחלקות שלנו והכנסת שמייצגת את רצון העם היא תכריע. אם ניתן בהסכמה רחבה ואם לא, אז ברוב קולות".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמר בטקס: "מרגש לארח את ההנהגה היהודית בצרפת, חברי המשלחת ופוליטיקאים. אנחנו נמצאים בשנתה ה-75 לעצמאות ישראל. עם ישראל ניצב בפני אתגרים משמעותיים וזה מחייב אותנו להביט בצורה יעילה על אתגר ההתבוללות וההמשכיות של עם ישראל. רק בשנה האחרונה סיימנו עם 65 אחוז התבוללות בתפוצות". האנטישמיות בעולם מגיעה לממדים עצומים, והחשש להסתובב כיהודי הרחובות צרפת כשהאנטישמים מבקשים לפגוע במרקם החיים".

אופיר סופר, שר הקליטה: "בין ישראל לצרפת ישנה מערכת קשרים ארוכת שנים. הקהילה היהודית בצרפת מאד קשורה לישראל ומלאה באהבת הארץ והמורשת הישראלית והיהודית עם הרבה חום ואהבה. בעיני מאד סימלי הביקור הזה שאתם לא מגיעים רק ראשי הקהילה היהודית בצרפת אלא עם מנהיגים מקומיים, זה ערך רב".

עמיחי שיקלי שר התפוצות התייחס לאנטישמיות הגואה ואמר: "בצרפת חווינו אירועים אנטישמים ברמות קשות והאנטישמיות החדשה היא אתגר גדול שהיא לא רק היהודי הבודד, אלא מסמן את הקולקטיב היהודי".

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית": "החוויה הישראלית, חברת הבת של הסוכנות היהודית גאה לקחת חלק בארגון האירוע המשמעותי ביותר של מנהיגי יהדות צרפת ומנהיגים מקומיים לציון 75 שנה לעצמאות ישראל. החוויה הישראלית מגייסת מידי שנה אלפי צעירים יהודים לעשרות תוכניות חינוכיות כמו שמינסטים בכחול לבן, משתתפי פרוייקט תגלית אירגוני הנוער, מסעות בתי הספר היהודים לפולין ולארץ ותומכת במאות מתמחים בכול מקצועות ההייטק ויישום מקומות עבודה בישראל".

הרב ראובן אוחנה, הרב של מרסיי סיפר על מטרת הביקור: "הגיעו כמה מנשיאי האזור, נציגי הממשלה ונציגי העיריות מכל צרפת, כולל נציגים פוליטיים שהגיעו עם המשלחת היהודית. יש לממשל הפוליטי בצרפת הערכה לקהילה היהודית ובם הגיעו להתרשם מהדברים החיוביים של מדינת ישראל. מה שמראים בצרפת בדרך כלל זה את תנועות החרם. כשמנהיגים ישראלים מדברים נגד מדינת ישראל, הם נותנים כוח לתנועות ה-BDS וזה מגביר את האנטישמיות. אנחנו מראים למשתתפי המשלחת להם את החיים המשותפים בישראל. הם רואים כל הזכויות של כלל המיעוטים בישראל והם מבינים שמה שרואים שם שונה ממה שקורה בפועל. זאת ההתנהלות האמיתית שמשקפת המציאות".

צרפת יד ושם הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד