ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סערת סרק

לאחר הנאום עם דגל ביתר: משרד החוץ מתנער מהדברים

לאחר ששר האוצר סמוטריץ' אמר כי "אין דבר כזה עם פלסטיני" ונאם כשעל הפודיום דגל 'ביתר'. משרד החוץ מתנער והירדנים זועמים. "ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן מ-1994. לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל"

לאחר הנאום עם דגל ביתר: משרד החוץ מתנער מהדברים
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד החוץ הגיב לדבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ כי "ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן מ-1994. לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל אשר מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של הממלכה ההאשמית".

תגובת משרד החוץ הגיעה לאחר שמשרד החוץ הירדני בעמאן גינה בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על שנאם אתמול בפאריז וברקע מפת ישראל עם שתי גדות הירדן, מפה המתעלמת מקיום ירדן והרשות הפלסטינית, המפה כללה בתוך גבולות ישראל גם את הגדה המערבית ואת ממלכת ירדן. בהודעה נאמר כי הדברים מהווים "הסתה פרועה והפרה של הסכם השלום בין ישראל וירדן".

דגל ביתר שעורר סערה.

המשרד גם גינה בהודעתו את ההצהרה של סמוטריץ' המכחישה את קיומו של עם פלסטיני, "והמתעלמת מזכויותיו ההיסטוריות של העם הפלסטיני" ומזהיר מפני "ההתנהלות הקיצונית והגזענית" של השר, כלשון ההודעה. בהודעה נאמר כי משרד החוץ הירדני ינקוט את הצעדים המדיניים והמשפטיים הנחוצים כדי לבלום מעשים כאלה.

כזכור שר האוצר סמוטריץ' נשא אתמול נאום בפריז: "אין דבר כזה עם פלסטיני. סבי וסבתי הם הפלסטינים האמיתיים. העם הפלסטיני הוא המצאה של פחות מ-100 שנה. הערבים מסביב לא אהבו שעם ישראל חוזר הביתה אחרי 2000 שנה והמציאו עם פיקטיבי. זאת האמת וצריכים לשמוע אותה בבית הלבן".

בצלאל סמוטריץ משרד החוץ ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד