ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא חלה כל התקדמות

שגריר ישראל באוקראינה זומן לשיחת בירור במשרד החוץ

שגריר ישראל באוקראינה זומן לשיחת בירור במשרד החוץ בקייב במהלכה מחו בפניו על כך שישראל עדיין לא יישמה חלק גדול מההבטחות שניתנו לאוקראינה במהלך ביקורו של שר החוץ אלי כהן במדינה לפני כחודש

שגריר ישראל באוקראינה זומן לשיחת בירור במשרד החוץ
שר החוץ אלי כהן בקייב צילום: שלומי אמסלם לע״מ משרד החוץ

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי זומן היום לשיחת בירור במשרד החוץ בקייב במהלכה מחו בפניו על כך שישראל עדיין לא יישמה חלק גדול מההבטחות שניתנו לאוקראינה במהלך ביקורו של שר החוץ אלי כהן במדינה לפני כחודש, כך לפי מקורות אוקראינים.

על פי הדיווח של ברק רביד באתר 'וואלה', בביקורו של שר החוץ אלי כהן בקייב לפני כחודש ניתנה שורת הבטחות בפגישה עם שר החוץ קולבה ועם הנשיא זלנסקי שנועדו לאותת על הגברת התמיכה הישראלית באוקראינה. זימון השגריר לשיחה מעיד כי חוסר שביעות הרצון בצד האוקראיני לגבי מדיניות ישראל עדיין נמשך.

סגן שר החוץ האוקראיני לענייני המזרח התיכון מקסים סובח אמר לשגריר הישראלי כי עד כה לא חלה כל התקדמות במתן הערבויות להלוואות בסך 200 מליון דולר שישראל הבטיחה לספק לאוקראינה, וכן בכל הנוגע לקליטת מספר גדול יותר של חיילים אוקראינים פצועים לטיפולים בבתי חולים בישראל.

ב'וואלה' דווח עוד, כי סובח אמר לשגריר הישראלי כי בשעה שישראל מבקשת שאוקראינה תכריז על משמרות המהפכה האיראנים כארגון טרור, ממשלת ישראל מסרבת להיענות לבקשתה של אוקראינה להכריז על "כוח וגנר" הרוסי כארגון טרור.

אלי כהן משרד החוץ מלחמת אוקראינה רוסיה משמרות המהפכה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד