כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תוחקרה ע"י ה-FBI

אסון התאומים: דיילת טוענת כי נמנעה חטיפתו של מטוס חמישי

דיילת אוויר בטיסה של חברת יונייטד אמרה לחוקרי ה-FBI לאחר הפיגועים ב-2001 שהיא מאמינה שהמטוס שלה נועד להיות "מטוס טרור חמישי" ב-11 בספטמבר. הדיילת חשפה את הפרטים בסרט דוקומנטרי חדש

אסון התאומים: דיילת טוענת כי נמנעה חטיפתו של מטוס חמישי
אסון התאומים צילום: ויקיפדיה

ארבעה מטוסים נחטפו על ידי מחבלים מוסלמים ב-11 בספטמבר 2001 בארה"ב והתרסקו במגדלי התאומים ובשני מקומות נוספים, כ-3000 אנשים נהרגו. בסרט דוקומנטרי חדש מספרת דיילת במטוס יונייטד כי היא וחבריה היו בטוחים שהמטוס שלהם היה גם הוא יעד לחטיפה. הדיילת אמרה שהיא ואנשי צוות אחרים תושאלו על ידי ה-FBI ב-12 בספטמבר 2001, והיא סיפרה להם על חשדותיה.

שלושה אנשי צוות מאותה טיסה 23 של יונייטד סיפרו על חששותיהם בסרט ששודר אתמול ברשת פוקס ניוז. סנדי תורנגרן הייתה דיילת שהייתה על המסלול בנמל התעופה קנדי בניו יורק בבוקר של 9/11 , היא עמדה בתור להמריא ב-9 בבוקר. אך המטוס נקרא לחזור לשער לאחר שהמגדל השני של מרכז הסחר העולמי נפגע ממטוס בשעה 9:03 בבוקר.

"יום אחרי התקשרו לכולנו מה-FBI ואמרו לנו שהם צריכים לתשאל אותנו בנוגע לתקרית של מה שקרה במטוס", אמרה תורנגרן לערוץ הטלוויזיה. "הם הגיעו לחדרי המלון שלנו ודיברו איתנו בנפרד. סיפרתי להם שאני מרגישה שהיו כמה אנשים חשודים על המטוס. והצבעתי בדיוק על ארבעת האנשים במחלקה הראשונה ושניים נוספים במחלקת עסקים".

ה'דייל מייל' מדווח, כי טיסת יונייטד 23 לא הופיעה בדו"ח הרשמי של ועדת ה-11 בספטמבר, ולא דווח על מעצרים של האנשים שהיו על המטוס. גורמים רשמיים בארה"ב לא הגיבו על מטוס חמישי אפשרי שהיה כמעט מטוס חטוף בדומה לאחרים.

הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001, נותרו מתקפת הטרור הקטלניות ביותר בהיסטוריה האמריקאית, 2,977 בני אדם נהרגו בארבעה פיגועים נפרדים.

אסון התאומים ארה''ב FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד