כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בליכוד מתנערים

ברקת נגד לוין: "במקרה בו בג"ץ יפסול את החקיקה - אכבד את ההחלטה"

חילוקי דעות בליכוד: שר הכלכלה ברקת התייחס לחשש מהגעה למשבר חוקתי והבהיר: "במקרה בו בג״צ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה - אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה" | נאומו נקטע ע"י חלק מהמשתתפים | אמש טען שר המשפטים כי לא יכבד את ההחלטה

ברקת נגד לוין: "במקרה בו בג"ץ יפסול את החקיקה - אכבד את ההחלטה"
ניר ברקת בכנס צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שר הכלכלה ניר ברקת התייחס הבוקר (שלישי) לאפשרות שבית המשפט העליון יפסול את חוקי הרפורמה, והבהיר כי, "במקרה בו בג״צ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה - אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה".

בנאום בוועידה בחיפה, ובזמן שמפגינים נגד הרפורמה המשפטית קוראים קריאות נגדו, ברקת אמר: ״התיקונים במערכת המשפט בישראל הם כורח המציאות, בראשם גיוון השופטים ומתן ביטוי לפסיפס האנושי שמרכיב את החברה בישראל. אני תומך מלא בתיקונים הנדרשים במערכת המשפט ואין מקום להתערבות של בג״ץ או לפסילת חקיקה של הכנסת בנושא הזה, יחד עם זאת: אני לא תומך בשום דרך ואופן בהליכה עיוורת למשבר חוקתי בישראל. האינטרס של מדינת ישראל אצלי הוא מעל לכל, כך חונכתי, כחייל, כקצין וכאזרח".

לדברי ברקת: "במקרה בו בג״צ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה - אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה. לא אתן קולי ואת ידי לכאוס בו אזרחי ישראל יאבדו את האמון במערכות השלטון והמשפט בו זמנית".

לסיום אמר: "אני מאמין שנמצא את הדרך בהסכמה רחבה לגוון את הרכב השופטים לטובת אזרחי ישראל. כמי שנלחם למען מדינת ישראל ואיבד מפקדים וחיילים בקרבות למען עצמאותה של ישראל אני אומר לכם בהתחייבות: אעצור בגופי מלחמת אחים והתפרקות מוסדות המדינה".

לאורך נאומו, כמה אנשים בקהל צעקו לברקת "בושה" ו"תעצור את ההפיכה עכשיו". עם סיום דבריו של השר, המוחים צעקו "תתפטר, אל תיתן לו להמשיך".

דברי השר ברקת מגיעים בתגובה לדברי סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין שאמר אמש על האפשרות שבג"צ יפסול את חוקי הרפורמה כי, "זו תהיה חציית קו אדום – שלא נקבל אותה".

בליכוד מיהרו להתנער מדברי ברקת ומסרו: "הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית כדי להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות.

לבג״צ אין שום סמכות או עילה להתערב בתיקון לחוק יסוד שקובע כיצד ימונו השופטים, בדיוק כפי שלא התערב בעבר כשהחוק תוקן לפני למעלה מעשור.

העיקרון שלבג״צ אין סמכות לפסול חוקי יסוד מופיע בכל המתווים, לרבות מתווה הנשיא, והוא יעוגן ברפורמה המשפטית. לכן אין שום מקום למשבר חוקתי".

 

ניר ברקת יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד