כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המלחמה באוקראינה

שת"פ שקט: סין מכרה לרוסיה מל"טים בשווי 12 מיליון דולר

מאז הפלישה לאוקראינה סין מכרה לרוסיה מל"טים בשווי 12 מיליון דולר, המסייעים ללחימה בשדה הקרב. הזרימה המתמשכת של מל"טים סיניים לרוסיה מקשה על המאמצים של ארה"ב להחליש את כוחה של רוסיה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: התעשייה האווירית

סין מכרה לרוסיה מאז הפלישה לאוקראינה מל"טים בשווי 12 מיליון דולר. שתי המדינות משתפות פעולה באופן שקט, כך חושף ה'ניו יורק טיימס'. ממשל ביידן התחייב בחודש שעבר לפעול נגד חברות שמוכרות טכנולוגיות לרוסיה כחלק ממאמציו לצמצם את כוחה הצבאי של המדינה שנלחמת נגד אוקראינה. אבל הזרימה המתמשכת של מל"טים סיניים לרוסיה מקשה על אותם המאמצים.

בעוד שמכירות המל"טים הואטו, המדיניות האמריקאית לא הצליחה לעצור את הייצוא של כלי הטיס הבלתי מאוישים הפועלים כעיניים בשמיים עבור לוחמי החזית. בשנה שחלפה מאז פלישתה של רוסיה לאוקראינה, מכרה סין מל"טים בשווי של יותר מ-12 מיליון דולר. כך על פי נתוני משרד המכס הרוסי הרשמי.

קשה לקבוע אם המל"טים הסיניים מכילים טכנולוגיות אמריקאיות ובכך מפרים את הכללים של ארה"ב, או שהם חוקיים. המשלוחים, שילוב של מוצרים מבית DJI, יצרנית הרחפנים הידועה בעולם, ומערך של חברות קטנות יותר, הגיעו לרוב דרך מתווכים ויצואנים קטנים.

אתרי מכירה מסובכים ותיאורי מוצרים מעורפלים בתוך נתוני הייצוא, מונעים מהמערב לבדוק אם יש רכיבים אמריקאים במוצרים הסיניים, מה שעלול להוות הפרה של בקרת הייצוא האמריקאית. והמכירות הרשמיות הן ככל הנראה דרך ערוצים לא רשמיים ומדינות אחרות ידידותיות לרוסיה, כמו קזחסטן, פקיסטן ובלארוס.

מבחינה צבאית, דיפלומטית וכלכלית, בייג'ין הפכה לתומכת חשובה יותר ויותר עבור רוסיה במאמץ המלחמתי שלה. סין נותרה אחת הקונות הגדולות ביותר של נפט רוסי, וסייעה במימון הפלישה. שני הצדדים גם ערכו תרגילים צבאיים משותפים.

בזמן שהמנהיגה העליון של סין, שי ג'ינפינג, נפגש השבוע עם הנשיא ולדימיר החמישי פוטין מרוסיה, גורמים אמריקאים הזהירו כי סין עדיין שוקלת למכור נשק קטלני לשימוש באוקראינה.

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד