כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ניגוד עניינים חריף"

כך מתכוון יריב לוין לצפצף על בג"ץ

בשיחות עם חברי כנסת אמר השר לוין כי הוועדה לבחירת שופטים תתכנס גם אם החוק יפסל בבג"צ. לדבריו, "שופטי בג"ץ בניגוד עניינים חריף ומובנה"

כך מתכוון יריב לוין לצפצף על בג"ץ
יריב לוין ונתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין אמר בשיחות שקיים ביממה האחרונה עם חברי כנסת כי הוועדה למינוי שופטים בהרכבה החדש תכונס למנות שופטים - גם אם החוק יפסל בבג"צ. כך דווח ב'כאן חדשות'.

השר לוין תקף את האפשרות הזו בצורה חריפה וטען: "שופטי בג"ץ בניגוד עניינים חריף ומובנה".  בלשכת לוין הכחישו את הפרטים. 

נזכיר כי, שר הכלכלה ניר ברקת התייחס הבוקר (שלישי) לאפשרות שבית המשפט העליון יפסול את חוקי הרפורמה, והבהיר כי, "במקרה בו בג"צ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה - אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה".

דברי השר ברקת הגיעו בתגובה לדברי סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין שאמר אמש בריאיון לערוץ 14 על האפשרות שבג"צ יפסול את חוקי הרפורמה כי, "זו תהיה חציית קו אדום – שלא נקבל אותה".

בליכוד מיהרו להתנער מדברי ברקת ומסרו: "הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית כדי להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות.

לבג"צ אין שום סמכות או עילה להתערב בתיקון לחוק יסוד שקובע כיצד ימונו השופטים, בדיוק כפי שלא התערב בעבר כשהחוק תוקן לפני למעלה מעשור.

העיקרון שלבג"צ אין סמכות לפסול חוקי יסוד מופיע בכל המתווים, לרבות מתווה הנשיא, והוא יעוגן ברפורמה המשפטית. לכן אין שום מקום למשבר חוקתי".

יריב לוין הרפורמה המשפטית בג"ץ ניגוד עניינים ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד