ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
משפחתו נפצעה

משתף פעולה שפיקח על העינויים בחרסון מת ממכונית תופת

משת"פ שסייע לכוחות רוסים לחטוף והיה אחראי על עינויים של אוקראינים במחוז חרסון, זוהה על ידי המודיעין הצבאי של אוקראינה כמשתף הפעולה שנהרג בפיצוץ מכונית תופת ב-17 במרץ באזור. ועדת חקירה רוסית פתחה בחקירה ומחפשת את האלמוני שהטמין מטען חבלה

משתף פעולה שפיקח על העינויים בחרסון מת ממכונית תופת
פיצוץ עז צילום: צילום מסך

גבר אוקראיני שמונה לראש בית סוהר אכזרי במיוחד באזור חרסון הכבושה, נהרג בפיצוץ מכונית תופת. סריי מוסקאלנקו, בן 44, היה ראש חברת אבטחה לפני המלחמה וערק לרוסים לאחר פלישת פוטין. גופתו "נקרעה לשניים" בפיצוץ. אשתו ובתו נפצעו, כך על פי דיווחים ברוסיה.

מוסקאלנקו מונה למנהל בית הסוהר "שבו בוצעו עינויים בלתי אנושיים נגד אוקראינים שנתפסו", כך נמסר מהמודיעין הצבאי של קייב, שאישר שהוא "חוסל". ועדת חקירה רוסית פתחה בחקירה ומחפשת את האלמוני שהטמין מטען חבלה תחת המכונית.

בספטמבר אשתקד האשים משרד התובע האזורי של חרסון את מוסקאלנקו בשיתוף פעולה וב"מינוי מרצון של תפקיד בסוכנות אכיפת חוק בלתי חוקית שהוקמה בשטח הכבוש הזמני".

בדיווחים על מותו הוא הואשם ב"הקמת תא עינויים" בבית המעצר. תושבת מקומית שהוחזקה במקום סיפרה לעיתונאים חוקרים אוקראינים: "העצורים שם הוכו ועונו במכות חשמל. מדי לילה, הצבא הרוסי ומשתפי הפעולה המקומיים לקחו שבויים למרתף, שמו אותם מול הקיר וירו בהם באקדח. הם ניסו לירות מעל ראשם או ליד האוזניים".

"הם עשו לי את זה. אחרי היריות האלה בקושי יכולתי לשמוע, הם באמת ירו בכמה מהאסירים. סרגיי מוסקאלנקו היה אחראי לעינויים האלה". הפיצוץ היה ב-17 במרץ, אך זהותו של הקורבן נחשפה רק אתמול.

מכונית תופת פיצוץ מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד