כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
אמירה לא דיפלומטית

השרה רגב מעוררת סערה: "לא אחזור לדובאי"

ברקע הדיווחים על מתיחות בין ישראל לאיחוד האמירויות השרה רגב סיפקה אמירה מפתיעה ולא דיפלומטית. "הייתי בדובאי - לא שאחזור לשם, אני לא אוהבת את המקום הזה" | השר כהן מיהר לפרסם סרטון בשבחה של המדינה המפרצית | רגב טענה כי דבריה "הוצאו מהקשרם" ושוחחה עם שגריר איחוד האמירויות בישראל

השרה רגב מעוררת סערה: "לא אחזור לדובאי"
דובאי צילום: Pixabay

שרת התחבורה מירי רגב נאמה היום (רביעי) בוועידת מקרקעי ישראל וציינה לשבח את מערך התחבורה המרשים באיחוד האמירויות. בין השבחים סיפקה השרה אמירה לא דיפלומטית כשאמרה: "הייתי בדובאי - לא שאחזור לשם, אני לא אוהבת את המקום הזה".

לאחר שדבריה עוררו סערה, רגב פרסמה הבהרה, וטענה כי היא "אוהבת את דובאי" ודבריה הוצאו מהקשרם. רגב טענה: "החמאתי לדובאי על כך שהקימו מדינה בשש שנים, מדינה מתפתחת ויפה".

היא הוסיפה: "אני מביאה אותם כדוגמא בכל פגישה לכל חברות התשתית בישראל. כל השאר נאמר בהומור וחיוך שהתקשורת לא מעבירה בכוונת מכוון. אני מחכה לביקור הבא שלי שם".

בנוסף, השרה אף שוחחה עם שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל חאג'ה, שלטענתה גם הזמין אותה לביקור: "הניסיון לסכסך בין מדינות הפך להזמנה לביקור נוסף", אמרה.

רגב משוחת עם שגריר איחוד האמירויות
מי שעוד נאלץ לפרסם הבהרה בעקבות דבריה של רגב, הוא שר החוץ אלי כהן שמיהר לפרסם סרטון בשבחה של דובאי בו אמר כי מדובר ביעד מועדף על הישראלים.

כהן אמר: "בשנתיים האחרונות ביקרתי ארבע פעמים בדובאי - פעמיים כחלק ממשלחות רשמיות, ופעמיים בחרתי לבקר בה יחד עם משפחתי. דובאי מקום נפלא לבקר בו, ולא בכדי יותר ממיליון ישראלים בשנתיים האחרונות בחרו גם הם לבקר בדובאי".

שר החוץ כהן משבח את דובאי בתגובה לדברי רגב
לדבריו, "הקשר שלנו עם דובאי ואיחוד האמירויות הוא קשר אסטרטגי ואנחנו נפעל לחזק אותו, בין היתר באמצעות קשרי התיירות החשובים לשתי המדינות". בציוץ בטוויטר הוסיף כהן: "I❤️Dubai".

נזכיר כי רגב ביקרה לפני כחודשיים בדובאי. בנוסף, באוקטובר 2018, עוד לפני שנחתם הסכם רשמי עם איחוד האמירויות, רגב ביקרה באבו דאבי בתפקידה כשרת התרבות והספורט. 

האמירה יוצאת הדופן של רגב מגיעה ברקע הדיווח באתר החדשות הסעודי אילאף ולפיו, איחוד האמירויות שוקלת לצמצם משמעותית את ייצוגה הדיפלומטי בישראל.

מקורות באמירויות מסרו לעיתון הסעודי כי המדינה הופתעה משתיקת ראש הממשלה נתניהו על פעולות והצהרות של "פוליטיקאים מהציונות הדתית שפוגעות ביציבות האזור, מציתות שנאה ומשרתות רק את הקיצונים". מדובר באמירותיו של השר סמוטריץ', לפיהן לא קיים עם פלסטיני ויש למחוק את חווארה.

עוד דיווח העיתון הסעודי כי עשויה להינתן הוראה לשגריר איחוד האמירויות בישראל שלא לפגוש אף פקיד ישראלי, חבר כנסת או שר כרגע, ולהימנע בהשתתפות באירועים רשמיים שבהם ינכחו שרים ופוליטיקאים ישראלים בממשלה.

איחוד האמירויות דובאי מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}