כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תקיפה נועזת

אוקראינה השמידה משלוח טילי שיוט בחצי האי קרים

משלוח של טילי קליבר רוסיים הופצץ אתמול בעיר ז'נקוי שבחצי האי קרים, בעת שעשה את דרכו על גבי רכבת, לקראת מסירתו לחיל הים הרוסי הפועל באזור, כך דיווח אתמול משרד ההגנה האוקראיני - שלא לקח אחריות על התקיפה ולא הבהיר מי ביצע אותה

אוקראינה השמידה משלוח טילי שיוט בחצי האי קרים
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אוקראינה השמידה משלוח של טילי שיוט בחצי האי קרים. משרד ההגנה האוקראיני לא לקח אחריות על התקיפה ולא הבהיר מי ביצע אותה. על פי ההודעה, מדובר בטילי שיוט מדגם קליבר – NK, אבל לא נמסר כמה טילים כלל המשלוח, והאם הם הושמדו בעת שהרכבת היתה בתנועה. אוקראינה גם לא פירטה כיצד אירעה המתקפה ורק הבהירה שזה איתות נוסף לרוסיה, המבהיר לה שעליה לעזוב את חצי האי קרים בהקדם, משום שמדובר באדמה אוקראינית.

אנשי צבא בכירים במערב אמרו שהמתקפה אתמול היתה איכותית מאוד ולפי מקורות בחצי האי קרים היא בוצעה באמצעות מל"ט, כשלפי חלק מהגרסאות היה זה רחפן מתאבד. מדובר בשיפור משמעותי של יכולות התקיפה של חיל האויר האוקראיני, כך לפי ההערכות.

שעות לאחר מכן הודיעו גורמים רוסיים כי באר נפט הותקפה על ידי מל"ט במחוז בריאנסק הסמוך לגבול עם אוקראינה. גם במקרה זה ההערכה היא כי מדובר במל"ט מתאבד, מה שמלמד על כך שאוקראינה כנראה קיבלה האחרונים משלוח חדש של מל"טים איכותיים.

אתמול הודיעה אוקראינה גם על שלושה אזרחים שלה שנהרגו בהפגזות רוסיות, אחד מהם בעיר חרסון שמותקפת באינטנסיביות בימים האחרונים מצד רוסיה שעד לא מכבר שלטה בעיר. שני ההרוגים הנוספים נפגעו מפגזים רוסיים במחוז דונייצק שם נמשכת את הלחימה העיקשת על העיר בחמוט. באוקראינה טענו אתמול שההתקדמות הרוסית בבחמוט נבלמה לחלוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים תקיפה חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד