כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סערת סמוטריץ'

תמכו בגירוש השגריר: חבר הפרלמנט הירדני ביזה את דגל ישראל. צפו

סערת סמוטריץ' ודגל ארץ ישראל השלמה: היום דרש הפרלמנט הירדני בהצבעה שקיים לגרש את שגריר ישראל בעמאן. אך עם זאת, לדרישת הפרלמנט אין תוקף ממשי ורק המלך יכול להחליט לגרש שגריר. בהמשך לסערת סמוטריץ', חבר פרלמנט ירדני תיעד עצמו דורך על דגל ישראל

תמכו בגירוש השגריר: חבר הפרלמנט הירדני ביזה את דגל ישראל. צפו
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהצבעה שנערכה היום (רביעי) בפרלמנט הירדני הצביעו החברים בגד גירוש שגריר ישראל בעמאן, בתגובה לנאומו השבוע של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בכנס שנערך בצרפת, כשעל הפודיום מפת ארץ ישראל השלמה, הכוללת אף את עבר הירדן. הצילום של סמוטריץ' עם המפה גרם למשבר דיפלומטי ולשלל גינויים מרחבי העולם.

בנאום שנשא אמר ראש הפרלמנט הירדני כי הם "דורשים מהממשלה לנקוט בצעדים מעשיים לנוכח השימוש במפה של מה שמכונה ישראל, שכוללת את גבולות הממלכה והשטחים הפלשתיניים הכבושים".

עם זאת, ההחלטה בדבר גירוש שגריר בעמאן לא נתונה בידי הפרלמנט אלא אך ורק בידיו של המלך, כפי שציין העיתונאי רועי קייס ב'כאן חדשות': "לגבי הפרלמנט הירדני שאישר ברוב קולות הצעה לגרש את השגריר הישראלי בעקבות התנהלות סמוטריץ' כמו תמיד זה לא מחייב את הממשלה שם. הצעות כאלה עברו בעבר והשגרירים לא באמת גורשו".

התגובות החריפות לנאום סמוטריץ' לא עצרו בגינויים ובדרישות. בתיעוד שפירסם נצפה חבר הפרלמנט הירדני משאקבה דורך על דגל ישראל לפני כניסתו לפרלמנט.

ירדן דגל ישראל מלך ירדן בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד