י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דחה את העתירה

הצ'יינג' של ארגון הפשע האימתני ייסגר: "שימש כמכשיר להלבנת הון"

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת המדינה ודחה את עתירתו של עסק להמרת כספים נגד סגירתו בצו משטרה, בצל חשדות ששימש כמכשיר להלבנת כספים בשירות ארגון הפשע אבו לטיף

 הצ'יינג' של ארגון הפשע האימתני ייסגר: "שימש כמכשיר להלבנת הון"
שטרות כסף/שקלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נדחתה עתירתו של עסק להמרת כספים נגד סגירתו בצו משטרה בשל החשד שהעסק שימש כמכשיר להלבנת הון של ארגון הפשע של אבו לטיף.

כדי להבין: יצאתם לעבודה שלכם ובסוף החודש קיבלתם את שכרכם שהרווחתם ביושר - וכנראה שהפקדתם אותו בבנק.

אולם ככל שמדובר בארגוני פשיעה העסוקים בפעילות עבריינית נאסר עליהם להפקיד כספים בבנק ולכן הם יוצרים לעצמם "תשתיות" שיאפשרו להם להלבין את הונם.

ארגון הפשע לטיף, שנגדו הוגש כתב אישום בשורה של עבירות כלכליות- יצר לעצמו מעין "בנק" משלו.

כזכור, ארגון הפשע אבו לטיף שנחשב כאחד מארגוני הפשע החזקים בצפון הארץ הטיל אימה במשך שנים על אזור הצפון והניב לראשיו מאות מיליונים שקלים. עד שבחודש שעבר נעצרו בכירי הארגון בתיק דגל של המשטרה.

בשיתוף פעולה של יחידות הפרקליטות האזרחית הפלילית, המחלקה הכלכלית ופרקליטות מחוז ת"א (אזרחי) פעלו לסגור את התשתית ו"לחנוק" את צינור הכסף העברייני.

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת המדינה ודחה את עתירתו של העסק להמרת כספים נגד סגירתו בצו משטרה, בצל חשדות ששימש כמכשיר להלבנת כספים בשירות ארגון הפשע אבו לטיף.

עניינו של ההליך בפעולה שביצעה הפרקליטות והמשטרה כחלק מפעולות האכיפה כנגד ארגון הפשע אבו לטיף, אשר מבסיסו בצפון הארץ פועל באופן עברייני, בין היתר באמצעות סחיטת דמי חסות, איומים, הלבנת הון ועוד. 

לפי החשד, המנוע הכלכלי של הארגון, אשר מניע את הפשיעה, הוא הלבנת ההון שמבוצעת בכספי הסחיטה, וזאת באמצעות נותני שירות המרת מטבע. במקביל להתקדמות החקירה הפלילית ע"י המשטרה ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, התבררה מידת מעורבותו של בית העסק ובעליו בפעילות הלבנת ההון של ארגון הפשיעה.

על מנת לגדוע את פעילות העסק ולעצור את הלבנת ההון, לאחר שנערך שימוע לעסק ולבעליו, הוצא בהחלטת המשטרה צו סגירה ל-30 ימים בחתימת מפקד תחנת המשטרה אשר בתחומה מצוי בית העסק. בעל העסק הגיש עתירה מנהלית אך לאחר דיון ארוך התאפשר לעותרת למשוך את עתירתה. בשל כך, העתירה נדחתה בפסק-דין וצו הסגירה נותר על כנו.

 

ציינג ארגון פשע עבריינים פרוטקשן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד