כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות בריאותו האיתנה

יושב ראש ועדת הבחירות של רוסיה לשעבר מת בפתאומיות

ולדימיר צ'ורוב, ראש ועדת הבחירות המרכזית של רוסיה בן ה-70, מת בפתאומיות. הוא הואשם שוב ושוב בכך שארגן "הונאה בבחירות" שהבטיחה את ניצחונותיו החוזרים ונשנים של פוטין בבחירות לנשיאות וגם לראשות הממשלה

יושב ראש ועדת הבחירות של רוסיה לשעבר מת בפתאומיות
אילוסטרציה צילום: pexels

ולדימיר צ'ורוב, מקורב בעל השפעה מאסיבית בקרמלין מת בפתאומיות. האיש היה נראה בסדר גמור בשבועות האחרונים ומותו הפתאומי היה די בלתי צפוי. האיש שהיה בכיר בקרמלין, ומי שעומד מאחורי הצלחתו הפוליטית של הנשיא ולדימיר פוטין, מת מהתקף לב פתאומי - למרות שלפי הדיווחים היה במצב בריאותי מושלם ימים ספורים קודם לכן.

צ'ורוב היה יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית של רוסיה. האיש בן ה-70 הואשם שוב ושוב בכך שארגן "הונאה בבחירות" שהבטיחה את ניצחונותיו החוזרים ונשנים של פוטין בבחירות לנשיאות וגם לראשות הממשלה. את הידיעה על מותו פרסמה סוכנות הידיעות הרוסית TASS, פקיד ועדת הבחירות הרוסית לשעבר ליאוניד איבלב אישר את המקרה.

איבלב אמר: "זה באמת חדשות עצובות. הוא מת לאחר ניתוח בבית חולים בשעה 8:00 בבוקר". הוא הוסיף כי הדמות הפוליטית רבת ההשפעה "מתה לאחר שלקה בהתקף לב חמור".

צ'ורוב, הידוע בתור "הקוסם של פוטין", החל את הקריירה הפוליטית שלו בשנות ה-90, כשעבד עבור ולדימיר פוטין כסגן ראש הוועדה ליחסי חוץ של ראש עיריית סנט פטרסבורג. למרות האשמות חוזרות ונשנות בהונאת בחירות, צ'ורוב היה מזלזל במבקריו.

בין השנים 2007-2016, שימש צ'ורוב כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית של רוסיה, המנהלת את הבחירות במדינה. אבל העשור שלו בתפקיד היה בסימן הונאה שגרמה לפוטין לנצח ניצחונות מובהקים בבחירות לנשיאות, ולאחר מכן ניצח כהונה אחת כראש ממשלה בניסיון ציני לעקוף את חוקי הבחירות של רוסיה.

בשנותיו של פוטין בתפקיד נרשמה ירידה מתמדת בדמוקרטיה הרוסית, וחזרה לעריצות של התקופה הסובייטית. בנאמנות עזה לבוס שלו, המניפולטור צ'ורוב תמיד היה אומר ש"החוק הראשון של צ'ורוב" היה ש"פוטין תמיד צודק". מותו של צ'ורוב הגיע פחות משבוע לאחר יום הולדתו ה-70 ב-17 במרץ.

מותו הוא 40 במספר של אוליגרכים ומקורבים רוסים, גנרלים ואישים בעלי פרופיל גבוה אחרים שמתו בצורה מסתורית על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כשהוא מנסה לבטל את ההתנגדות לפלישה שלו לאוקראינה, כך טוענים מומחים. במשך שנים, פוטין היה מאותגר רק על ידי קומץ מתנגדים, מה שאיפשר לו ליהנות משליטה מלאה ברוסיה. אבל לאחר שהפלישה של רוסיה לאוקראינה התחילה בצורה הרת אסון במחצית הראשונה של 2022, החלו דמויות אולטרה-לאומניות להביע את תסכולן, 39 חברי אליטה רוסית מתו או נעלמו באופן מסתורי מאז תחילת המלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוות מסתורי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד