י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורת מוצ"ש

לייבל'ה ביום השיבוש: כל הנייעס שהיה

והשבוע בלייבל'ה: מה היה במסע לר' ישעיה'לה בערב ראש חודש ניסן | הנגיד הישיש שהתארס בשעה טובה | הפרידות הכואבות שצפויות במוזיקה החסידית | הנגיד שהוכתר לאדמו"ר | וגם: על שמו של מי רשום המופת של אירוסי ההויז בחור מויז'ניץ | מהדורת מוצ"ש מיוחדת ומסכמת את השבוע הסוער

לייבל'ה ביום השיבוש: כל הנייעס שהיה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע במסע ישועות באירופה, עם סיום זמן חורף מלא וגדוש בתורה ויראת שמים. מנגד, השבוע הוא נתקל במלחמת סוף הזמן הקבועה בין בחורי סלבודקה לבית מתתיהו בגבעת רוקח בבני ברק; לייבל'ה טוען שמדובר בחילול השם עצום אך בוודאי מדובר גם במחלוק'ס אידאולוגית בין גדלות האדם בכוח של סלבודקה לגדלות האדם בפועל של בית מת'ס. 

בעקבות השיבוש הגדול בחמישי, לייבל'ה שנתקע בפקקים גדולים נאלץ לדחות את פרסום הטור למוצאי שבת הקצר של החורף. לייבל'ה מקווה כי עשרות אלפי הקוראים המושבעים שכבר החלו לשאול בליל שישי מה קרה, יתנחמו בטור של מוצ"ש למרות שהם טוענים כי קריאת הטור הולכת ביחד עם ה'טועמיה' בליל שישי וערב שבת. 

לייבל'ה חושף השבוע כי הגביר הגדול נגיד עולם התורה הרב ר' רובי שראן מארה"ב שהתאלמן ל"ע לפני כמה שנים מרעייתו ע"ה, התארס בסוף השבוע בשעה טובה ומוצלחת. רובי בן ה- 83 בלעה"ר נחשב לאחד מגדולי תומכי עולם התורה והתארס עם האלמנה של הגאון רבי לייבל כץ זצ"ל שהיה ראש ישיבה חשוב בארה"ב.

בחתונה מסוימת שנערכה השבוע בירושלים, הגיע הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף להשתתף. אחד מחברי הכנסת של ש"ס שראה שהגעתו כרוכה בפיקוח נפש עקב העומס שנוצר, החליט להחזיק את דלת הזכוכית שהתנפצה בקול רעש גדול. הח"כ החדש הציל חיים וקצת זכוכיות התנפצו. 

שעות לפני הצעדה של האנרכיסטים בבני ברק ראה לייבל'ה את איש התקשורת הבכיר ישראל כהן ודוברו של ראש הממשלה, טופז לוק, בצורה מסתורית בעיר בני ברק. 

לרגל ערב ראש חודש הגיע לייבל'ה לציון הקדוש של ר' ישעיה'לה בן ר' משה בקרעסטיר שם העתיר בתפילה נרגשת יחד עם תומכי עולם התורה, לייבל'ה בכה ולא הפסיק לבכות במעמד 'נעילה' בדמדומי ערב ראש חודש שטרם נראה. בהפקת ענק של נטע לוין שהגיע לראשונה לנתב"ג אחרי זמן רב שלא יצא מהארץ והפעם לא טס 'ביזנס' לאחר שוויתר על התענוג לטובת קניית כבד אווז. 

כבר באוטובוס בדרך לר' ישעיהל'ה ראה לייבל'ה את מקהלת היוקרה 'נשמה' שהגיעו למקום ופצחו בשירי רגש לטובת מאות הנוסעים באוטובוס שהובא במיוחד מאוקראינה. 

בתפילת מנחה על אם הדרך ראה לייבל'ה את איש התקשורת יצחק פלדמן מתפלל בכוונה גדולה כהכנה דרבה לקראת הטבילה במקווה והתפילה בציון. 

לייבל'ה פגש את הרב משה אהרן אויש ראש ישיבת 'אוהבי תורה' שהגיע עם קבוצת תלמידיו לפעול שידוכים אצל הרבי של כלל ישראל. 

מי שעוד נצפה באישון לילה של ער"ח ניסן הוא הגאון רבי שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים (האם כולל קרעסטיר?!) שהגיע בטיסת לילה וחזר על הבוקר כדי להספיק את התפילה המסורתית של ער"ח בכותל. על פי עדויות מתפללים לתפילת הרב הצטרף דמות מוכרת וידועה שלמביני עניין ויודעי חן מדובר בלא פחות מדרמה.

בסעודת ראש חודש שנערכה לאחר מכן באולם החדש של הכנסת אורחים רובין ראה לייבל'ה את המקלה והבעל מנגן והמלחין בנצי שטיין נותנים עבודה בריקודים שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. לייבל'ה יודע לספר כי כל באי הציון היו בהלם מהקפיצות שהיו במקום. חלק מהסרטונים במקום טרם הותרו לפרסום ונגנזו בעקבות צו איסור פרסום חריג. 

את ר' יאיר עובדיה איש החסד ומהגבאים המסורים ב'אמרי שפר' הר נוף ראה לייבל'ה נושא תפילה חרישית בציון הקדוש, יאיר התפלל עבור כל עם ישראל והמשך פעילות החסד. 

שמחה פורצת גבולות הייתה השבוע בחסידות ויז'ניץ: ההויז בחור האגדי והמיתולוגי יוסף שמעון שכטר התארס בשעה טובה ומוצלחת עם כלתו מחסידות דאראג, בשרשרת חגיגות שנערכה בכל חצרות הקודש החל מויז'ניץ, סאדיגורה, דאראג ופיטסבורג שתו האדמו"רים 'לחיים' עם החתן המפורסם ביותר בעולם החסידות. 

קרב איתנים נתון למי שייך ה'מופת' של השידוך שיצא לפועל אחרי סדרת פגישות, בחצר חסידות ויז'ניץ כמובן מספרים כי המופת בוודאי של הרבי אחרי הריקוד המפורסם שהיה בחול המועד פסח בשנה שעברה וההתבטאות של הרבי בפורים על ה'כתר' שיהיה בראשו של החתן כמו הסטטוס שפורסם. 

בחצר חסידות בעלזא מספרים כי  בשבת ההתאחדות של נציגי הקהילות החסידיות בבני ברק שנערכה לפני כמה שבועות ע"י אגודת ישראל בב"ב התקיים מעמד לחיים ביין מיוחד ששלח  האדמו"ר מבעלזא לשבת ושם איחלו כל המשתתפים לחיים ל'הויז בחור' המיתולוגי יוסף שמעון שכטר שכעבור כמה שבועות התארס. 

ואילו בחצר חסידות סקווירא מספרים כי בביקורו האחרון של האדמו"ר מויז'ניץ בשיכון סקווירא בארה"ב לרגל שמחה משפחתית, ניגש ה'הויז בחור' יוסף שמעון שכטר לאדמו"ר מסקווירא לקבל את ברכתו. הרבי בירכו בחום לזיווג הגון והוסיף ואמר לו: "בפעם הבאה תגיע לכאן כבר עם שטריימל לראשך", השבוע תקיימה ברכתו של הרבי במלואה, ובפעם הבאה שיגיע שכטר לארה"ב כבר יהיה החתן אחרי החתונה חבוש שטריימל הדור, כמובן בלי שפיצים כהוראת רבו מויז'ניץ.

אפרופו ויז'ניץ: את השבת ההיסטורית במירון בראשות האדמו"ר מויז'ניץ היה ללייבל'ה קשה מאוד לפספס, לייבל'ה הצליח בדרך לא דרך להשתחל אל מתחם הנגידים שהיה מאובטח במאבטחים, שם הבחין לייבל'ה בנגידים הקנדים שמעון הרצל ומוישי ניימן בשיחת רעים עם המשב"ק בו ציון שטנגר. לייבל'ה הקשיב לתוכן השיחה ושמע אותם מחליפים רשמי הוד ממסע האדמו"ר למונטריאול לפני חודשיים, מי שנצפה מאחורי שיח הנגידים זה הנגיד דוד רוטמן מביתר המקורב לחצר ויז'ניץ.

בריקוד במוצאי שבת במירון ראה לייבל'ה מאחורי הרבי את המנכ"ל של האיגוד של ויז'ניץ שעיה יעקב ורטהיימר, הנגיד הצמוד מחלדודנא יענקי אדלר, העסקן הרב חיים שלמה דכנר ראש כולל 'תורת חיים', הנגיד הכי גדול בויז'ניץ ר' משה ישראל פלדמן שהגיע במיוחד מניו יורק, וברוך פלדמן הנכד של הנגיד הקודם ר' חיים משה פלדמן ז"ל.

בערב הצגת ההתקפלות ברפורמה המשפטית, נפגשו ח"כ אשר מיהדות התורה וח"כ ינון אזולאי מש"ס (שרכבו נתקע בבוץ וחולץ בהצלחה), כאשר לשיחה שותף עורך בקהילה שלמה קוק, בשבע ברכות של ארגון 'ארחות יושר' שנערך לרגל נישואי בת הרב אריה קנייבסקי. מקורות מסרו שהשיחה הייתה סופר מרתקת, אך חיסיון ואיפול הוטלו על תוכנה.

לחיצת יד חמה נרשמה בשמחה בין האסטרטג אליהו ארנד לראש העיר ירושלים הלבבי משה ליאון חביבם של גדולי ישראל. ארנד כידוע אחיו של יהודה ארנד מכיכר ספרא, שלא מערב משפחה ועסקים.

בשמחת השבע ברכות שערך ארגון 'ארחות יושר' במקביל לאירוע זכרון שנערך בבני ברק ע"י דגל התורה לזכר שר התורה, עדכן ח"כ יעקב אשר את סב הכלה הגראי"ש קניבסקי שנבצר ממנו להשתתף בכינוס עקב השמחה, בדברי הזכרון שאמר אחיו ראש ישיבת קרית מלך.

את עורך 'המבשר' בנימין ליפקין ראה לייבל'ה ברכבת ישראל בדרכו מירושלים ללוד. ליפקין ניסה להבין מי מצלם אותו, עכשיו לייבל'ה מתיר לפרסום שזה היה אחד משליחיו ברחבי ישראל והעולם לקראת חתונת הבן התמים בשבוע הבא. 

ואילו את מחזיק תיק הכספים ברחובות פנחס הומינר נצפה כאחד האדם עורך קניות לשבת ביש ברחובות ובודק את חשבונית הקניה לבל תעשה הקופאית טעות בחשבון. 

במסעדת מנדיס הצפתית נלכדו בעין המצלמה החכ"ל מנחם לייזר מוזס ובנו העסקן שמעון, בשיחה צפופה עם יו"ר אגודת ישראל בצפת נחמן גלבך וסופר 'המבשר' יוסף מאיר האס. לייבלה מקווה שהשיחה עסקה בתכנון מוקדם לקראת הבחירות בצפת בעוד חצי שנה. האם נחמן גלבך ירוץ שוב? ימים יגידו.

מי על הקו? לייבל'ה ניסה להבין השבוע מי הצליח לרתק את רב הסלבס מרדכי חסידים והצמוד של אריה דרעי יוסי שבתאי. 

לייבל'ה נקלע לרחוב שלמה המלך בבני ברק במתחם הענק והמפואר של חסידים סנטר. ללייבל'ה נודע כי הקהל ה'בני ברקי' והסביבה מצביע ברגליים ומגיע בהמוניו להתחדש לקראת פסח.

ובתוך כל הקיטוב הקשה בישראל לייבל'ה ראה השבוע מחזה מרגש של קידוש השם ואחדות כאשר השיי'ח מוואפק טריף ראש העדה הדרוזית העניק אות הוקרה ליועץ הרפואי הבכיר הרב יוסי ערבליך חתן אות הנשיא. השניים סיכמו על שיתוף פעולה רפואי בין העדה הדרוזית לבין ארגון למענכם. במפגש המיוחד השתתפו פרופ' יוסי פרוס, פרופ' בני דוידזון והיועץ האסטרטגי אליהו ארנד לצד צוות הלשכה של ראש העדה הדרוזית.

לייבל'ה לא יכל השבוע שלא לפספס את הדינר היוקרתי כהוקרה ל'תומכי שבת' באנטוורפן שם הופיעו על במה אחת גדולי הזמר אברהם פריד וזאנוויל וינברגר. מאחורי הקלעים ראה לייבל'ה את המפיק ארי פרקש יחד עם גדולי הזמר רגע לפני העלייה לבמה.

מי שליווה את הקמפיין המוצלח של 'תומכי שבת' היה האסטרטג אברהם יוסף פרסטר שכל הערב עקב באדיקות אחרי התוכן של האירוע היוקרתי.

ומבלגיה לפולין שם כבשו בחורי 'אורייתא' את המסע השנתי יחד עם הנגיד ארי אייכלר שהוכתר במקום לאדמו"ר מתולדות אליעזר. לייבל'ה מגיש וידאו מרטיט של הרבי החדש יחד עם הזמר ליפא שמלצר בקברי הצדיקים. עין לא נותרה יבשה כמאמר המשורר. 

את יו"ר דגל התורה באלעד אבי שטרן ראה לייבל'ה מתברך השבוע מראש הישיבה הגר"ד לנדו במעמד הנחת אבן הפינה לישיבת תורה בתפארתה באלעד. 

הצלם נפתלי לרר זכה השבוע במצווה גדולה ולקח השבוע 'טרמפ' את המקובל הצדיק רבי דוד בצרי לאפיית מצות בבני ברק, לרר הצעיר ביצע 'סלפי' מרגש עם המקובל. 

גרוזמן בהפתעה: העיתונאי מינדי גרוזמן רגיל לשבור מחיצות ובתחילת השבוע הפתיע את מנהלי הקמפיינים של צ'רידי במהלך ישיבת עבודה המנכ"ל והשליח שי צ'רבינסקי לא נשאר אדיש וקיבל את פניו במאור פנים לייבל'ה לא וויתר על החיוכים שלפני לחיצת היד. 

לייבל'ה חושף השבוע שלא שקט בתעשיית המוזיקה החסידית: לאחר גל עזיבות של אמנים מהמפיקים שלהם, חלקם בקול רעש גדול וחלקם בקול ענות חלושה, לייבל'ה נחשף לעוד פרידה כואבת שתקרה בקרוב, לייבל'ה מקווה שהצדדים ישכילו להיפרד בכבוד גדול. או כמו שבמוזיקה החסידית הכל גלגל חוזר בעולם. כל מי שקושר את הידיעה למפיק כזה או אחר עושה את זה על דעת עצמו בלבד. 

מסתבר שלא רק פרידות ועזיבות אלא גם חתימות ושיתופי פעולה. אלחנן שטיינמץ, אמן צעיר, מצליח ואנרגטי במיוחד, מחוזר לאחרונה ע"י מספר מפיקים ואמרגנים, ולאחר התעקשות מתמדת והצהרות כי הוא לא ייכנע ויחתום על ייצוג עם אף מפיק, נודע ללייבל'ה כי שטיינמץ חובר למפיק יוסי פרנקל ממשרד ההפקות פרנקל & בינדר. לייבל'ה מתרה בפרנקל שישאיר את המחירים של שטיינמץ שפויים ולא יקפיץ אותם יותר מידיי.

שיתוף פעולה נוסף נרשם לאחרונה עת הרחיב המפיק יהודה קלמן את משרד ייצוג האמנים שלו והחתים הזמרים מוטי ויס ומשה פלד. לייבל'ה מאחל בהצלחה לכל הצדדים.

את הבעל מנגן יואלי קליין ראה לייבל'ה במוצ"ש שופך שיח בהילולת רבי גרשון מקיטוב בהר הזיתים, מה שהולך ומסתמן כהילולא הגדולה ביותר בהר הזיתים במשך השנה חוץ מהילולת האור החיים הקדוש. 

את החזן המיתולוגי חיים לייזר הרשטיק ראה לייבל'ה בחתונה השבוע כשגם הוא לא התחבר לרעש שהמוזיקה מייצרת בחתונות. 

הזמר יששכר דרור מניו יורק הגיע השבוע לקבל ברכתו של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז לרגל צאת אלבומו החדש. 

יוסי גיל האיש שלא נס ליחו מהמוזיקה החסידית האותנטית נפגש ברחובה של עיר עם ראש מוסדות יתד התשובה בצפת הגאון רבי רפאל כהן שחיזקו להמשיך במלאכת הקודש. 

וקצת חדשות השבוע מברוקלין, הנגיד משה מילר בעל מסעדת נוסטלגיה הידועה בלייקווד, נצפה השבוע בשיחה עם יענקל’ה הרקדן בבורו פארק ליד המקום הבא של נוסטלגיה שתיפתח בבורו פארק בקרוב. 

לייבל'ה ראה גם בברוקלין את ראש ישיבת 'בית מדרש עליון' הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר במעונו של הנגיד יוסף אריה ברינר.

ואילו העסקן הבעלזאי מארה"ב הרב ראובן חיים וויינברגר הגיע השבוע לארץ ועבר לקבלת יין מבורך לליל הסדר ממורו ורבו האדמו"ר מבעלזא.

את יונתן בורנשטיין המנכ"ל של גור ראה לייבל'ה בחתונת נכדו של הנגיד ר' יונה זופניק בניו יורק. 

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים לרגל שמחת בר המצווה לנכדו שנערכה השבוע, בן לבנו הרב מיכי גפני. לייבל'ה ראה את השר וסרלאוף מהנגב והגליל ואת מורד הליכוד יולי אדלשטיין.

ברכת מזל טוב ליצחק רוט מעורכי 'יתד נאמן' לרגל שמחת אירוסי בנו, עם הכלה, בתו של צביקי לוי מבכירי דגל התורה במודיעין עילית.

ברכת מזל טוב לגדול הצלמים החרדים שוקי לרר לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. בפתח החתונה באולמי 'מייפל' הופתע לרר לראות רולאפ ענק של 100 תמונות גדולי ישראל מכל החוגים מברכים אותו באדיבות מערכת ספריו 'בצילם'. לייבל'ה מחכה לשבע ברכות ההיסטורי בהשתתפות גדולי ישראל.  

ברכת מזל טוב ליונתן יוסף חבר מועצת עיריית ירושלים לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לדודי ברנשטיין מו"ל אתר JDN ועיתון 'שחרית' לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.

ברכת מזל טוב ליעקב פראנק סמנכ"ל פיתוח עסקי בעיתון 'משפחה' לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למייסד רשת התקשורת 'עדכוני חב"ד' איש התקשורת חיים שאול נוישטט לרגל שמחת הולדת נכדתו. 

ברכת מזל טוב למפיק אפרים זילברברג בעלים של חברת ההפקות "אפקט הפקות" לרגל שמחת אירוסי ביתו עם הבחור החשוב נתי גרנשטיין מבחירי חשובי ישיבת "בית ישראל" באשדוד.

ברכת מזל טוב לבעלים של חברת 'עוגן' הרשי גרטנהויז לרגל בר מצווה לבנו בשמחה ראה לייבל'ה את אבי החתן מקבל את מתנת העובדים על ידי מנכ"ל החברה יודי איינהורן.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד