כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות חילוקי הדעות

1,000 משפיענים: "הפכנו את החשיבה על ישראל"

אמש בחצות נחתם המסע הגדול מסוגו בישראל בהצלחה ובהוכחה שאפשר גם לחיות יחד – ולא משנה הדעות. במסגרת המסע המיוחד, שנמשך על פני 9 ימים, הגיעו לארץ בקבוצה אחת למעלה מ-1,000 יהודים אמריקנים מ-60 קהילות שונות בכל רחבי ארה"ב, כשהמשותף לכולם הוא חברותם במרכזי לימודי ההעשרה יהודיים של חב"ד

1,000 משפיענים: "הפכנו את החשיבה על ישראל"
בביקור בכותל המערבי צילום: לוי קולטון

ארגון JLI הוא הארגון התורני הגדול בעולם. עם קרוב ל-100,000 תלמידים בשנה ב-2,000 סניפים, ומדובר באחת הקבוצות הגדולות ביותר של יהודים אמריקנים בגילאי 30-70, שרבים מהם מזוהים עם המפלגה הדמוקרטית, אשר מבקרים בישראל כקבוצה אחת מגובשת, והגדולה ביותר שהביאו שלוחי חב"ד אי-פעם. אל המשתתפים נילוו 70 זוגות של שלוחי הרבי מליובאוויטש המשמשים כמרצים מטעם הארגון ועומדים עימם בקשר רציף. המסע המיוחד כלל לימודי העשרה, הכרת ההיסטוריה, מפגש עם חברי כנסת ושרים בכירים והיכרות אמיתית עם ארץ ישראל, עם ישראל וחיבור למורשת ישראל. המארגנים מספרים כי בעוד שקבוצות 'תגלית' מיועדות לצעירים - לחתך הגילאים הזה אין מסע מרוכז לארץ בסדר גודל כזה. בין היתר, הם סיירו בתל אביב, טבריה וצפת, קיסריה ובית שאן, חברון ושילה העתיקה, בקיבוץ רעים בעוטף עזה, ברמת הגולן, במצדה ובקומות נוספים – כשגולת הכותרת הייתה שבת מרוממת בירושלים.

מתוך הבנה את חשיבות הגעתם לכאן ואת השפעתם הגדולה, כמה בכירים במשק - אנשי עסקים, יצרני יין, ענקי טכנולוגיה ופוליטיקאים פינו מזמנם כדי להיפגש עמם, ובין היתר הם נפגשו עם שר התפוצות עמיחי שיקלי, שר הכלכלה ניר ברקת ועוד. הם גם קיבלו את ברכתם של הראשון-לציון הרב יצחק יוסף ויו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, במסגרת ה''דינר'' שהתקיים לכבודם בבנייני האומה בירושלים.

לדברי הרב אפרים מינץ, מנכ"ל JLI: "זה כבר המסע ה-8 שלנו לארץ הקודש – אבל כזו קבוצה גדולה ומגוונת לא הייתה. המשתתפים הם משפיענים בולטים באזור מגוריהם כך שלמסע הזה תהיה השפעה נרחבת על עשרות אלפי יהודים אמריקאים נוספים בסביבתם. ביניהם ניתן למנות מעצבי דעת קהל, אנשי עסקים, רופאים, עורכי דין, מהנדסים ושאר בני המעמד הגבוה בארה"ב, משתתפים בקורסים שלנו שמוכרים לצורך השתלמות. במהלך השנה הם למדו תורה בתכניות לימוד אקדמאיות מונגשות ואקטואליות שעסקו בזוגיות, הורות, סודות ההצלחה היהודית, פילוסופיה, חסידות, אתיקה רפואית ועוד. רגע השיא השנתי של הלימוד בקרב היהודים בצפון אמריקה זה המסע לארץ – ונוכח הפילוג הכואב בעם היה מרגש לראות את החיבור בין חברי המסע והמרצים, למרות חילוקי הדעות ההשקפתיים: כולם יחד, כאיש אחד בלב אחד".

הרב דובי רבינוביץ, מנהל המחלקה הבינלאומית של JLI: "זה היה הביקור הראשון בישראל של 80% מקרב המשתתפים – והשינוי שהמסע חולל בהם הוא עצום. מבדיקה שערכנו לפני המסע עלה שרק 23% מהם התעניינו בישראל והיו מעורים בצורה כזו או אחרת בחיים כאן, והיתר פשוט לא הכירו היטב את מה שקורה כאן או גרוע מכך פשוט לא התעניינו במדינה היהודים וממילא הם ניזונו דרך כלי התקשורת. לאחר המסע, שיעור המתעניינים והמזדהים עם ישראל זינק ל-73% שהצהירו שהם מרגישים חיבור, שהמסע שינה להם את החיים ושהקשר שלהם לדת התהדק בעקבות הביקור ההיסטורי באמצע החיים. כ-30 גברים קיבלו על עצמם להניח תפילין בכל יום ועשרות נשים החליטו להתחיל להדליק נרות שבת מידי יום שישי. אין ספק שהנסיעה הזו תותיר עליהם את חותמה והם יהיו שגרירים נאמנים של ישראל בכל מקום שאליו יגיעו, לצד החיבור למורשת".

ארה''ב תל אביב אנשי עסקים פיגוע תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד