כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת סיום יום המסחר

ברקע הדיווחים על הקפאת החקיקה: הבורסה מזנקת, השקל מתחזק

לקראת סיום יום המסחר: המדדים המובילים בבורסה לניירות ערך בתל אביב זינקו ברקע ההצהרות הצפויות של נתניהו וגלנט בדרך אולי לעצירת החקיקה המשפטית. השקל התחזק בכ-1.8% אל מול הדולר שנסחר סביב 3.556 שקלים ובכ-1.5% אל מול האירו, שנסחר סביב 3.88 שקלים

ברקע הדיווחים על הקפאת החקיקה: הבורסה מזנקת, השקל מתחזק
המסחר בבורסה צילום: Flash90

לקראת סיום יום המסחר, המדדים המובילים בבורסה לניירות ערך בתל אביב זינקו בעקבות ההצהרה החשובה שראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למסור הערב (חמישי) וכן לקראת הצהרתו של שר הביטחון יואב גלנט שיקרא לעצירת החקיקה.

מדד ת"א 35 עלה ב-1.77%, ת"א 125 ב-2.45%, ת"א בנייה ב-4.2%, ת"א נפט וגז ב-4.17% ות"א בנקים ב-3.55%. במקביל, השקל התחזק בכ-1.8% אל מול הדולר שנסחר סביב 3.556 שקלים ובכ-1.5% אל מול האירו, שנסחר סביב 3.88 שקלים.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את המראתו ללונדון לשעה 04:00 לפנות בוקר וימסור הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בשעה 20:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים.

חצי שעה קודם לכן, שר הביטחון יואב גלנט יקיים מסיבת עיתונאים בה יקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית בגלל ההשלכות שלה על הצבא ומערכת הביטחון.

הבוקר דווח ב'ידיעות' כי, שר הביטחון יואב גלנט פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והציע לו לעצור את תהליך האישור בקריאה שנייה ושלישית של החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. גלנט הציג לנתניהו נתונים מדאיגים של השפעת החקיקה על הנכונות של קצינים וחיילים להתנדב לשירות מילואים.

גלנט הוסיף באותן שיחות כי הוא רואה בחומרה את העידוד שנותנים למחאה קצינים בכירים בדימוס, כולל רמטכ"לים ואלופים לשעבר. הוא משוכנע גם שבתנועת המחאה מגזימים מאוד בהשלכות של שינוי ההרכב על המשטר הדמוקרטי.

לצד זאת, בשל המצב הביטחוני הרגיש, סבור גלנט כי יש לדחות את אישור כל החוקים למושב הקיץ של הכנסת. במהלך הפגרה, לשיטתו, הקואליציה צריכה לנסות להגיע להסכמות, או עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות או עם האופוזיציה בכנסת, או עם נציגים מתנועת המחאה. 

לתפיסת שר הביטחון גם אם בסופו של דבר הקואליציה לא תצליח להגיע להסכמות, הממשלה תוכל לשכנע את הציבור שעשתה כל שביכולתה כדי לשכנע את המתנגדים. מנגד, חושש גלנט כי חקיקה חד-צדדית תגבה מחירים כבדים בצה"ל, ביחסים עם ארה"ב ובהרתעת גורמי אויב. 

הבורסה בת"א הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד