כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כלל צירי התנועה נפתחו

הסתיימה הצעדה בבני ברק; שלושה קטינים ושני בגירים נעצרו

צעדת הפרובוקציה של מתנגדי הרפורמה המשפטית בבני ברק יצאה לפועל ואלפי מפגינים חלפו ברחוב ז'בוטינסקי בעיר | המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים מחשש לעימותים ואכן הצעדה הסתיימה בשקט יחסי, מלבד 3 קטינים ו-2 בגירים שנעצרו | התושבים חילקו אוכל ושתיה

הסתיימה הצעדה בבני ברק; שלושה קטינים ושני בגירים נעצרו
צעדה בבני ברק צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כמה אלפי מפגינים, מתנגדי הרפורמה המשפטית, צעדו הערב (חמישי) בעיר בני ברק. במשטרה נערכו מבעוד מועד מחשש לעימותים בין המפגינים לתושבים. הצעדה החלה מקניון איילון ועוברת דרך רחוב ז'בוטינסקי לכיוון רחוב סוקולוב. חלק מהמפגינים נשאו שלטים מתריסים נגד תושבי בני ברק והמגזר החרדי.

המארגנים מסרו הערב, על רקע הביקורת שנשמעה כלפי הצעדה, כי "ההנהגה החרדית מובילה את החקיקה שתהרוס את הכלכלה הישראלית, את צבא העם ותביא לקרע עמוק בעם. עליהם לעצור מייד את החקיקה המסוכנת, להודיע שלא ייתנו את ידם לחקיקה חורבן הבית".

"אנחנו לא נגד הציבור, באים להבהיר להנהגה שמאיימת עלינו בכפייה בחסות ההפיכה שגם לנו יש קווים אדומים", אמרו המארגנים.

מוקדם יותר היום מסר בית הנשיא כי נשיא המדינה יצחק הרצוג וצוותו שוחחו בימים האחרונים, וביתר שאת ביממה האחרונה, עם גורמים שונים, בנוגע להפגנה הצפויה בעיר בני ברק; וזאת במטרה למנוע אלימות ולהנמיך את הלהבות ככל שניתן. בין הגורמים עימם עמדו הנשיא וצוותו בקשר היו: ראש העירייה, גורמי האכיפה, נבחרי ציבור, גורמים במחאה, מנהיגי קהילות ומובילי דעת קהל – מכלל גווני הקשת.

"אין חולק על חשיבותה של זכות ההפגנה והמחאה בהיותה יסוד דמוקרטי בסיסי והכרחי. נשיא המדינה הפציר ומפציר בכולם לגלות אחריות ולהימנע מכל היבט שעלול לעורר שנאת חינם והעמקה של הקרע הקשה שאנו נמצאים בתוכו", מסר הנשיא.

הנשיא מדגיש כי דווקא כעת, בפתחה של תקופת החגים המקודשת לכולנו, ודווקא היום בראש חודש ניסן, חשוב לנצל את ההזדמנות לשיח מכבד שיביא לקשב ולהיכרות מעמיקה האחד עם כאביו, פחדיו ודאגותיו של האחר, ועל אחת כמה וכמה להימנע מפגיעה מכלילה בציבור ישראלי שלם, באמונותיו ובאורחות חייו.

גם רה"מ נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס לשוחח עם ראשי המפלגות החרדיות, מנהיגים ומובילי דעת קהל, בקריאה לציבור שלא להגיע לאזורי החיכוך ולא להיגרר לפרובוקציות.

רה"מ שיבח את קריאתו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ומנהיגי הציבור החרדי שהורו לשומעי לקחם לנהוג בסובלנות ובאורך רוח.

הצעדה שחלפה לאורך רחוב ז'בוטינסקי בקטע שבשטחה של בני ברק עברה בשקט יחסי, כאשר תושבי בני ברק מקדשים שם שמים ומקבלים את פני המוחים במנות טשולנט, עוגות ושתייה קלה.

אולם במהלך התהלוכה נעצרו שלושה קטינים: אחד בגין החזקת אמצעי פירוטכניקה, שני בחשד ליידוי ביצים לעבר מוחים, ושלישי בגין חשד ליידוי חפצים לעבר מוחים. בנוסף נעצרו שני בגירים בגין תקיפה של מוחים.

כלל צירי התנועה בבני ברק נפתחו לתנועה.

צעדה בבני ברק הרפורמה המשפטית מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד