ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
האופוזיציה מגיבה להצהרה

לפיד: "הקול קול נתניהו והידיים ידי יריב לוין"

התגובות לנאום נתניהו: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לאחר הנאום וכתב כי "נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים נגד מערכת המשפט שבינם לבין המציאות אין דבר" | יו"ר המחנה הממלכתי גנץ הגיב: "נתניהו צריך לעשות דבר פשוט – לעצור ולדבר במקום לצאת נגד היועמ"שית"

לפיד: "הקול קול נתניהו והידיים ידי יריב לוין"
יאיר לפיד צילום: אריק מרמור, פלאש 90

המערכת הפוליטית מגיבה להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בו אמר כי הוא "נכנס לאירוע" ולא הודיע על השהיית החקיקה. יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה להצהרה: "במקום לעצור את החקיקה ולהרגיע את הרוחות נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים נגד מערכת המשפט שבינם לבין המציאות אין דבר. הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי יריב לוין".

לדברי ראש האופוזיציה: "נתניהו סירב לעצור את החקיקה והודעתו שהם מביאים את השינוי בוועדה למינוי שופטים בשבוע הבא מוכיחה שאין לו שום כוונה לקיים הידברות אמיתית. זוהי אחיזת עיניים. אני קורא לאנשים האחראים בליכוד, תעצרו את יריב לוין. אל תעבירו את השינוי בוועדה למינוי שופטים ובואו להידברות בבית הנשיא".

עוד קרא לפיד לחברי הליכוד: "תעצרו את הנסיון להפוך אותנו למדינה לא דמוקרטית. תקשיבו למאות אלפי הפטריוטים הנאמנים שיצאו לרחובות. תקשיבו לשר הבטחון, לאנשי הכלכלה והבטחון. בשלושה חודשים בלבד הממשלה הזו שיסעה ופירקה את מדינת ישראל. הפגיעה הכלכלית והבטחונית היא אנושה, הקרע בעם הולך ומחריף".

לקינוח תקף שוב: "מר נתניהו, במקום להאשים את כולם במצב, להטיל דופי בפטריוטים ישראלים שנלחמים עבור העתיד שלהם, קח פעם אחת אחריות. רגע לפני חג החרות, למען ההיסטוריה המפוארת של העם שלנו, תעצרו את הטירוף ובואו לדבר למען עתיד הילדים שלנו. אנחנו נמשיך להאבק בכנסת, ברחובות, בבית המשפט למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה".

גנץ: "נתניהו אותו נתניהו"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לנאום נתניהו: "נתניהו לא מתעלה לגודל השעה - היום ברור שלא רק הדמוקרטיה תיפגע אלא שהרפורמה תהיה פגיעה בכינון ישיר בביטחון ישראל וחוסר אחריות לאומי. הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו. הוא צריך לעשות דבר פשוט – לעצור ולדבר במקום לצאת נגד היועמש"ית... בקיום שיח אין מפסידים – יש רק מנצחת אחת, מדינת ישראל."

גדעון סער, שר המשפטים לשעבר וחבר מפלגת המחנה הממלכתי, הגיב לנאום נתניהו: "נאום נתניהו הערב הצליח לאכזב אפילו את מי שאין לו שום ציפיות ממנו. באופן מעשי הוא הודיע שבכוונתו להביא, כמתוכנן, את החוק להשתלטות על בחירת השופטים. על הדרך הודיע חגיגית שירמוס את הסדר ניגוד העניינים שחל עליו כנאשם. החמצת הזדמנות נוספת שמרחיבה את הקרע בעם. המענה: העצמת המחאה!".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב: "נתניהו שמתנהל כמו שפן מול נסראללה ויחיא סינואר, שוחק את כושר ההרתעה של מדינת ישראל ודווקא כלפי חבריו בליכוד מתנהל כמו אריה. חבל שזה לא הפוך, אך בסופו של דבר הברית בין משפחת נתניהו שדואגת אך ורק לעצמה לבין סיקריקים כמו יריב לוין, שמחה רוטמן ואחרים מובילה אותנו לחורבן הבית השלישי".

חבר הכנסת עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנה, הגיב: "הרבה מילים, איפור ותאורה - אבל אותם שקרים, אותם סיפורים ואגדות. ההצגה לא משתנה, ההצהרות הדרמטיות שאין ההן ממש ובפועל בשבוע הבא נתכנס כולנו כדי לטפל בחוק המתנות, חוק דרעי והחוק שיכפיף את בית המשפט לראש הממשלה. נתניהו לא עוצר ולא מרכך, הוא רק משיק קמפיין".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי צייצה: "תגובתי להצהרת נתניהו: שבת. 19:00. קפלן ורחבי הארץ".

מאידך, חבר הכנסת משה סעדה מ'הליכוד' הגיב: "צופה בנאומו המצויין של ראש הממשלה יחד עם חברי הליכוד בכנס ביבנה. נתניהו ויריב אנחנו מאחוריכם!".

ח"כ דן אילוז מ'הליכוד' הגיב גם הוא וחיזק את נתניהו: "ראש הממשלה נתניהו, שר המשפטים לוין, אנחנו סומכים עליכם. נוע תנוע".

יריב לוין ראש הממשלה נתניהו יאיר לפיד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד