י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות המלחמה

רבים הגיעו לאומן לרגל יום הולדתו של רבי נחמן

רבים מחסידי ברסלב עשו את דרכם בדרכים הארוכות והמפותלות לציון רבי נחמן מברסלב. בנסיבות הקיימות ההגעה לאומן כרוכה בנסיעות ארוכות ומיגעות דרך מדינות להן יש גבול גבול משותף עם אוקראינה

רבים הגיעו לאומן לרגל יום הולדתו של רבי נחמן
החסידים באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

למרות המלחמה באוקראינה רבים מחסידי ברסלב לא מוותרים על ההתקבצות באומן בראש חודש ניסן יום הולדתו של רבי נחמן. רבי נחמן מברסלב נולד בא' ניסן תקל"ב במז'יבוז' ונפטר בי"ח בתשרי תקע"א באומן בעיצומו של חול המועד סוכות.

יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון השוהה באומן בימים אלו, קיים בתקופה האחרונה שגרת פגישות עם נציגי השלטון המקומי והצבאי כדי לתאם ולהיערך לקראת הגעת חסידי ברסלב לראש חודש ניסן ולהבטיח את שלומם של כלל השוהים באומן.

בימים אלו שאין טיסות לאוקראינה רבים מחסידי ברסלב עשו את דרכם בדרכים ארוכות ומפותלות כשעיניהם נשואות לבוא אל ציון רבי נחמן מברסלב עם כל הקשיים וטלטולי הדרכים. בנסיבות הקיימות ההגעה לאומן כרוכה בנסיעות ארוכות ומיגעות דרך מדינות להן יש גבול גבול משותף עם אוקראינה.

יצוין, כי מאז תחילת המלחמה לא ניתן להגיע לאוקראינה באמצעות טיסה ישירה, ויש צורך להגיע לאוקראינה באמצעות מעברי גבול קרקעיים כהונגריה, סלובקיה, רומניה, מולדובה ופולין ומשם ממשיכים עד אומן בנסיעה במוניות, הסעות מסודרות או בתחבורה ציבורית.

לקראת הגעת החסידים איחוד ברסלב באומן פרסמו מזכר של הנחיות החירום לנוסעים לאומן בתקופת המלחמה שעדיין בתוקף עקב התמשכות המלחמה באוקראינה, לא לצלם חיילים, לא להתווכח בגבולות, אלא לציית לחיילים שנמצאים בלחץ ובמתח רב בגלל המלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה אומן ברסלב רבי נחמן מברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד