כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מצפצפת על האג

הונגריה לא תעצור את פוטין אם ייכנס למדינה

הונגריה אומרת שלא תעצור את פוטין אם ייכנס למדינה, למרות שבית הדין הבינלאומי הוציא נגדו צו מעצר בשבוע שעבר, והאשים אותו בגירוש בלתי חוקי של מאות ילדים מאוקראינה

הונגריה לא תעצור את פוטין אם ייכנס למדינה
ויקטור אורבן צילום: Hadas Parush/FLASH90

הונגריה הודיעה כי היא לא תעצור את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אם ייכנס למדינה, למרות שבית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא נגדו צו מעצר בשבוע שעבר, והאשים אותו בגירוש בלתי חוקי של מאות ילדים מאוקראינה.

ראש הסגל של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, גרגלי גוליאס, אמר כי למרות שהונגריה חתומה על אמנת רומא, האמנה שיצרה את בית הדין ואישררה אותו ב-2001, לא נמצא בסיס בחוק ההונגרי לעצור את פוטין.

"אנחנו יכולים להתייחס לחוק ההונגרי ועל סמך זה לא נוכל לעצור את נשיא רוסיה. מכיוון שהחוק של בית הדין הפלילי הבינלאומי לא הוכרז בהונגריה", אמר גוליאס. הוא הוסיף כי ממשלת הונגריה טרם "גיבשה עמדה" בנוגע לצו המעצר של פוטין.

דבריו לא באו כהלם עצום לשכנותיה האירופיות של הונגריה. אורבן וממשלתו תמיד היו בעלי הברית הקרובים ביותר של הקרמלין בתוך הגוש האירופי. לאחר שפוטין הורה לכוחות הרוסים לפלוש לאוקראינה בשנה שעברה, אורבן היה מנהיג האיחוד האירופי היחיד שלא הטיל סנקציות על רוסיה.

הונגריה היא גם חברה בנאט"ו והביעה התנגדות למדינות המערב לשלוח נשק לאוקראינה. אורבן הזהיר שאירופה "נסחפת לתוך המלחמה, באוקראינה ועשה מאמצים נרחבים לחסום את הצטרפותו של אוקראינה לנאט"ו. היא גם גוררת רגליים במאמצים של שוודיה להצטרף לנאט"ו.

123 המדינות החברות באמנת רומא מחויבות לפעול לפי צו המעצר, כלומר אם פוטין ייכנס לאחת מהמדינות הללו, יש לעצור אותו על ידי רשויות אכיפת החוק הלאומיות. עם זאת, גוליאס טען ביום חמישי כי אמנת רומא לא חלה במערכת המשפט ההונגרית, ולכן לא יחול.

 

 

 

ויקטור אורבן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד