כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
גוש הימין נחלש

לקראת סיום כנס החורף: זו תמונת המנדטים והגושים

לקראת סיום כנס החורף והשלמת החקיקה המשפטית שמעוררת מחלוקת, מסקר מנדטים חדש עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מאבדת מנדטים וגוש נתניהו לא היה חוצה את רף ה-60 מנדטים • בכמה מנדטים הייתה זוכה מפלגת ימין חדשה? כל הפרטים בסקר

לקראת סיום כנס החורף: זו תמונת המנדטים והגושים
מצביע בקלפי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת סיום כנס החורף והשלמת החקיקה הצפויה של החוק לשינוי הרכב ועדת השופטים במסגרת הרפורמה המשפטית, מסקר מנדטים חדש שפורסם הבוקר (שישי) עולה כי לו הבחירות היו נערכות מפלגת הליכוד הייתה מקבלת פחות מנדטים וגוש הימין לא היה חוצה את רף ה-60 מנדטים. הסקר נערך עבור ה"ג'רוזלם פוסט" על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל מכון פאנלס פוליטיקס.

על פי הסקר, במידה והבחירות היו מתקיימות היום, תמונת המנדטים הייתה נראית כך: מפלגת הליכוד הייתה מאבדת ארבעה מנדטים ומקבלת 28 מנדטים, יש עתיד הייתה מתחזקת בשני מנדטים ומקבלת 26 מנדטים, המחנה הממלכתי הייתה מתחזקת באופן דרמטי ל-19.

ש"ס הייתה זוכה ל-10 מנדטים, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, עוצמה יהודית מתייצבת על 6 מנדטים, הציונות הדתית על 5 מנדטים, כך גם ישראל ביתנו עם 5 מנדטים, מרצ הייתה עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-5 מנדטים, חד"ש־תע"ל עם 5 מנדטים, רע"ם זוכה ב-4 מנדטים.

מהסקר עולה עוד כי מפלגת העבודה ניצבת הרחק מאחוז החסימה עם 2.6% בלבד.

בפילוח לפי גושים, גוש הימין שנמצא כעת בשלטון היה זוכה ל־56 מנדטים, לעומת 64 מנדטים לאופוזיציה. משתתפי הסקר נשאלו בנוסף, מה היה קורה אילו בבחירות לכנסת הייתה מתמודדת מפלגה ימנית ליברלית חדשה ושאר המפלגות ללא שינוי. במקרה שכזה, מפלגה ימנית חדשה הייתה זוכה ב־8 מנדטים. 

מפלגת הימין החדשה על פי הפילוח, הייתה גורפת מנדטים 2 מנדטים מיש עתיד 2 מנדטים מהמחנה הממלכתי וכן 2 מנדטים ממי שאינם יודעים עבור מי להצביע מבין המפלגות הנוכחיות. מנדט נוסף היה מגיע מהליכוד ועוד אחד מקרב מי שמתכוונים להצביע עבור מפלגות אחרות.

לפי תרחיש כזה, תמונת המנדטים הייתה נראית כך: הליכוד – 27, יש עתיד – 24, המחנה הממלכתי – 16, ש"ס – 10, מפלגה ליברלית חדשה – 8, יהדות התורה – 7, עוצמה יהודית – 6, הציונות הדתית – 5, חד"ש־תע"ל – 5, מרצ – 4, ישראל ביתנו – 4 ורע"ם – 4.

בסקר האינטרנטי, שנערך ב־23־22 במרץ, השתתפו 713 חברים, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 3.7%.

 

סקר מנדטים בחירות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד