ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הנאום לא ירד מהפרק

הסערה פוליטית: הבקשה של נתניהו מגלנט בפגישה ביניהם

נתניהו ביקש מגלנט במהלך הפגישה ביניהם כי ייתן לו כמה ימים כדי לנסות ולהביא פתרון. בפגישה הובהר כי הזכות לנאום לא ירדה לגמרי מן הפרק, וייתכן שגלנט עוד יישא דברים

הסערה פוליטית: הבקשה של נתניהו מגלנט בפגישה ביניהם
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט שנועד אמש (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את ההצהרה בה תכנן לקרוא פומבית לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית.

הפגישה בין השניים הייתה קצרה במיוחד וארכה כ-20 דקות. במהלכה, גלנט אמר לנתניהו שוב שחייבים לעצור את החקיקה כי צריך להגיע אליה בהסכמה רחבה, והוסיף שהדבר הזה מפרק את החברה הישראלית ופוגע קשות בצבא.

גלנט הבהיר בשיחה שמאחר והוא אחראי על מערכת הביטחון הוא חייב שהצבא יהיה בכשירות. לדבריו, האויבים שלנו רואים מה קורה פה וזוממים לפעול נגדנו. נתניהו השיב לגלנט שהוא מבקש מספר ימים כדי לנסות ולהביא פתרון.

גלנט שאל את נתניהו מה כבר יכול לקרות ביומיים או שלושה אם החקיקה לא נעצרת, אבל נתניהו ביקש שייתן לו עוד קצת זמן. במהלך הפגישה הובהר כי הזכות לנאום ולהתריע לא ירדה לגמרי מן הפרק, וייתכן שגלנט עוד יישא דברים אם ירגיש שאין ברירה ולא נמצא פתרון. 

נזכיר כי, בסביבת שר הביטחון מוטרדים מאוד מההשפעה של החקיקה על הצבא, ומהאופן שבו אויבי ישראל מפרשים את מה שמתחולל במדינה. בנוסף מוטרדים בסביבתו של גלנט מהפוטנציאל העצום לעימות באחת הזירות שהולך וגדל, ומהפגיעה המשמעותית ביחסים המדיניים והביטחוניים של ישראל עם ארה"ב, אירופה ומדינות המפרץ.

בנימין נתניהו יואב גלנט הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד