ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"נמצאת בניגוד עניינים"

הקואליציה מגיבה ליועמ"שית: "עוד הוכחה למה צריך לפטר אותה"

חברי הקואליציה הגיבו למכתב היוע"משית שפורסם הבוקר ובו היא הורתה לנתניהו להימנע מכל עיסוק ברפורמה המשפטית, בשל ניגוד העניינים | בן גביר: "היועמשי"ת מאיימת על רה"מ בפומבי ונותנת לו הוראות - זו הפיכה" | קרעי שלח מסר ליועמ"שית: "עלייך להימנע מכל עיסוק בנתניהו"

הקואליציה מגיבה ליועמ"שית: "עוד הוכחה למה צריך לפטר אותה"
נתניהו בנאומו הבוקר צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

אחרי המכתב החריף ששלחה היועמ"שית לנתניהו בו היא מורה לו להימנע מכל עיסוק בנושא המשפטי בגלל הסכם ניגוד העניינים עליו חתם, הגיבו שרי הממשלה וחברי הקואליציה בתקיפות רבה וטענו כי היא זו שנגועה הניגוד עניינים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עלי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות - זו הפיכה".

עוד מסר: "היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ"שים קובע מפורשות קביעות לגביה, ניגוד עניינים שטוענת היועמ"שית נגד ראש ממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת הוא עוד הוכחה למה צריך לפטר אותה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר כי "מיליוני אזרחים הלכו לקלפיות והצביעו ברוב גדול לממשלת הימין בראשות נתניהו. מבחינת היועמ"שית נאום לאומה של ראש ממשלה נבחר בזמן שהמדינה נקרעת מבפנים - הוא לא חוקי. פשוט הזייה. היום ברור מתמיד מדוע הרפורמה המשפטית היא הדרך היחידה להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט".

שר המורשת עמיחי אליהו הגיב גם הוא: "היועצת המשפטית נמצאת בניגוד עיניינים שאין שני לו. חוסר המודעות שלה לעובדה הזו, וכשזה עומד למול הצורך והחובה של ראש הממשלה לנהל את המשבר בו נמצאת המדינה , שניהם מסבירים היטב את הצורך ברפורמה. אנחנו נותנים גיבוי וגאים בעמידה האיתנה של רוה"מ שמוביל את הספינה למקום מבטחים".

שר התקשורת שלמה קרעי צייץ: "כמי שמונתה ומנוהלת על ידי גדעון סער וחבריו, ששנאת נתניהו מעבירה אותם על דעתם, את נגועה בניגוד עניינים חמור בכל הנוגע לעיסוק בראש הממשלה נתניהו. המצב המשפטי ברור: עלייך להימנע מכל עיסוק בנתניהו".

ח"כ טלי גוטליב, שהגיבה פעמים רבות בחריפות להתנהלות היוע"משית כתבה: "גב' מיארה סליחה באמת. סליחה ששוב נתניהו התגלה במלוא כוחו ועוצמתו. סליחה שהפרענו לך לשים לו ולממשלה מקלות בגלגלים. אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו, ויש דווקא לך את כל חוסר תום הלב וניגוד העניינים המובנה. אמנם לא פיטרו אותך וחבל, אך סופסוף מבינים שאת יועצת. רק יועצת".

העיתונאי עמית סגל חתם את הקריאות בתהייה: "יש אדם אחד במדינה שמאמין שגם אם נתניהו היה נושא אתמול נאום נרגש עתיר נימוקים בעד עצירת החקיקה, היועמשית הייתה שולחת לו את אותו מכתב?".

הרפורמה המשפטית גלי בהרב מיארה ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד