ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אחרי הדחייה

שר הביטחון גלנט בהצהרה מיוחדת: "חייבים לעצור את התהליך"

שר הביטחון יואב גלנט קרא הערב לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, בהצהרה לתקשורת שעסקה בהשלכות החקיקה על הצבא. גלנט תכנן לעשות זאת כבר ביום חמישי, אך אחרי פגישה אליה זומן, בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, החליט לדחות את הצהרתו עד הערב

שר הביטחון גלנט בהצהרה מיוחדת: "חייבים לעצור את התהליך"
גלנט בהצהרה הערב צילום: באדיבות המצלם

שר הביטחון יואב גלנט נשא הערב (מוצ"ש) הצהרה מיוחדת. גלנט הביע את עמדתו על הרפורמה המשפטית והצורך בעצירת החקיקה.

גלנט פתח את דבריו ואמר: "בשבועות האחרונים נפל דבר. אני פוגש את המפקדים ואת הלוחמים, ושומע את הקולות שעולים מהשטח - ואני מודאג. האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צבא ההגנה לישראל. מקור עוצמתנו הולך ונשחק. אני אומר בצורה הברורה ביותר - השסע חודר אל תוך צה"ל וגופי הביטחון". 

גלנט הוסיף: "האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צה"ל. מכל עבר עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה בעוצמה בה לא נתלקתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק. כשר הביטחון של מידינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר, השסע ההולך ונפער בחברה חודר לצה"ל וגופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי".

עוד אמר שר הביטחון: "אני איש ימין, חבר בתנועת הליכוד, מאמין בעקרונותיה ומחויב לערכיה, המציבים את מדינת ישראל מעל הכול. צריך שינוי במערכת המשפט. מארג היחסים שבין הרשות השופטת לבין הממשלה והכנסת דורש איזון, זה יחזק את הדמוקרטיה ויגביר את אמון הציבור. ועם זאת, שינויים משמעותיים, לאומיים, עושים בהידברות ובשיח".

גלנט קרא לעצור את החקיקה ואמר: "בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי שנוכל לשבת ולדבר".

ההצהרה באה אחרי שכזכור, ביום חמישי תכנן גלנט לשאת הצהרה לתקשורת ולקרוא לעצירת החקיקה. גלנט החליט לבטל את הצהרתו לאחר שנועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. נציין כי נתניהו שוהה כעת בלונדון.

במהלך פגישת השניים, גלנט אמר לנתניהו שוב שחייבים לעצור את החקיקה כי צריך להגיע אליה בהסכמה רחבה, והוסיף שהדבר הזה מפרק את החברה הישראלית ופוגע קשות בצבא.

גלנט הבהיר בשיחה שמאחר והוא אחראי על מערכת הביטחון הוא חייב שהצבא יהיה בכשירות. לדבריו, האויבים שלנו רואים מה קורה פה וזוממים לפעול נגדנו. נתניהו השיב לגלנט שהוא מבקש מספר ימים כדי לנסות ולהביא פתרון.

גלנט שאל את נתניהו מה כבר יכול לקרות ביומיים או שלושה אם החקיקה לא נעצרת, אבל נתניהו ביקש שייתן לו עוד קצת זמן. במהלך הפגישה הובהר כי הזכות לנאום ולהתריע לא ירדה לגמרי מן הפרק, וייתכן שגלנט עוד יישא דברים אם ירגיש שאין ברירה ולא נמצא פתרון. 

נזכיר כי, בסביבת שר הביטחון מוטרדים מאוד מההשפעה של החקיקה על הצבא, ומהאופן שבו אויבי ישראל מפרשים את מה שמתחולל במדינה. בנוסף מוטרדים בסביבתו של גלנט מהפוטנציאל העצום לעימות באחת הזירות שהולך וגדל, ומהפגיעה המשמעותית ביחסים המדיניים והביטחוניים של ישראל עם ארה"ב, אירופה ומדינות המפרץ.

יואב גלנט הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד