י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קרבות עקובים מדם

המפקד העליון: "אוקראינה הצליחה לייצב את המצב סביב בחמוט"

המפקד העליון של הצבא האוקראיני אמר שכוחותיו דוחפים אחורה את ההתקפה הרוסית על העיר באזור דונבאס. הכוחות האוקראינים מצליחים לייצב את המצב סביב העיר בחמוט שבמזרח המדינה. כך אמר מפקד צבא אוקראינה. העיר שנהרסה כעת עומדת במוקד הקרב הגדול ביותר של מלחמת רוסיה אוקראינה בחודשים האחרונים.

המפקד העליון: "אוקראינה הצליחה לייצב את המצב סביב בחמוט"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

"המצב בקו החזית הוא הקשה ביותר באזור בחמוט", אמר ולרי זלוז'ני, מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה, לאחר שיחת טלפון עם ראש מטה ההגנה הבריטי טוני רדאקין. "בשל המאמצים האדירים של כוחות ההגנה, אנחנו מצליחים לייצב את המצב", אמר זלוז'ני בפוסט בפייסבוק.

בחמוט, שאוכלוסייתה מנתה בעבר כ-70,000 איש, התרוקנה כמעט מאזרחים במשך חודשים של לחימה עזה בין כוחות רוסים ואוקראינים, למרות שחלק מהתושבים נותרו. הכוחות הרוסיים השיגו הישגים ברחבי העיר שחשיבותה הסמלית עלתה על כל משמעות צבאית ככל שהקרב נמשך. הקרב על בחמוט הוא אחד העקובים מדם והארוכים במלחמה שנכנסה לשנתה השנייה בפברואר האחרון.

על פי עדכון המודיעין האחרון ביום שבת ממשרד ההגנה הבריטי, המתקפה של רוסיה על בחמוט נעצרה ברובה. "זה כנראה תוצאה של התשה קיצונית של הכוחות הרוסיים", נכתב בהצהרה הבריטית, בהצהרה נאמר כי גם אוקראינה "סבלה אבדות כבדות".

מפקד בצבא אוקראינה אולכסנדר סירסקי, אמר שהתקפת נגד עשויה לקרטח בקרוב נגד כוחות רוסים "מותשים" ליד בחמוט. אבל הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר שמתקפה נגדית לא יכולה להתרחש כעת מכיוון שמדינתו חסרה נשק, ציוד ותחמושת. "אנחנו לא יכולים להתחיל עדיין," אמר זלנסקי. "ללא טנקים וארטילריה, לא ניתן לשלוח חיילים אמיצים לחזית" אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד