כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שבוע חקיקה גורלי

200 אלף מפגינים ב-150 מוקדים; איילון נחסם

כמדי שבוע, מתקיימות כעת מחאות נגד הרפורמה המשפטית שהשבוע אחד הסעיפים החשובים שבה יועבר ככל הנראה. המוחים מפגינים ב-150 מוקדים ברחבי הארץ, ולפי ההערכות מספרם מגיע ל-200 אלף

הפגנות נגד הרפורמה
הפגנות נגד הרפורמה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשעה זו מוחים כ-200 אלף מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ וביניהם אביב, חיפה, באר שבע, הוד השרון, רמת השרון, ירושלים, כרכור, קריית ביאליק, אור עקיבא, רמלה, בית שאן, ראשון לציון, נהלל ועוד.

בין הדוברים השבוע בהפגנה בקפלן ישנתם פרופ׳ יובל נוח הררי; השרה לשעבר ציפי לבני; סופיה כהן, בתו של המרגל הישראלי אלי כהן ז"ל וד"ר יואב ניסן-כהן, טייס קרב שנלחם במלחמת יום כיפור, מייסד טאואר סמיקונדקטור ויזם הייטק.

מאות מפגינים בתל אביב חסמו את איילון צפון, ובעקבות כך מכת"זית הגיעה למקום. איילון נחסם לשני הכיוונים והמשטרה עצרה עד כה 19 מפגינים שהשתתפו בחסימה. 

בנוסף, המשטרה עצרה 10 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי במחאה שהתקיימה באור עקיבא. מהמשטרה נמסר כי "התפתחו עימותים בין מפגינים בעד ונגד. המשטרה תמשיך לאפשר את חופש המחאה אך לא תתיר אלימות, ונדליזם או השחתת רכוש".

השרה לשעבר ציפי לבני אמרה בהפגנה בקפלן: "כל ראשי מערכת הביטחון כבר הזהירו מפני הפגיעה, אבל מתברר שהיצר הרע שלו ניצח - וראש הממשלה מפקיר את ביטחון ישראל. הנאום שלך היה עשר דקות של שקר עטוף בדבש. דיברת שלום בית ונתת גט לדמוקרטיה".

פרופ' יובל נוח הררי אמר בהפגנה המרכזית בקפלן: "כשבג"ץ יפסול את החוקים, על אנשי הציבור לציית לבג"ץ. ולנו, אזרחי ישראל, אסור להפקיר את עובדי השרות הציבורי, את השופטים, את כוחות הביטחון. צריך לצאת לרחובות ולהגיד - אנחנו אתכם".

הרפורמה המשפטית הפגנות חסימות כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד