כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סיום ימי השובבי''ם

בחצר שומרי אמונים חילקו פרסים למתמידים של הישיבה

מעמד הוקרה וחלוקת פרסים למצטייני ומתמידי ישיבת שומרי אמונים נערך בראשות האדמו"ר וצוות רבני הישיבה. הצלם שוקי לרר מגיש גלריה מהמעמד המיוחד

בחצר שומרי אמונים חילקו פרסים למתמידים של הישיבה
חלוקת פרסים בשומרי אמונים צילום: שוקי לרר

מעמד הוקרה והערכה וחלוקת פרסים למצטייני ומתמידי ישיבה לצעירים תורת אברהם שומרי אמונים בעיר הקודש בני ברק, על צבירת מאות שעות רצופות בימי השובבי"ם, בהשתתפות צוות רבני הישיבה ובראשות האדמו"ר.

טרם המעמד למדו כל הקהל חמש שעות רצופות כפי שהתקין האדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' זצ"ל סדר לימוד מיוחד זה בצוותא לכל הקהל אחת לחודש, אחר תפילת ערבית התיישבו הבחורים ליד שלחנות ערוכים ומפוארים, לקול שירת ניגוני התעוררות ושמחה במעלת עסק התורה ולומדיה.

את המעמד הנחה המשפיע הרה"ג ר' אברהם חנון שציין את מה שיצא תאריך המעמד בכ"ח אדר, כפי שנזכר בגמרא בתענית 'בו התבטלה גזירת מלכות רומי שלא יעסקו בתורה'. עיקר ביטול הגזירות והכנעת הרשעים הוא דווקא על ידי עסק התורה, כדברי האדמו"ר בפתיחת הזמן בישיבה כשייסד את 'חברת שומרי תורה' לשינון וחזרת דפי גמרא, בו המליץ את הפסוק במשלי: 'עוזבי תורה יהללו רשע ושומרי תורה יתגרו בם', כי השינון וחזרה שתהיה התורה משתמרת, הינו הניצחון הגדול וההתגרות הרצויה כנגד עוזבי התורה וכנגד הצר הצורר היצר הרע.

לאחר מכן נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי חיים הירשמן, בדבריו הדגיש את חשיבות הרציפות וההתמדה ללא הפסקות, בה מונח כל כוח התגברות נגד היצר הרע, כמשל הידוע מאותו אדם שהגיע לעיירה אחת כשביקש את השוחט אמרו שהוא נפטר, גם האופה נפטר, גם הגבאי נפטר, לתמיהתו אמרו לו שמדובר באדם אחד שעשה את את התפקידים הנ"ל, כן יש לכל אחד מניעות שונות ומשונות אך כל זה מגיע מיצר הרע אחד שעושה את הכל, על ידי התורה תבלין אפשר להתגבר על כל הנ"ל באופן של משכהו לבית המדרש אך באופן שיעזוב את היצר הרע ולא ימשוך בזנבו וישאר תפוס בו כמשל לאדם שמושך בזנב הזאב והזאב נוגס בו, הלה בוכה וגונח, עד שאמרו לו סובביו מה לך בוכה בשעה שאתה מושך בזנבו, לרגע אחד הרפה ממנו, שוב לא יעולל לך מאומה.

אחריו העלה משגיח הישיבה הרה"ג ר' אברהם סגל את נס את כוחם של בחורי החמד ששקדו בהתמדה והמצטיינים שבהם הגיעו קרוב לחמש מאות שעות רצופות לכל אחד במשך ששת השבועות של השובבי"ם, כך שאמנם מחלקים להם פרסים יקרי ערך, אבל זה רק טפל, העיקר הוא ההוקרה והערכה של לומדי התורה.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי מרדכי הרשקוביץ, בדבריו המלהיבים הלהיט את הקהל באש חשיבות עסק התורה, שנאמר עליה יקרה היא מפנינים וכל חפציך לא ישוו בה, דרשו חז"ל אפילו חפצי שמים, שכל מדרגות הצדיקים וכל הון רוחני בעולם אינו מגיע למעלת ויקר של תיבה אחת של לימוד התורה, בדבריו המופלאים הביא הרבה מקורות מדברי חכמינו ז"ל ומסיפורי הצדיקים ראשונים ואחרונים כמה החשיבו וכמה מסרו נפשם הקדמונים על הבנת הלכה אחת או פרק אחד, כמו שמצינו אצל שלמה המלך ע"ה שהסכים לאבד את כל מלכותו מפני שבערה בו חשקת התורה להבין את הפסוק 'כתועפות ראם לו' כמבואר במסכת גיטין וכהנה וכהנה.

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר משומרי אמונים, בדברי קדשו עורר את הבחורים על חשיבות שמירת סדרי הלימוד בימי בין הזמנים, כמאמר השל"ה הק' 'יעקר שם בין הזמנים מן העולם', לכן הגם שעושים מסיבה של מצוה בסיום זמן הישיבה, האמת היא שאין זה מסיבה של סיום, אלא מסיבה של התחלה של עבודת הבחור לשמור את הזמנים גם בימי בין הזמנים שלא יפחות מסדרי לימודו, כמו שמצינו באנשי כנסת הגדולה שלא תיקנו את ברכת התורה בנוסח קצר יותר לימי בין הזמנים, מזה מוכח שאין לערוך שינוי בסדרי הלימוד, אדרבה ניתן להוסיף חזרה ושינון של הרבה דפי גמרא במסגרת חברת שומרי תורה שייסד האדמו"ר בתחילת הזמן, בפרט בבחורי ישיבתנו שלא ראו ולא ניכר עליהם שנמצאים בסוף הזמן, הם יוסיפו חיל וכח גם בימי בין הזמנים להמשיך בעסק התורה באותה התלהבות וחשק שלמדו במשך כל הזמן, עוד הורה האדמו"ר לבחורים ללמוד הלכות כיבוד אב ואם ביורה דעה שנוגע למעשה בחודש זה שנמצאים בבתיהם.

בסיום המעמד זכו מתמידי הישיבה לקבל את פרסי ההצטיינות מידיו של האדמו"ר בצירוף ברכת קדשו. מלאי סיפוק חזרו הבחורים לספסלי בית המדרש להוסיף ולהגביר חיילים בעסק התורה בשינון וידיעת התורה בשמחה וחשק ללא הפסק.

 

שומרי אמונים שובבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד