כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"נפטרה בשל היעדר השגחה"

תביעה נגד ביה"ח: צינור האקמו נותק ובת ה-7 מב"ב נפטרה

ב־2019 התאשפזה רחל פערל ויזל מבני ברק לאחר ניתוח להחלפת מסתם בליבה. הוריה התריעו: "בתנו זזה ועלולה לגעת בצינורות". ואז קרה הנורא מכל והיא נפטרה. משפחתה הגישה נגד ביה"ח תביעה: "נפטרה בשל היעדר השגחה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחדל טרגי ויוצא הדופן, נחשף לראשונה בסוף השבוע, המחדל התרחש בנובמבר 2019 במחלקה לטיפול נמרץ לב בשניידר, שבה אושפזה הילדה, רחל פערל ויזל בת שבע מבני ברק לאחר ניתוח להחלפת מסתם בליבה. זו הפעם הראשונה שמקרה כזה קורה ומסתיים במוות, מבין כ־400 הילדים שחוברו לאקמו בשניידר עד היום.

הורי הילדה, איטה ושמעון ויזל, מבני ברק, הגישו תביעת רשלנות רפואית נגד שניידר ונגד קופת חולים כללית הבעלים של בית החולים והאחראית עליו. התביעה הוגשה לביהמ"ש המחוזי מרכז על ידי עו"ד נתנאל רוט. הנתבעים לא הגישו עדיין כתב הגנה, והדיונים בתביעה טרם הסתיימו., כך מדווח רן רזניק ב'ישראל היום'.

לפי התביעה, במהלך האשפוז "ההורים התריעו על כך שהילדה זזה, מה שעלול לגרום לה לגעת בצינורות מכשיר האקמו, וביקשו שידיה ייקשרו כדי שלא ייגרם נזק. עם זאת, הצוות הרפואי אמר שאין צורך בכך, וגם כתבו זאת בתיק הרפואי". עוד נאמר, כי ההורים שהו לצד בתם לאורך כל שעות היממה, אבל ראו שההשגחה של הצוות הרפואי לא היתה צמודה. "הצוות שישב בדלפק האחיות לא ראה ישירות את הילדה, אלא את המסכים עם נתוני החולים ביחידה", נכתב.

על פי הדיווח, המוניטור התריע על ירידה חדה בלחץ הדם של רחל, והצוות הרפואי שרץ אל מיטתה גילה דימום מאסיבי מתחת לשמיכה שכיסתה אותה, מאזור החיבור של קנולות מכשיר האקמו לגופה. הרופאים והאחיות החלו בפעולות החייאה, אבל כעבור שעה נקבע מותה.

מבית החולים שניידר נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "צר לנו על פטירתה של המטופלת. נדגיש כי בית החולים לילדים שניידר מוביל את תחום הטיפול במערכת האקמו לילדים כבר שנים, וכי גם במקרה זה ניתן טיפול מסור ומקצועי ע"י צוות בית החולים, והמטופלת נפטרה כתוצאה מסיבוך מצער. מלוא טענות הצדדים יתבררו במסגרת ההליך המשפטי".

בית חולים בני ברק בית חולים שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד