כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מחנות ריכוז ומשרפות

האימיילים של הביון הרוסי הודלפו: כך תכנן פוטין 'לטהר' את אוקראינה

ולדימיר פוטין רצה "טיהור מוחלט" של אוקראינה באמצעות "טרור מבית לבית" כדי להכניע את אנשי קייב, כך עולה ממסמכי ריגול שהודלפו

האימיילים של הביון הרוסי הודלפו: כך תכנן פוטין 'לטהר' את אוקראינה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

אימיילים מצמררים מתוך שירות הביון של רוסיה שהודלפו, חשפו פקודות שהגיעו מצמרת הקרמלין כולל הוצאת אזרחים למחנות ריכוז במטרה לכבוש את אוקראינה. פוטין רצה "טיהור מוחלט" של אוקראינה באמצעות "טרור מבית לבית" כדי להכניע את אוקראינה, כך עולה ממסמכי ריגול שהודלפו.

האופי המיועד של הזוועה וההרג שהתרחשו נחשף ממקורות בשירותי הביטחון שלו. בכל פעם שכוחותיו של פוטין נדחקים לאחור, עולות עדויות נוספות לאימה שהם גרמו לאוכלוסייה האוקראינית. קברי אחים של אזרחים שנטבחו על ידי חיילים רוסים, אחרים צעדו אל מותם באיומי אקדח, תאי עינויים והייסורים המתמשכים של הורים אוקראינים שילדיהם נחטפו כולם מעידים על תוכניותיו של פוטין.

כאשר פוטין הורה על פלישתו ב-24 בפברואר בשנה שעברה, הוא ציפה לחלוטין שהניצחון על אוקראינה יסתיים תוך שלושה ימים כשהממשלה בקייב

תחת השם "רוח של שינוי", נשלחו מיילים מודלפים לוולדימיר אוסצ'קין, מייסד אתר החשיפות גולאגו, המיילים הם במקור עבודתו של קצין מהביון הרוסי ה-FSB, כך דיווח ה'סאן', הבריטי.

הם תורגמו לאנגלית על ידי איגור סושקו, אזרח אמריקאי ממוצא אוקראיני, שעובד עם גולאגו. המקור אומר כי ה-FSB, בעזרת חלק מהמודיעין הצבאי הרוסי, תכנן לבצע "ניקוי מוחלט" של החברה והפוליטיקה באוקראינה. "ואחרי כל זה, נוכל להתקין כל ממשלה בקייב", אומר המקור. ה-FSB ציפה להתנגדות בקרב האוכלוסייה האוקראינית אך נצטווה להתמודד איתה ללא רחמים בהנחיות שהגיעו "מלמעלה".

במיילים מפרט כיצד יינקטו האמצעים לאוקראינים רגילים שיעזו להתנגד לכובשים הרוסים. השלב הראשון יהיה צמצום "הפגנות מסיביות עד להתכתשויות מקומיות, ולגרום לפציעות חמורות למפגינים בודדים".

"ברגע שמסת ההפגנות תצטמצם, יתחיל השלב האחרון של 'טרור מדלת לדלת'. כאן ה-FSB ייכנס לפעולה ואנשים יעצרו בבתיהם בלילה ויועברו לשטחים רוסיים - מחנות ריכוז, ההנחה היא שהמחאות ייפסקו לחלוטין לאחר טיהור כזה".

מומחה לרוסיה בצוות החשיבה למדיניות חוץ, קייר ג'יילס, אמר ל"סאן אונליין" כי המסמכים עולים בקנה אחד עם מה שאנו יודעים על תוכניותיו של פוטין לאוקראינה. "זה ידוע שהם תכננו לאסוף את ההנהגה האוקראינית, וזה מה שהם עשו כשכבשו מדינות אחרות", אמר ג'יילס.

"לפי מה שראינו מהשטחים הכבושים, אנחנו יודעים מה היה צפוי לשאר אוקראינה. זה מאוד פשוט". ג'יילס, מחבר הספר "מלחמת רוסיה בכולם: ומה זה אומר עבורך", הצביע על ההכנות של משרפות ניידות שהיו בדרכם לתוך אוקראינה כאות לכוונות הרצח של רוסיה. "הם תכננו להוציא להורג, לרצוח ולהיפטר מכמות גדולה מאוד של אזרחים אוקראינים, בשביל זה נועדו המשרפות, בשביל זה נועדו שקיות הגופה".

בנוסף לכוונתו הרצחנית, המסמכים חושפים עד כמה פוטין היה הזוי במטרות המלחמה שלו. הוא האמין כי נאט"ו תתפורר ומדינות המערב יתחננו לרוסיה לא לפגוע בהן לאחר שיפלוש לאוקראינה. בנוסף הוא חלם, שהאוקראינים יקבלו את פני הרוסים בפרחים.

מלחמת אוקראינה רוסיה בוצ'ה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד