כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
העולם הערבי מסקר

ערוץ חיזבאללה חוגג: "המשבר הציוני מחמיר. הפיטורים גרמו לתבערה"

ערוץ חיזבאללה חוגג את הכאוס הפוליטי ומדווח על "החרפה נוספת של המשבר הציוני, שנכנס להתפתחויות נוספות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את שר הביטחון יואב גלנט, על רקע התנגדותו לרפורמה המשפטית"

ערוץ חיזבאללה חוגג: "המשבר הציוני מחמיר. הפיטורים גרמו לתבערה"
חלק מהמפגינים בתל אביב צילום: גילי יערי, פלאש 90

האתר של ערוץ אל-מנאר של חיזבאללה: "המשבר הציוני מחמיר. הפיטורים של גלנט גורמים לתבערה נוספת". הערוץ דיווח כי "הפגנות אלפים התקיימו בתל אביב ובאזורים נוספים והמפגינים חסמו את הכבישים. מאות מפגינים צעדו גם מול ביתו של נתניהו בירושלים הכבושה לאחר פיטוריו של גלנט, והמשטרה השתמשה בתותחי מים בניסיון לפזר אותם".

עוד דווח: "מפקד המשטרה הציונית הכריז כי המשטרה תאפשר ל"זכות הדמוקרטית" להפגין, אך לא תאפשר תסיסה ציבורית ופגיעה בסמלי הממשלה. המשטרה עצרה מפגינים מול מעונו של נתניהו בירושלים".

רועי קייס כתב לעינייני ערבים ב'כאן חדשות' צייץ בחשבון בטוויטר שלו: עיתונאי מצרי אומר לי: "המצב אצלכם מפליא. לא ראינו כזה דבר לפני. מדינה שתמיד מייצגת דמוקרטיה ופלורליזם פוליטי. באל-ג'זירה מסקרים את זה כאילו זה בכיכר תחריר".

כמו כן סיקור נרחב של המחאות בישראל בכלי התקשורת הערביים. כולל אל-חדת' הסעודי, סקיי ניוז בערבית האמירותי ואל-ר'ד הבינערבי. גל אברומוביץ מדווח בכאן חדשות, כי בעולם הערבי עוקבים באדיקות אחרי מה שקורה בארץ בשעות האחרונות. מלבד זה שהשר גלנט הפך לאחד הנושאים החמים בטוויטר בערבית, מגישת אל-ערביה הסעודי תהתה "למה נתניהו מתעקש לבצע רפורמות במערכת המשפט?" ובכלי תקשורת אחר ציינו ש"ההחלטה של נתניהו מעוררת זעם נרחב וגורמת למרד בשורות הצבא".

 

 

 

ראש הממשלה נתניהו הרפורמה המשפטית חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד