כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
העיד בתביעה נגד השרה

רון חולדאי התייצב בבית המשפט: "אני דואג לחרדים"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התייצב בבית המשפט בעירו להעיד בתביעת דיבה על סך חצי מיליון שקלים שהגיש נגד שרת התחבורה מירי רגב שלדבריו הובילה קמפיין נגדו כאילו הוא אוסר הנחת תפילין באופן גורף בעירו | חולדאי בביהמ"ש: "כל חיי דאגתי לחרדים וטיפלתי בהם כמו שצריך ואפילו מניח תפילין, והולך לבית הכנסת בכיפור"

רון חולדאי התייצב בבית המשפט: "אני דואג לחרדים"
רון חולדאי בראיון לכאן 11 צילום: מתוך שידורי כאן 11

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי התייצב אתמול (ראשון) בבית משפט השלום בעירו לעדות בתביעת לשון הרע שהגיש נגד שרת התחבורה מירי רגב מ'הליכוד'. לפי המצוטט ב-ynet, חולדאי אמר בפני השופטת דורית קוברסקי: "אני חוזר ואומר, אין שום איסור על הנחת תפילין בעיר תל אביב-יפו בכלל. אין ולא היה".

כאשר נשאל על ידי באי כוחה של השרה רגב האם הגיש תלונה במשטרה על הסתה לאחר שטען בתצהירו שבוצעה נגדו הסתה פרועה, השיב ראש העיר: "לא. אני לא עושה שימוש במילה הסתה במישור הפלילי לכן לא הגשתי תלונה".

עוד אמר רון חולדאי בבית המשפט: "אני לא מתנער מהעובדה שאני איש פוליטי וכל חיי דאגתי לחרדים וטיפלתי בהם כמו שצריך ואפילו מניח תפילין, והולך לבית הכנסת בכיפור. לאחר מכן מתנהל נגדי מסע הכפשה. כשאני מסתובב בארץ שלא בתל אביב אומרים לי אנשים, 'אתה זה שאוסר על תפילין?' וזה שקר, ולכן הוגשה התביעה".

התביעה נגד השרה רגב על סך חצי מיליון שקלים, הוגשה על ידי ראש עיריית תל אביב בחודש מאי 2020, בעקבות אמירות פומביות של רגב בקמפיין הבחירות אז, לפיהן הוא אסר כביכול על הנחת תפילין ברחובות העיר. חולדאי טען כי רגב התיימרה להציג ביודעין מצג עובדתי לפיו חולדאי אסר באופן גורף על הנחת תפילין ברחבי העיר תל אביב, וזאת כביכול מתוך אינטרס פוליטי צר ומתוך זלזול במורשת היהודית; זאת, בעוד שהאמת לאמיתה היא כי תקנת העזר העירונית שהותקנה לפני שנים רבות על ידי עיריית תל אביב מונעת הצבת דוכנים באשר הם בטווח של 100 מטר ממוסדות חינוך.

מירי רגב טענה מנגד בכתב הגנתה שהגישה באמצעות עורכי דינה אבי הלוי וניבה הלוי כי "מצוות הנחת תפילין נושאת, לגישתו של חולדאי, השפעה שלילית על ילדים יהודים ולכן צריך לדעתו להגן עליהם מפניה, באמצעות יצירת מרחב בטוח ונקי בינם לבינה. נימוק זה מגלה עד כמה מעוותת גישתו של חולדאי למורשת ישראל, למסורת היהודית ולמצוות הנחת התפילין". לדברי השרה רגב, "התביעה לא נועדה להגן על שמו הטוב של חולדאי. התביעה היא פוליטית", קבעה.

תגובתה של השרה רגב לעדות היום נמסרה לאתר ynet בזה הלשון: "השרה תמשיך להגן על הזכות של כל יהודי להניח תפלין בכל רחבי מדינת ישראל כולל בתל אביב ולביטולה של ההגבלה על הנחת תפילין במרחב הציבורי. התביעה של חולדאי היא תביעה פוליטית שבמסגרתה חולדאי עשה שימוש שלא כדין בהליכי משפט לצרכיו הפוליטיים. בתל אביב מאות מוסדות חינוך פזורים ברחבי העיר. אם נסמן אותם על גבי מפה נראה ששטח ההגבלה של הנחת תפילין (100 מ"ר) משתרע על מרחבים ציבוריים גדולים מאוד בעיר".

עוד נכתב בתגובת שרת התחבורה: "התביעה הזו היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית, מנסים להשתיק את רגב ואת האמת באמצעות תביעת השתקה. השרה גאה על כך שהיא גם מייצגת את הציבור שמניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים. השרה רגב תעיד במשפט מיד לאחר יום העצמאות וזה לפי החלטת בית המשפט".

רון חולדאי מירי רגב תביעת לשון הרע הנחת תפילין תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד