י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשל הקרע בעם

הזמר הוותיק סירב לקבל את הפרס היוקרתי

אחרי עשרות שנים בשירה ויצירה, החליטה ועדת פרס ישראל בראשות שר החינוך יואב קיש להעניק את הפרס היוקרתי ביום העצמאות ה-75 לשלמה ארצי שבמפתיע בחר לסרב למחווה בשל הקרע בעם בעקבות הרפורמה המשפטית

הזמר הוותיק סירב לקבל את הפרס היוקרתי
פלאש 90

הזמר הישראלי הנודע שלמה ארצי שיוצר, מופיע ושר כיובל שנים, הודיע אמש (רביעי) כי הוא מוותר על קבלת פרס ישראל ביום העצמאות ה-75 בשל המצב הפוליטי השורר בישראל. במקומו יקבל את הפרס הזמר הוותיק יוסף לוי, המוכר בשמו המסחרי "דקלון" מחלוצי המוזיקה הים תיכונית הישראלית.

ארצי כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני מודה מאוד לוועדת פרס ישראל שהחליטה להעניק לי את הפרס בתחום הזמר העברי. זה מרגש אותי וזה כבוד גדול עבורי כזמר וכיוצר. אבל בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד הגדול הזה".

לדבריו, "אני שר למעלה מ-50 שנה לכולם, וכולם תמיד היו אהובים וראויים בעיניי, מבלי להבדיל בין חשיבה פוליטית, חילונית, דתית, עדתית או מגדרית. להיות חלק מהפסקול של מדינת ישראל – זה הפרס האמיתי בו זכיתי".

שלמה ארצי הוסיף ואמר: "אני רועד בכל גופי ונפשי כי אני מלא בדאגה מהפילוג, מהקרע, מהשבר שנקלענו אליו. אנא עצרו, דברו, ותשקוט הארץ. כי פרס ישראל שאני הכי מאחל לנו ולעצמי זה את ישראל האהובה, המחבקת, הדמוקרטית שאליה שרתי כל חיי ושעליה גדלתי ב-73 שנותיי וגידלתי בה את ילדיי ונכדיי".

בין מקבלי פרס ישראל השנה נמצאת גם הגב' רחל הבר, יו"ר עמותת 'מתנת חיים' להשתלות כליה מייסודו של בעלה הרב ישעיהו הבר זצ"ל.

פרס ישראל שלמה ארצי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד