י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתקשה בלעיסה ודיבור

תביעת ענק: רופא השיניים הבטיח חיוך מושלם

רופא השיניים הבטיח חיוך מושלם, אך התרשל קשות. התוצאה: האישה לא מסוגלת ללעוס מזון מוצק, סובלת מקשיי דיבור, מזיהומים, ומכאב בלתי פוסק | האישה יצאה לתביעת ענק

תביעת ענק: רופא השיניים הבטיח חיוך מושלם
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

"יהיה לך חיוך מושלם", הבטיח רופא השיניים לתושבת בת ים, בן 68, אלא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד: במקום "חיוך מושלם", כמובטח, סובלת האישה עד היום מכאבים עזים ומפגיעה אסתטית, תפקודית ונפשית חמורה, כך נטען בתביעה אותה הגישו עורכי הדין רן שפירא וספי קלו ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, בשם האישה, נגד רופא השיניים.

על פי התביעה, בנובמבר 2019 פנתה האישה למרפאת שיניים פרטית בחולון לצורך ייעוץ, לאחר שהשיניים התותבות שבהן השתמשה גרמו לה לאי נוחות רבה.

האישה נבדקה על ידי רופא השיניים, שהציע לה תוכנית טיפול סדורה, לפיה יוצאו מלסתה העליונה ארבעה שתלים, ויוחדרו תחתם תשעה שתלים חדשים, שייתמכו בכתרי חרסינה. בלסת התחתונה ייעקרו שני שתלים ויוחדרו שישה שתלים חדשים, שייתמכו גם הם בכתרי חרסינה.

על פי התביעה, האישה, שנתנה אמון מלא ברופא, הסכימה לסדרת הטיפולים אותה הציע לה, טיפולים אשר נפרסו בפועל על פני כשישה חודשים. לדאבונה הרב, כך נטען, גילתה האישה, בדיעבד, שהטיפולים עצמם נעשו בניגוד לכל פרקטיקה רפואית מוכרת, וגרמו לה לנזקים קשים.

כך, למשל, נטען, כי לאחר כל עקירה, סבלה התובעת מכאבים עזים ומנפיחות רבה למשך זמן רב, ונאלצה ליטול משככי כאבים במינון גבוה. בנוסף נטען ששתל אחד בלסת העליונה הושאר במקומו, מאחר שהרופא לא הצליח לעוקרו.

עו"ד רן שפירא. צילום: אופיר הייב.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו, גם כשהטיפולים הגיעו לישורת האחרונה, לא תמו ייסוריה של התובעת. לדבריו, לאחר ביצוע המבנים והדבקת הכתרים הקבועים, הלינה האישה בפני הרופא מספר פעמים, כי הכתרים עבים ומגושמים, ואינם מאפשרים לה ללעוס את מזונה. לטענתה, הכתרים נפלו מפיה לעיתים תכופות והחרסינה שלהם נשברה. כמו כן הלינה התובעת גם על הפרעות קשות בדיבור ועל מרווחים בין הכתרים לחניכיים, שבהם נוצרת דלקת.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו, לאורך תקופה ממושכת נאלצה התובעת לסור שוב ושוב אל מרפאת השיניים, בתקווה שיימצא מזור לייסוריה, אלא שעל פי הנטען, הרופא סירב להתקין בפיה כתרים חדשים, ובשל כך, הפסיקה האישה את הקשר עימו.

על פי התביעה, עד היום, בחלוף כשנתיים וחצי מתום סדרת הטיפולים, סובלת התובעת מכאבים, חוסר יכולת ללעוס מזון מוצק, נפיחות בחניכיים, דלקות, ותזוזת הכתרים.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' שלמה ברק, רופא שיניים ומומחה פה ולסת, שבדק את התובעת וקבע, כי הטיפול בה היה רשלני ביותר, חרג מהתנהלות סבירה, וגרם באופן ישיר לנזקיה הקשים.

בחוות דעתו, קובע פרופ' ברק, כי הכתרים שהונחו בפיה של התובעת מגושמים ובולטים לכיוון הלשון, ובכך גורמים לה להפרעות קשות בדיבור. כמו כן, קבע המומחה כי המרווחים בין הכתרים לחניכיים, נובעים מחוסר התאמת הכתרים לצורת המבנים בפיה של התובעת. למרווחים אלה, לדברי המומחה, חודרים חיידקים, שגורמים לדלקת ולספיגת עצם סביב השתלים.

על פי חוות דעתו של פרופ' ברק, רופא השיניים לא ביצע צילומי רנטגן בהתאם לפרקטיקה המקובלת, ובשל כך כשל בהתאמת הכתרים למבנים בפיה של התובעת. בשל כך, קבע המומחה, התובעת תידרש לעבור סדרת טיפולים נוספת, שכרוכה גם היא בסבל ובכאבים רבים, שעלותה מוערכת בכ-150 אלף שקלים.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו, הטיפולים הרבים, הכאבים הכרוניים, והחיפוש הבלתי נלאה אחר פתרון למצב העגום אליו נקלעה, השפיעו קשות גם על מצבה הנפשי של התובעת, והיא איבדה את שמחת חייה וממעטת לצאת מביתה.

בתביעה מבקשים עוה"ד שפירא וקלו מבית המשפט לחייב את הרופא השיניים ואת חברת הביטוח המבטחת אותו, לפצות את האישה בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

רופא שיניים תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד