כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"משוכנע שהיא תסתדר"

בכיר פולני חושף: "ישראל התייעצה איתנו על הרפורמה"

סגן שר החוץ של פולין, פאבל יבלונסקי אמר בריאיון לטלוויזיה המקומית כי ממשלת ישראל התייעצה עימם על הרפורמה המשפטית וההפגנות הנערכות נגדה, וזאת על רקע הניסיון הפולני המפוקפק בעניין. "ישראל התייעצה איתנו בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. מדובר בדמוקרטיה עם בעיות שונות, אבל אני משוכנע שהיא תסתדר", אמר

הפגנה נגד הממשלה
הפגנה נגד הממשלה צילום: מחאת קפלן

היום (שני) חשף סגן שר החוץ של פולין הריאיון לתקשורת המקומית כי ישראל התייעצה עם הממשל הפולני בעניין הרפורמה המשפטית והמחאות הנערכות נגדה. סגן השר, פאבל יבלונסקי, אמר כי: "בעניין המחאות על שינויים בבתי המשפט בישראל, עניינים הנוגעים למערכת המשפט עניינים פנימיים של כל מדינה. זו דמוקרטיה, עם בעיות שונות, אבל אני משוכנע שהיא תהיה בסדר".

עוד אמר סגן השר: "ישראל התייעצה איתנו בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. מדובר בדמוקרטיה עם בעיות שונות, אבל אני משוכנע שהיא תסתדר". עוד אמר סגן השר כי הוא באופן אישי לקח חלק פעיל במיוחד בשיחות שנערכו עם הגורמים הישראליים.

בעשור האחרון מקודמת בפולין רפורמה מקיפה במיוחד שנותנת לרשות המחוקקת שליטה מסוימת ברשות השופטת. הרפורמה הבעייתית בפולין והמחאות הנרחבות נגדה גרמו לנציבות האיחוד האירופי להקפיא סכומי עתק של עשרות מיליארדי אירו שיועדו לשיקום הכלכלה הפולנית ממשבר הקורונה.

הרפורמה המשפטית פולין הפגנות איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד