ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
יגיעו להבנות?

יממה אחרי שהודיע על פיטוריו: זה התנאי של נתניהו להשארת גלנט

נתניהו מוכן להשאיר את גלנט במשרד הביטחון בתמורה להתפטרותו מהכנסת. שר הביטחון מסרב להצעה, ולפי שעה אין פריצת דרך בין הצדדים 

יממה אחרי שהודיע על פיטוריו: זה התנאי של נתניהו להשארת גלנט
יואב גלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יממה לאחר פיטוריו הדרמטיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ב'כאן' חדשות דווח כי הוא מוכן להשאיר את שר הביטחון יואב גלנט בתפקידו, אך בתמורה לכך מציב תנאי.

הדרישה של נתניהו היא שגלנט יתפטר מהכנסת בתמורה להישארות בתפקיד שר הביטחון. לפי שעה, גלנט מסרב לכך בתוקף ולא נרשמה התקדמות בין הצדדים. לשכת גלנט מסרה בתגובה לדיווח: "לא נתייחס להצעות כאלה ואחרות בתקשורת".

על פי דיווח בגל"צ, מקורבי גלנט הבהירו כי גלנט יסכים להישאר בתפקידו כשר הביטחון: "אם ראש הממשלה יחזור בו מההחלטה לפטר את שר הביטחון - גלנט יסכים להישאר בתפקידו, הוא מחויב לביטחון ישראל", אמרו.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר אמש מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט, לאחר שזה הביע עמדה פומבית בהצהרה לתקשורת נגד החקיקה המשפטית בשעה שנתניהו עצמו שעה בלונדון. מלשכת רה"מ נמסר כי, "ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט".

את הודעת הפיטורים קיבל גלנט לאחר שנתניהו זימן אותו ללשכתו ואמר לו כי הוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת שראש הממשלה שהה בביקור מדיני בחו"ל. 

בסביבת נתניהו הסבירו כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד השר גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום". 

השר גלנט הגיב בקצרה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".

 

יואב גלנט בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד