כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחאות מתנגדי הרפורמה ותומכיה

המשטרה מפעילה מכת"זיות ורימוני הלם: עימותים בתל אביב ובירושלים

עשרות אלפי תומכי הרפורמה המשפטית ומתנגדיה מפגינים באזור משכן הכנסת ובתל אביב | המשטרה משתמשת בפרשים ובמכת"זית לפיזור המפגינים. שוטרים נפצעו | למרות הצהרת נתניהו, מובילי המחאה הודיעו: "ממשיכים במאבק"

המשטרה מפעילה מכת"זיות ורימוני הלם: עימותים בתל אביב ובירושלים
ההפגנה בירושלים צילום: Erik Marmor/Flash90

עשרות אלפי בני אדם, תומכי הרפורמה המשפטית ומתנגדיה, מפגינים הערב (שני) סמוך למשכן הכנסת בירושלים, ברקע הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על דחיית החקיקה. המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים במטרה למנוע התנגשויות בין הצדדים. עימותים נרשמו בין פעילי ימין למשטרה, שעושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

מחאות מתקיימות במוקדים נוספים, בין השאר ברחוב קפלן בתל אביב, שם מפגינים גם הערב מתנגדי הרפורמה המשפטית. המשטרה החלה להפעיל מכת"זית נגד המפגינים שיידו אבנים ובקבוקים לעבר פרשים שחסמו את הירידה למחלף השלום. שוטר נפצע בראשו מפחית בירה שנזרקה לעברו, שוטר נוסף נפצע מגדר מתכת שהושלכה לעברו. בעקבות כך השוטרים משליכים רימוני הלם.

בתוך כך, הערב נעצרו שלושה מוחים בגין הפרת סדר בכביש 4 לכיוון דרום (סמוך לכניסה לבני ברק) במסגרת מחאת אנשי ימין בעד הרפורמה המשפטית ונגד עצירת החקיקה. כוחות משטרה במקום.

לצד זאת, המשטרה מפרסמת תיעוד של זריעת הרס על ידי המתפרעים סמוך לרמפות מחלף השלום דרומה - צומת עזריאלי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהגיע מוקדם יותר להסכמות עם נתניהו על דחיית החקיקה, אמר בהפגנת הימין: "גמלה בלבי החלטה היום לצאת מהממשלה. חשבתי שצריך להצביע על הרפורמה עוד היום. חשבתי ואני עדיין חושב שלא צריך להיכנע לאנרכיסטים. כשיצאתי החוצה וראיתי את ההפגנה של האנרכיסטים הבנתי שאני אתן להם ניצחון, ואני אומר עכשיו – הם לא ינצחו. אנחנו נישאר בממשלה, אבל נדרוש רפורמה עכשיו".

המשטרה מסרה כי היא "ממשיכה לפעול גם בשעה זו לשמירת הסדר הציבורי ואבטחת מחאות המתקיימות במקביל בירושלים ברחוב עזה ובאזור הסינמה סיטי בירושלים, במטרה לאפשר לכל אדם את חופש המחאה".

לפי המשטרה, לפני זמן קצר, כמה עשרות מהמפגינים מאזור הסינמה סיטי החלו בצעדה לכיוון כיכר פריז והחלו להתעמת עם מפגינים אחרים במקום. כוח משטרה פעל לחצוץ בין הצדדים ולמנוע אלימות, ואותם המפגינים החלו להפר את הסדר, וחלקם השליכו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים. השוטרים פעלו לפיזורם ועצרו חשוד אחד בגין תקיפת שוטרים. "המשטרה תמשיך לאפשר מחאות כחוק, אולם לא תאפשר אלימות מכל סוג שהיא ופגיעה באזרחים או בשוטרים", נאמר בהודעת המשטרה.

מובילי המאבק הודיעו כי המחאות לא ייפסקו, למרות הודעת נתניהו. "אין גניזה - ממשיכים במאבק", אמרו המארגנים. "ההודעות של ראש הממשלה ושותפיו הקיצוניים הן הודאה על כוונתם לשוב ולחוקק את חוקי הדיקטטורה במושב הבא, ובכך לפגוע בכלכלה ובביטחון המדינה".

"כל עוד החקיקה תימשך ולא תיגנז אנחנו נהיה ברחובות. זהו עוד ניסיון להחליש את המחאה כדי לחוקק דיקטטורה. כמו שאמרנו מהרגע הראשון, כל עוד החקיקה לא נגנזת ומוסכם שלא תהיה חקיקה חד צדדית, אלא רק בהסכמה רחבה נמשיך במחאה", הוסיפו מארגני המחאה.

הרפורמה המשפטית הפגנה הפגנת פעילי ימין מפגיני שמאל תומכי ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד