כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יישאר בתפקידו?

פיטורי גלנט: אריה דרעי הופתע, זעם וסינן

יו"ר ש"ס דרעי הופתע לשמוע על פיטוריו של השר גלנט מהתקשורת וסבור שמדובר בהחלטה חפוזה ואומללה. הוא פועל בימים אלה להחזיר אותו לתפקידו, אך ראש הממשלה מציב לו תנאי שגלנט מסרב להיענות לו

פיטורי גלנט: אריה דרעי הופתע, זעם וסינן
נתניהו, דרעי וגלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ככל הידוע ולפי הפרסומים, שר הביטחון יואב גלנט עדיין לא קיבל לידיו מכתב רשמי מראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הוא מודיע לו על פיטוריו, מלבד ההודעה שיצאה לתקשורת ולכן כל עוד אין מכתב הפיטורין לא נכנסו לתוקף בתום 48 שעות. סביר להניח שנתניהו עדיין ממתין עם ההחלטה ויתכן כי יחזור בו מההחלטה.

לפי הדיווח ב'כאן 11', מי שפועל לשם השארתו של גלנט בתפקידו הוא יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ששמע על פיטוריו של יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון דרך התקשורת והופתע. הוא ראה בפיטורים מעשה שלא ייעשה. שעות לאחר ההודעה, לשכת ראש הממשלה ניסתה להשיג את יו"ר ש"ס - שלא ענה.

אריה דרעי ובנימין נתניהו במליאה. (מתוך ערוץ 'כנסת')

בתוך כך פורסם ב'כאן', כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב ליואב גלנט תנאי ודרש ממנו להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי כדי לחזור להיות שר הביטחון. מה שנתניהו מנסה להשיג בהתפטרות של גלנט מהכנסת כדי שלא יצטרך להצביע על חוקים שהוא אינו שלם איתם. לפי הדיווח, גלנט סירב בתוקף להצעה, ולפי שעה אין פריצת דרך במגעים בין הצדדים. ברקע הדחתו, גלנט נעדר אתמול מההצבעות במליאת הכנסת.

נתניהו פיטר בערבו של יום ראשון את שר הביטחון לאחר שזה קרא במוצאי שבת לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית מחשש לשלימותו וכשירותו של צה"ל, בזמן ביקור נתניהו בלונדון מבלי להמתין לחזרתו. מאז, גורמים בליכוד ובקואליציה מנסים לפעול להשארת גלנט בתפקידו. בין המתווכים נמצא גם אריה דרעי, שהציע שגלנט יפרסם הודעה כדי להשאיר אותו בתפקיד שר הביטחון.

 

בנימין נתניהו יואב גלנט פיטורין שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד