ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עצירת החקיקה

מוכנים לדבר: נתניהו, לפיד וגנץ הציגו את צוותי העבודה מטעמם

הבוקר שאחרי: ברקע עצירת החקיקה המשפטית ומתן פסק זמן להידברות בין הצדדים הניצים: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הכריז על הצוות מטעמו שישתתף בדיונים בבית הנשיא. זאת לאחר הקריאה של הרצוג להקים צוות מכל צד | הקואליציה פרסמה גם היא את השמות שיטלו חלק במו"מ

מוכנים לדבר: נתניהו, לפיד וגנץ הציגו את צוותי העבודה מטעמם
לפיד/נתניהו/גנץ צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מיד אחרי הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, שוחח נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נתניהו, גנץ ולפיד וקרא להם להקים צוותי עבודה מטעם כל צד.

הבוקר (שלישי) ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד מינה צוות לדיונים בבית הנשיא. חברי הצוות יהיו: ח״כ אורנה ברביבאי, ח״כ קארין אלהרר, מנכ״לית משרד רה״מ לשעבר נעמה שולץ ועו״ד עודד גזית.

אמש, גם יו"ר המחנה הממלכתי הכריז על הקמת צוות מטעמו. חברי הצוות: ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש-הכהן ועו"ד רונן אביאני כצוות ההידברות שישלח מטעם הסיעה לבית הנשיא.

שמות חברי הצוות מטעם הליכוד: של הליכוד השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס וד"ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת. יצויין כי בליכוד מכחישים וטוענים כי "הפרסומים על הרכב צוות משא ומתן אינם נכונים".

בתוך כך, ראש האופוזיציה לפיד אמר בריאיון ל'ווינט' כי בניגוד לגנץ "לא התחשק לו" לשוחח עם רה"מ נתניהו אחרי ההודעה על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית.

לפיד אמר: "חשבתי שזו לא הדרך להיכנס למשא ומתן עם תום לב, זו לא תוכנית כבקשתך". לדבריו, "כמו כולם היינו בתחושה מעורבת. מצד אחד ברור שזה מה שרצינו. אמרנו חודשים - עצרו את החקיקה ונלך להידברות אצל נשיא המדינה".

לפיד שב והזהיר מתרגיל של נתניהו: "כל מי שאי פעם עבד עם נתניהו בעבר יודע שכדאי להישאר מאוד זהיר ומאוד ערני. ראיתי את הנאום שלו - מלא הסתה ורעל - ואמרתי לעצמי, אתה כבר עוצר את החקיקה, אתה כבר הולך לנשיא, בשביל מה יש לך עכשיו להשמיץ וללכת נגד חצי עם? אז לא הרמתי לו טלפון".

בנימין נתניהו יצחק הרצוג יאיר לפיד בני גנץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד