י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בעקבות הטרגדיה הקשה

נכנסה וגילתה את בתה ללא הכרה: תביעת המיליונים של הורי הילדה החרדית

תושבי אלעד, הוריה של ד' שנפטרה בהיותה בת שש, הגישו תביעת ענק בשל רשלנות רפואית מחרידה. התביעה הוגשה נגד הגורמים הרפואיים שטיפלו בילדה 

נכנסה וגילתה את בתה ללא הכרה: תביעת המיליונים של הורי הילדה החרדית
pixabay

תביעה על סך העולה על 2.5 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד ע"י תושבי אלעד, הוריה של ד' שנפטרה בהיותה בת שש, בשל רשלנות רפואית מחרידה. התביעה הוגשה נגד קופות החולים בהן טופלה הילדה ונגד בית החולים.

מייד לאחר לידתה הבחינו הוריה של ד' כי היא סובלת מעצירות כרונית. פעם אחר פעם לאורך השנים ביקרה הפעוטה אצל רופאים בקופות החולים ובבית החולים, אולם לטענתם, הרופאים לא ביצעו את הבדיקות הנדרשות כדי לגלות את מקור הבעיה, דבר שהביא בסופו של דבר לפטירתה הטראגית של הילדה.

באחד הימים הקיאה הילדה מס' פעמים. תוך כדי שאמה מתארגנת לפנותה לבית החולים, היא שמעה את זעקתה של ילדתה, וכשנכנסה מצאה אותה מוטלת ללא הכרה. היא פונתה לבית החולים לאחר החייאה, ולמחרת נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

בחוות הדעת של ד"ר גדעון שושני, מומחה בכירורגיית ילדים אשר ניהל את המחלקה לכירורגיית ילדים בביה"ח רמב"ם שהוגשה לבית המשפט הוא כותב כי "התנהלות של כל הגורמים הרפואיים, אשר היו מעורבים במעקב ובטיפול במנוחה, חרגה מהפרקטיקה הרפואית הנכונה והמקובלת".

ד"ר שושני קובע בחוות דעתו, כי כל הגורמים הרפואיים אשר היו מעורבים במעקב וטיפול בילדה, כשלו בכך, שלא ביצעו בדיקה אבחנתית כגון ביופסיה במהלך חייה. בכתב התביעה נכתב: "הצוות הרפואי אשר היה אמון על הטיפול במנוחה ידע על האפשרות שהיא סובלת מהפרעה עצבית במערכת העיכול. על אף שבמשך תקופה ארוכה סבלה המנוחה מעצירות כרונית, תת תזונה, חוסר עליה במשקל ובטן תפוחה, לא ערך את הבירור המתבקש לשלילת אחת ההפרעות התנועתיות של המעי, לרבות מחלת ההירשפרונג, והעביר את היוזמה להתקדם לאבחנה מיד ליד.

עוג נטען בתביעה, כי "בשל הטיפול האדיש, הכושל והמזלזל של הנתבעים, טיפול שכל כולו היווה רשלנות רבתי במקרה הטוב, הביא לסבלה הקשה של המנוחה עד אין שיעור, וכן אפשר את הפיכתו של המעי הגס למעין שק אינרטי, וכתוצאה מכך לחסימת המעיים ולמותה המצער של המנוחה, בטרם עת".

"לא זו אף זו, גם בשבועות האחרונים של חייה, חרף סימנים מבשרי חסימה, שוחררה המנוחה ממרפאת גסטרו בבית החולים, ללא טיפול ותדרוך מתאים, לרבות לגבי סימני חסימת מעיים וכן ללא בירור מעמיק לאפשרות של חסימה ו/או סיבת החסימה, לרבות באמצעות ביופסיה. הפנייה מתבקשת לייעוץ כירורגי במיון או אשפוזה לאלתר, ובירור במהלך האשפוז, בסבירות גבוהה מאוד, הייתה מצילה את חייה של הקטינה שנפטרה בגיל 6 שנים בלבד".

עו"ד תומר לינר, מומחה לתביעות רשלנות רפואית, המייצג את ההורים בתביעה סבור כי הרשלנות הייתה מקוממת במיוחד: "ילדה כבת 6, מתוקה ואהובה, הלכה לעולמה בייסורים קשים וגרמה לצער עמוק ובלתי מנוחם, למשפחתה. באם היו נערכים הבירורים הרפואיים כנדרש, היינו יכולים למנוע את פטירתה הטראגית, ואנו מאמינים כי בית המשפט ישתכנע מהדברים".

תביעה רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד