כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סאגת הפיטורין

מקורבי דיכטר: לא יחליף את גלנט בתפקיד

מקורבי השר דיכטר הבהירו כי הוא מעדיף לגשר בין נתניהו לגלנט מאשר לקבל על עצמו את תפקיד שר הביטחון. נתניהו ודיכטר נועדו אמש לפגישה בארבע עיניים

מקורבי דיכטר: לא יחליף את גלנט בתפקיד
אבי דיכטר ויואב גלנט צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מקורבים לשר החקלאות אבי דיכטר טענו היום (רביעי) כי הוא מעדיף לגשר בין נתניהו לגלנט, מאשר לקבל על עצמו את תפקיד שר הביטחון. כך דווח בחדשות 12. דברי המקורבים מגיעים ברקע העובדה שדיכטר נחשב למועמד משמעותי להחליף את גלנט, לאחר שרה"מ בנימין נתניהו הודיע על פיטוריו בתחילת השבוע.

נציין כי על פי מקורות פוליטיים, נתניהו ודיכטר נועדו אמש לפגישה בארבע עיניים. בלשכתו של נתניהו אישרו את דבר הפגישה, בעוד בשלכתו של דיכטר העדיפו שלא להגיב.

הפגישה הגיעה לאחר שגלנט ונתניהו נפגשו אתמול לדיון ביטחוני במשרד ראש הממשלה לראשונה מאז החליט נתניהו להעביר את גלנט מתפקידו. 

גורמים בליכוד אשר צוטטו באתר 'וואלה' מסרו כי ראש הממשלה נתניהו לא מתכוון לשנות את החלטתו לפטר את גלנט והעיכוב בשליחת מכתב הפיטורים נובע מכך שנתניהו טרם החליט את מי מבכירי הליכוד הוא מעונין למנות במקומו.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט ביום ראשון להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט. מלשכת רה"מ נמסר כי, "ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט".

את הודעת הפיטורים קיבל גלנט לאחר שנתניהו זימן אותו ללשכתו ואמר לו כי הוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת שראש הממשלה שהה בביקור מדיני בחו"ל. 

בסביבת נתניהו הסבירו כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד השר גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום". 

השר גלנט הגיב בקצרה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".

 

אבי דיכטר יואב גלנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד