כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בזירת הפיגוע

שנה לנפילת השוטר אמיר חורי בבני ברק: "הראשון לדהור לזירה"

הוריו של רס"ב אמיר ח'ורי ז"ל, שנרצח בפיגוע בבני ברק, השתתפו היום בטקס האזכרה שנערך במרחב דן ובזירת הפיגוע | מפקד המרחב: "אמיר היה גיבור. הוא הראשון לדהור לזירה ולהסתער, היווה בגופו ובחייו מגן אנושי לאחרים"

שנה לנפילת השוטר אמיר חורי בבני ברק: "הראשון לדהור לזירה"
טקס האזכרה לאמיר חורי צילום: דוד קשת, ידיעות בני ברק

היום (רביעי) נערך טקס אזכרה במלאת שנה לנפילתו של רס"ב אמיר ח'ורי ז"ל, שנהרג כאשר הסתער מול המחבל בפיגוע בני ברק לפני שנה בדיוק.

במסגרת הטקס הוסר הלוט בפינת ההנצחה במרחב דן בבני ברק. לאחר מכן נערך טקס במקום הפיגוע בו נפל חורי ז"ל ברחוב הרצל. בטקס הוענק למשפחה מגן הרוח של האופנוע עם סימני הירי שעליו רכב חורי ז"ל באותו יום.

מיד לאחר מכן, נערך טקס הענקת כריות חלל למשפחתו של אמיר ז"ל וכן נמסר נשקו האישי.

מפקד מחוז ת"א, ניצב עמיחי אשד אמר: "שנה חלפה, כאילו נצח. שנה מאז שאמיר הפך לדמות המוכרת בכל בית בישראל, מאז שהפך לסמל של החברה הישראלית. הפנים המאירות שלך, עם הזקן השחור, הפכו לדגם של הישראלי היפה, המשרת, המקריב, המאחד. הנפילה של אמיר הדהדה בכל עיר, בכל שביל ובכל דרך. שנה אחרי האירוע שאיחד לרגע אחד את כל חלקי העם- אנחנו מחוייבים מתמיד לצוואה שלך".

מפקד מרחב דן, נצ"מ דניאל חדד אמר: "29.3.22, השעה 20:00 בערב. בשריקת כדור של מחבל בן עוולה. הרגע שבו מציאות חיינו השתנתה. הרגע היום, אנו מתכנסים פה לציין שנה לרגע הארור הזה ומתכנסים אנו כולנו לזכרו. המושג שנה הוא בלתי נתפס כשמניחים אותו על ציר זמן שכזה, של חיים שאבדו. אמיר היה גיבור. הוא הראשון לדהור לזירה ולהסתער, היווה בגופו ובחייו מגן אנושי לאחרים.

אביו של אמיר, ג'ריס ח'ורי: "אני עומד כאן בתחנת בני ברק, התחנה שהפכה להיות ביתך השני, אם לא הראשון, התחנה שאהבת להיות בה כל כך, המון שעות עם חבריך לעבודה. הייתה לך כאן משפחה גדולה ואהובה, משפחת השוטרים, משפחת האופנועים שכך כך אהבת והערכת."

טקס אזכרה אמיר חורי פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד