כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עומדת לצד נתניהו

ניקי היילי: "צריך לתת לישראלים להחליט על זה בעצמם"

ניקי היילי המתמודדת לנשיאות ארה"ב נגד ביידן תקפה את היחס של ממשל ביידן לנתניהו: "מקומם עבור ג'ו ביידן להרצות לישראל על עניין שהוא לגמרי הנושא הביתי שלהם. אנחנו צריכים לתת לישראל להחליט בעצמה"

ניקי היילי: "צריך לתת לישראלים להחליט על זה בעצמם"
דגלי ישראל בהפגנה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם והמועמדת לבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024, ניקי היילי, מתחה ביקורת על ממשל ביידן על התערבותו בפוליטיקה הפנימית של ישראל על ידי מעורבות במחלוקת על הרפורמות המשפטיות של הממשלה.

"זה מקומם עבור ג'ו ביידן להרצות לישראל בעניין שהוא לגמרי עניין הפנים שלהם", כך אמרה ניקי היילי, שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ומועמדת לנשיאות לשנת 2024, בהצהרה שפרסמה בטוויטר. "לעולם לא היינו רוצים שממשלת ישראל תתערב לאמריקה בנושאים סביב בית המשפט העליון שלנו, והם לא היו עושים את זה", הוסיפה. "צריך לתת לישראלים להחליט על זה בעצמם".

היילי לא הייתה הפוליטיקאית הרפובליקנית היחידה שביקרה את הממשל על תגובתו למחלוקת בישראל. גםהסנאטור טד קרוז כתב בטוויטר: "מבייש לחלוטין. ביידן מארח בשמחה רדיקלים אנטי אמריקאים כמו לולה (נשיא ברזיל), תוך שהוא מתנער מבעלי ברית אמריקאים קרובים כמו נתניהו".

דברי השניים הגיעו לאחר שביידן התייחס לסוגיית הרפורמה המשפטית, והצהיר: "כמו הרבה תומכים חזקים של ישראל, אני מאוד מודאג. הם מבינים את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזאת. קצת הבהרתי את זה". ביידן הוסיף כי לא יזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן בזמן הקרוב.

 

 

נשיא ארה''ב ניקי היילי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד