כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המשבר מול ביידן

מקורבו של נתניהו: "יש מעורבות די חריגה של ארה"ב"

"יש מעורבות די חריגה של ארה"ב בענייניה הפנימיים של ישראל", כך אומר בראיון צחי הנגבי, ראש המועצה לביטחון לאומי מהאישים הצמודים לנתניהו

ראש המל"ל צחי הנגבי
ראש המל"ל צחי הנגבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המתיחות השוררת בין ישראל לארצות הברית, שהגיעה לשיאה ביומיים עם ההתבטאות החריגה של הנשיא ג'ו ביידן, ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, טען כי ישנה "מעורבות חריגה" של וושינגטון בענייניה הפנימיים של ישראל. את הדברים אמר בריאיון לגילי כהן ב'כאן חדשות'. לדברי ראש המל"ל המעורבות האמריקנית לא עומדת לבדה, וכי מנהיגים נוספים ממדינות ידידות לישראל רוצים "שהסאגה הקשה והכואבת" תחלוף.

לדברי הנגבי, "ביחסים היו תמיד עליות ומורדות. הנשיא ביידן, כמו כל ישראלי, מוטרד מהמחלוקת הציבורית הזו שהעיקה על כולנו, והוא שמח על כך שיש רגיעה וניסיון להשיג הבנות". הנגבי הבהיר כי "הגישה האמריקנית לא מתערבת עד כדי כך במה תהיינה בסופו של דבר ההבנות בישראל", אך הוסיף כי "היא מאוד רוצה שנגיע להסכמות".

על המסר של הנשיא ביידן לנתניהו אמר הנגבי ל'כאן': "קראתי את תמליל השיחה בין ביידן לראש הממשלה, והנשיא אמר לו 'אני סומך עלייך שתמצא את הדרך להגיע לפשרות'. וזה יעזור לנו להתמקד בדברים הגורליים".

בעקבות דבריו של ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לצמצם נזקים, וביקש מהשרים שלא להתבטא בנוגע ליחסים בין המדינות. בנאום שנשא אתמול במליאת מנהיגים וירטואלית במסגרת 'פסגת הדמוקרטיה', התייחס ראש הממשלה בעצמו ליחסי ירושלים-וושינגטון ואמר: "בין ישראל לארה"ב יש מדי פעם מחלוקות, אבל אני רוצה להבטיח לכם שהברית בין הדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם לבין ישראל, דמוקרטיה חזקה, גאה ועצמאית בלב המזרח התיכון, היא בלתי מעורערת".

צחי הנגבי ישראל ארצות הברית ג'ו ביידן הרפורמה המשפטית ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד