כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סערה בתולדות

האדמו"ר גער בחסידיו: "לא מרימים ידיים"

בחסידות תולדות אברהם יצחק פרצה השבוע סערה בעקבות תגרה כנגד אלו שלא קיבלו תעודות 'חבר' להתנזר מפגעי הטכנולוגיה. הרבי נשא השבוע דברים וגער בחסידים ש"חלילה מלהכות יהודי ח"ו". השיחה המלאה והפרטים מהנעשה בחסידות 

האדמו"ר גער בחסידיו: "לא מרימים ידיים"
חצר חסידות תולדות אברהם יצחק צילום: ארכיון בחדרי

דרמה של ממש התחוללה השבוע בקרב חסידי תולדות אברהם יצחק. בימים האחרונים התקיים מעמד ענק של כל בני הקהילה בענייני טכנולוגיה, שם חולקו תעודות 'חבר' מהרבי לכל בני הקהילה אשר מאושרים ע"י וועד 'משמרת הבית' של הקהילה, שקבעו תקנות מחמירות על פגעי הטכנולוגיה.

בתקופה האחרונה עורר הרבי את כל בני הקהילה כי עליהם לקבל תעודת חבר, ומי שלא יהיה ראוי לכך לא יוכל להיות חלק מהקהילה ויעמדו על כך בכל חומרת הדין. 

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' בחנוכה האחרון תקף הרבי בחריפות את אלו המשתמשים בקבוצות הוואטסאפ. לאחר השיחה של הרבי, הטילו בוועד איסור על החסידים להיות חברים בקבוצות וואטסאפ, וכן פירסמו כי אלה אשר נמצאים בקבוצה שנפתחה לבני הקהילה במיוחד ל'נייעס' (חדשות) של הקהילה, לא יקבלו תעודת חבר וכוונתם הייתה גם לאלה שקיבלו אישור מיוחד להחזיק בסמארטפון לצורך עבודה וכמובן בהשגחה מלאה. 

במעמד חולקו תעודות 'חבר' לכל בני הקהילה חוץ מיחידים ממש, שלא אושרו ע"י הוועד לאחר שסירבו לעזוב את הקבוצות.

ביום למחרת ניגש לפני העמוד חסיד מאלה שלא אושרו ע"י הוועד לפני העמוד באחד מחדרי השטיבלא'ך בבית המדרש של החסידות בירושלים, מה שהביא את אחד מהחסידים להכריז באמצע המניין שאסור לענות אמן על הקדיש של אותו חסיד, ההכרזה הביאה לסערה גדולה בחסידות שגררה גם הרמת ידיים.

ביום שלישי האחרון בבוקר אחרי תפילת שחרית התקיים מעמד 'לחיים' לרגל היארצייט של האדמו"ר הזקן משומר אמונים זצ"ל, הרבי נשא דברים במעמד ה'לחיים' בדרכו של בעל ההילולא לשמור על עצמינו בקדושה ובטהרה, וכן לחיות באמונה, תוך כדי שהוא תוקף את אלו המחזיקים בסמארטפונים גם מאושרים, באומרו כי זה סתירה לאמונה, וזה לא יביא פרנסה.

לאחר שהאריך בדברי התורה, הוסיף הרבי כי ידוע לכל מה שאירע כאן ביום שני האחרון, ובוודאי שצריכים לגעור במי שמחזיק את הכלים האלו ובוודאי מי שמוציא ברבים כי הרי הוא "רוצח", אך צריכים גם לעשות הכל בדעת וחשבון נפש, וחלילה מלהרים ידיים על אף יהודי.

הרבי אף הוסיף כי ברוך ה' היה קידוש השם גדול שמאות מבני הקהילה אושרו ע"י הוועד וקיבלו על עצמם לשמור על משמר הבית, וזכו לקבל תעודת 'חבר' בקהילה, אבל ידעתי כי היצר הרע לא יוכל לראות את זה, וינסה לשבש את הדבר, ואכן כך קרה. 

"צריכים להקפיד לשמור על משמר המחנה שיהיה בקדושה ובטהרה, וגם לגעור באלה אשר מחזיקים כלים לא מאושרים אך חלילה מלהכות יהודי ח"ו", סיים הרבי את דבריו שהביאו להרגעת הרוחות. 

תולדות אברהם יצחק סמארטפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד