י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הנגיד שמימן את המגבעות

בצל האנרכיה: לייבל'ה עם כל הנייעס של השבוע

והשבוע בלייבל'ה: השר שהותקף בתל אביב פגש את ראש הישיבה בניו יורק | מה אמר שר התקשורת לעיתונאי הבכיר? | הרבי שמעתיק משכנו מבית המדרש לווילה בירושלים | הנגיד האלמוני ששילם עבור מגבעות בבורסילינו | האירוסין של ארי קלמן | וגם: ראשי הערים ונציגי הציבור מתכוננים לחג הפסח 

בצל האנרכיה: לייבל'ה עם כל הנייעס של השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע כבר הפך לימני מובהק בעקבות השביתה בנתב"ג והאנרכיה במדינה. לייבל'ה שלא ידע את נפשו, כבר הציע למארגני חופשות פסח באירופה לנהל מגעים עם מצרים על מעבר דרך ים סוף בכיוון ההפוך בעקבות השביתה. בסוף פנחס עידן שהתגלה כאיש חזק מאוד שבדקה אחת עוצר מדינה אפילו יותר מהר מהקורונה, ביטל את השביתה. 

לייבל'ה יצא להפגנת הימין, שם לא ראו בכיות של 'שלום עליכם' כמו בבני ברק ותושבי רחביה לא חילקו סושי למפגינים הימנים. 

לייבל'ה יודע לספר על מארגני נופש קבוע בפסח שהיו מארגנים בכל שנה נופש חרדי בדובאי, אך השנה החליטו לוותר על כך בעקבות הוראה של אחד מהאדמו"רים המתגורר בצפון הארץ.

בצל הפגנות בעד ונגד הרפורמה השבוע, היינו עדים למספר פריצות לפלאפונים של נשים מוכרות במגזר החרדי מצד עצמן ומצד בעליהן. הפריצה הראשונה הייתה במכשיר של אשת אדם בכיר בעיריית ירושלים ואולי אף מועמד לראשות עירייה בעתיד.

הפריצה השנייה הייתה של אשת עסקים מוכרת במגזר שמוכרת כמעצבת שמלות כלה גדולה. הבעלים כמובן נזעקו והעלו סטטוסים בעניין. והנה זה לפניכם. 

בטרקלין בשדה התעופה בארה"ב לייבל'ה פגש את השר אופיר אקוניס מהליכוד שהותקף יום למחרת בחוף הים. השר ניגש להתברך מפי ראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי שבירכו "ותשקוט הארץ". השר נהנה מאוד נראה וראה גם את ראש הכוללים דעת שמואל הגר"מ דינר מקשיב לדברים.

ואילו את שר הרווחה יעקב מרגי ראה לייבל'ה כשהוא נאלץ עקב ההפגנות לצעוד ברגל ממשרדו לבנייני האומה. ללייבל'ה נודע כי השר מרגי עשה את דרכו לאירוע חגיגת בר מצווה במקום. 

תמיד כשלייבל'ה קורא את עיתון 'המודיע', הוא מגלה דברים מיוחדים. השבוע בכתבה על פטירת הישיש רבי דוד יעקב לב ז"ל שהיה מנהל חשבונות שנים בעיתון, רצה הכתב לכתוב סיפור שהרב לב ז"ל התנגד שמפקחת של מס הכנסה לא צנועה תבדוק את הספרים והפנקסים, אז איך כותבים זאת במטרה שבחורי הישיבות שמקפידים על התקנות לא יבינו: "בין המפקחים הייתה גם תופעה של לבוש לא ראוי. על אף הסיכון להסתבך ולהוצאת ביקורת גרועה - ולתדהמת הנוכחים, הודיע שאינו מקבלם באופן כזה לביקורת".

אחד מהעיתונים החרדים, כך לייבל'ה שומע, הולך כנראה בדרכו של המבקר בעיתון 'המודיע', ולאחרונה החל לאסור פרסום בעיתון של דברים המסמלים תארים עליהם אסרו גדולי ישראל, ואפילו תמונה של כובע הנמצא לראשו של תלמיד שסיים לימודי תואר נאסר בעיתון. לייבל'ה דוגל בשיטה. 

במעמד הרמת כוסית של רדיו 'קול ברמה' ראה לייבל'ה את השר שלמה קרעי מברך את המנכ"ל אריאל דרעי ואיש התקשורת הבכיר של התחנה ישראל כהן. קרעי אמר: "ישראל, אתה מייצג את הציבור שלנו בגאווה בכלי התקשורת טוב לראות קול צלול. צריכים לדעת לעמוד בלי להתכופף". 

לייבל'ה התכונן השבוע לחג הפסח השכים קום ועלה היום יום חמישי לירושלים לתפוס מקום בבית המדרש הגדול 'היכל מהרי"ץ' לדרשת שבת הגדול של פוסק הדור. בפינת הרחובות יקים שמואל הנביא הבחין לייבל'ה בוילה יוקרתית שנבנית במקום, לשאלתו, ענו החסידים כי הרבי מדושינסקיא מעתיק משכנו לווילה זו, הדירה המיתולוגי של הרבי זי"ע ייהרס לטובת הרחבת ביהמ"ד הגדול. ליבל'ה מאחל יישוב טוב ויישוב טוב.

במקרה גם לייבל'ה הגיע השבוע למרכז כובעי 'בורסילינו' בבני ברק ועמד בקופה שם ראה כי כל מי שמשלם בתשלומים, נגיד אלמוני שילם עליו את הכובע. לייבל'ה שעמד בתור כאחד האדם, אמר מיד כי הוא משלם ב 12 תשלומים ומיד קיבל כובע נוצץ. מתברר כי הנגיד האלמוני סיפר כמשיח לפי תומו כי הכול בזכות ר' ישעיה בן ר' משה לאחר שנפתחו כל השערים.

במאפיית מצות בבני ברק ראה לייבל'ה את ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן עם הסינר וכובע הקנייטש לראשו עומד ובודק שיהיה ח"י רגעים.

ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין נצפה מתחדש ב'קאפטן' פרחוני לכבוד החג ב GB בירושלים.

בהכנות בבני ברק ראה לייבל'ה את השר לשעבר יעקב ליצמן ברחוב חזון איש בעיר. לייבל'ה נהנה לראות שעדיין יש רכב והתפקיד לשעבר עדיין בתפקיד. 

ובמאפיית 'טיב המצות' של הרב קורניצר בבני ברק ראה לייבל'ה את הרב אלימלך פירר יו"ר עזרא למרפא אופה מצות במאפייה ועוקב אחר כל דקדוקי ההלכה. 

השבוע הייתה חגיגה גדולה עם היוודע דבר אירוסיו של אחד והיחיד העיתונאי ארי קלמן מ'בחדרי חרדים' שהתארס בשעה טובה ומוצלחת.

בשמחת האירוסין ראה לייבל'ה את ח"כ יעקב טסלר בסוד שיח בשולחן ה'מזרח'. 

לייבל'ה הגיע גם לכנסת השבוע לאחר ההפגנות וראה את אחרוני הסועדים במזון ביניהם השר יצחק וסרלאוף וסגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול שלא חסו על כבודם וסעדו במזנון הרגיל ולא במזון החכי"ם. 

את ישראל דיסקינד, הדובר החדש של שר המורשת עמיחי אליהו, ראה לייבל'ה מתאם ראיונות עם ערוצי הטלוויזיה המקשים לשמוע את דברי השר.

את יועץ שר הבריאות יהודה כהן ראה לייבל'ה מקבל את ברכתו של האדמו"ר רבי ישועה ורחמים אבוחצירא בשמחת השבע ברכות לבנו. 

לאחר שבית הכנסת הראשון בגבעת זאב החדשה נכנס למבנה קבע וזכה להעביר את ספרי תורה ראה לייבל'ה את סגן ראש המועצה יצחק ברנר שדאג רבות לאירוע, מפזז לכבודה של תורה כמו ראשון המתפללים. 

ואילו את ראש מועצת קרית יערים טלז סטון יצחק רביץ ראה לייבל'ה באמירת דברי תורה השבוע בבית חב"ד לרנקה בזמן שהותו בחופשה בקפריסין.

אלפי תושבי אלעד שבאו לאסוף השבוע את חבילות ה'קמחא דפסחא' מהחניון העירוני הענק, הופתעו לגלות בין מאות המתנדבים את עורך ׳בקהילה׳ שלמה קוק מסייע להטעין את החבילות העמוסות כל טוב ברכבים במסלול ה'דרייב אין'. לתורמים בארה"ב אליהם העביר שידור חי זו השנה השנייה הסביר באנגלית כי הוא מתרגש מעוצמת החסד ואינו יכול לעמוד מנגד.

העיתונאי שמעון ליברטי שהתחדש לאחרונה ב'שלייקעס' נצפה השבוע במקום הנכון בירושלים רוכש מלתחה חדשה לחג לאחר שסיים את כתיבת המגזין. 

לייבל'ה תיעד במעמד חנוכת מגדל הזכוכית החדש לבית חולים שניידר את פרופ' פרס מנכ"ל בית החולים לשעבר וכיום נשיא ארגון 'למענכם' שבראשות היועץ הרפואי יוסי ערבליך יחד עם הנגיד מוטי זוננפלד.

באותו מעמד ראה לייבל'ה את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. יחד עם מנכ"ל הכללית אלי כהן, רב הכותל הגר"ש רבינוביץ ורב בית החולים הרב אשר לבי.

רק לפני שבוע סיפר לכם לייבל'ה שכוכב הזמר האנרגטי אלחנן שטיינמץ שהצהיר כי לא יחתום עם מפיקים, "נשבר" וחתם על ייצוג במשרדו של יוסי פרנקל, וכבר השבוע ביום חמישי ראה לייבל'ה את שטיינמץ 'נותן בראש' על במת ענק בחיפה עם גדולי הזמרים חיים ישראל, פיני איינהורן ומוטי וייס.

רגע לפני בר המצווה המדוברת של ילד הפלא האגדי בנצי קלצקין הערב, לייבל'ה פגש אותו בפארק הלאומי יחד עם יעקב פלבינסקי מ'משפחה' ובעל המנגן המפורסם מוטי ויזל. לייבל'ה תהה אם מדובר בטיול הכנה לבר מצווה או בפרויקט מוזיקלי חגיגי, אבל לא רצה להפריע להם בשיחה התוססת. לייבלה מרגיש שיש למה לחכות, אבל כובש בינתיים את יצר הסקרנות. 

את אברהם פריד ראה לייבל'ה בדרכו השבוע לארץ הקודש לאחר שהופיע בירושלים. פריד עמד בתור בשדה התעופה לבידוק הבטחוני המחמיר של הרשויות בארה"ב. 

ואת משב"ק האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג ראה לייבל'ה השבוע נכנס לארץ הקודש. 

מי שעוד הפתיע השבוע ונסע באוטובוס הוא יענקל'ה קורנבליט המכונה יענקל'ה הרקדן שנצפה כאחד האדם באוטובוס. לייבל'ה בדק ולא מדובר בשום קליפ, פשוט אדם פשוט שהחליט לנסוע באוטובוס ולחסוך 'דרייבר'. 

במעמד המרגש של אפיית מצות בבית שמש עם הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר ראה לייבל'ה את המפיק מנחם דויטשר מקבל את ברכתו של רבי יעקב מאיר. 

לייבל'ה הגיע גם לחלוקה הגדולה בעולם שהתפרסה השנה ב-150 מוקדים ברחבי הארץ וראה את הרב אפרים שטרן מעונג שבת ויום טוב בסיור יחד עם הרב צבי מיכל הלר קמב"ץ החלוקה.

מי שהפיק את כל המערך הגדול היה מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' שלא איבד שליטה כמו תמיד והתפרס עם כל הצוות בכל עיר ועיר. 

מנכ"ל קבוצת אסם - נסטלה מר אבי בן אסאייג יחד עם מנהל שרשרת האספקה מר אייל ליברמן ישבו השבוע למעמד מכירת החמץ עם רב הקונצרן הרב רפאל מנת.

את רב העיר רמלה ומומחה הכשרות, האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא, ראה לייבל'ה מפקח על פס הייצור הכשר לפסח במפעל הסיגריות והטבק דובק, כשהוא מלווה באיש היח"צ קותי אוברלנדר.

לייבל'ה שולח השבוע ברכות לר' נחמיה שקדי על זכייתו בבחירות כיו"ר ועד העובדים בעיריית בני ברק ברוב מוחץ של למעלה מ- 93 אחוז, מספר שיא שאפילו וועד העובדים בסוריה לא זוכה לכזה מספר שהדהים את כל הנוכחים. מיד לאחר היבחרו קיבל שקדי את ברכתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין יחד עם לצידו טל מוטולה מבכירי אגף ההנדסה בעיר ומי שנבחר כחבר בוועד. 

בצ'רידי מגייסי הכספים הגדולים בעולם הרימו 'לחיים' לכבוד חג הפסח כבר בתחילת השבוע בכיבוד חגיגי והמנכ"ל שי צרבינסקי חילק לעובדים שי לחג.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לבנימין ליפקין העורך הראשי של עיתון 'המבשר' לרגל חתונת בנו, השבוע בכפר חב"ד. תוך כדי שבעת ימי המשתה פרש ליפקין מעולם העיתונות החרדית אחרי 30 שנה והחל לעבוד כיועץ אסטרטגי במשרדו של יועץ התקשורת רונן צור.

ברכת מזל טוב לאיש החסד הרב אליעזר קפלן לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בתוך השבעה על פטירת אמו ע"ה. הרב הגיע מהשבעה להשתתף בחופה. ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי הגיע לברך.

ברכת מזל טוב לשלמה בנזימן מבכירי עיריית בני ברק ואיש חסד בפני עצמו לרגל שמחת בר המצווה לבנו הערב. קודם השמחה הגיע החתן ואביו להתברך אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

ברכת מזל טוב לגבאי הרוחני של בית הכנסת בית מנחם בכפר חב"ד, הרב משה הורביץ, לרגל אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי חזקי ברוין מנכ"ל ארגון 'ביקור חולים יד אברהם' לרגל שמחת אירוסי בתו.

ברכת מזל טובל ישראל ג'וזף מבעלי מסגריית 'פורסטיל' ומקורבו של האדמו"ר מנעשכיז שכובד בסידור קידושין.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד