כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
זעקת אימים

מאות משפחות ואלפי ילדים רעבים: בית התבשיל נערכים ל'שולחן עורך'

"שלוחו של כלל ישראל להאכלת 'כל דכפין'": ב'בית התבשיל' מבשלים 'שולחן עורך' למאות משפחות ואלפי ילדים רעבים • האם הכרזת 'שולחן עורך' בליל הסדר תשפ"ג תהיה עבור אלפי יהודים קריאה חגיגית משמחת, או חלילה זעקת אימים קורעת לב? בידכם הדבר

מאות משפחות ואלפי ילדים רעבים: בית התבשיל נערכים ל'שולחן עורך'
סעודה בבית התבשיל צילום: מתוך אתר הארגון

תכונה אדירה ושוקקת חיים נצפית בימים אלו במטבח הפסח המיוחד של 'בית התבשיל'. צוות גדול של מתנדבים מסורים - עטופים בבגדים נקיים ומחוטאים לפסח, מתרוצץ בין הסירים הענקיים והתנורים המלאים, כאן מכינים ברגעים אלו את ה'שולחן עורך' הגדול ביותר בעולם!

לחצו כאן ועזרו למשפחה רעבה>>>

כאן מכינים אלפי מנות חגיגיות ליהודים רעבים: סעודות חג שלימות 'על כרעיהן ועל קרבם', החל במצות מהודרות, מנות דגים ובשר מושקעות  ברמה הגבוהה ביותר, פשטידות פסחיות, יין לארבע כוסות וקערות ליל הסדר ממולאות, כל מה שצריך כדי לערוך את שולחן הסדר בשמחה וחגיגיות.

הסעודות האלו יישלחו בעז"ה בעוד ימים ספורים, לפנות בוקר של ערב חג הפסח למאות בתים משפחות וילדים, משפחות טובות שלמרבה הצער נקלעו לסיטואציה קשה בחייהם ל"ע, מבלי לפרט ולהיכנס יותר מדי לפרטים הכאובים, כך שפשוט אין להם מי שיבשל עבורם את סעודת החג.

מספר המשפחות האלו עולה על כל מה שחשבתם. מדובר באנשים רגילים ונורמטיביים לחלוטין שמתהלכים לצידנו ביום יום, יושבים לידנו בבית הכנסת, אבל בבית הם סובלים ממצוקה חריפה, שלרוב נשמרת כסוד כמוס, מצוקה שנקראת 'רעב לארוחה מבושלת' שהשלכותיה קשות ונוראיות.

עבור המשפחות האלו, כמה שזה כואב, רגע ההכרזה "שולחן עורך" בעיצומו של ליל הסדר, הוא רגע של נשיכת שפתיים. של חרדה ומתח. רגע שמפחדים ממנו מתחילת ה'סדר'.

לחלק מהם יש מצות לחג. יין לארבע כוסות גם. אבל "שולחן עורך"? לערוך שולחן ליל הסדר עם תבשילים ומטעמים? בשביל זה הרי צריך את האמא, עקרת הבית, שתעמוד ותבשל, תקצוץ ותטגן, תחתוך ותתבל.

אבל כשאמא נאלצת ל"ע לשהות ליד ילד שמאושפז בבית חולים ואין לה בקושי זמן לנשום, כל שכן לבשל ארוחות חג? כשהאמא ל"ע עוברת משבר נפשי ואינה מסוגלת לבשל? כשהאמא היא אלמנה טרייה שאיבדה את בעלה ואין לה כוחות נפש לבשל? מה אז?

מי יכין "שולחן עורך" למאות משפחות כאלו שאין להם מי שיכין להם סעודת ליל הסדר? נכון, ארגוני 'קמחא דפסחא' שולחים להם מצרכי גלם לחג, אבל כשאין מי שיהפוך את תפוחי האדמה ל'קרטופל קוגל', את הבשר הקפוא לתבשיל, הבעיה רחוקה עדיין מפתרון.

בלי תבשילים, אין שולחן עורך! וכאן נכנס לתמונה 'בית התבשיל' - הארגון היחיד מסוגו שיודע להושיט יד במצבים האלו, 'לערוך שולחן' מלא תבשילים ומטעמים בבתים שנקלעו לרגע קשה, בימות החול, בשבתות ובמועדים.

"כל דכפין ייתי וייכול – כל מי שרעב יבוא ויאכל!" מכריזים אנו חגיגית בתחילת ההגדה. וכאן הבן שואל: "האומנם טאטע? היכן הוא העני הרעב שאתה מזמין לאכול על שולחננו, למה הוא לא כאן, על מה אתה מדבר, אבא"?!

אמת, לא קל לארח פיזית יהודים רעבים ומסכנים בשולחן הסדר שלנו. לא לכל אחד זה מתאפשר. אבל נוסח ההגדה אינו משתנה... כולנו מחויבים, במיוחד בליל הסדר, לדאוג ל'כל דכפין', והדרך הטובה ביותר לקיים זאת בהידור היא באמצעות 'בית התבשיל', שליחו של עם ישראל באירוח והאכלת 'כל דכפין' – כל יהודי רעב, שגדולי הדור שליט"א סומכים עליו את ידיהם בכל עת.

לקראת מבצע חג הפסח תשפ"ג שנמצא בימים אלו בעיצומו, רכש 'בית התבשיל' עופות דגים ובשרים בהשקעה כספית כוללת של כמה מיליוני שקלים, אבל הטלפונים ומכתבי הבקשות קורעי הלב שלא מפסיקים להגיע, ולפי הניסיון יימשכו עד כניסת החג, מאלצים את הארגון להגדיל את הכמויות כל הזמן, לרכוש עוד ועוד מצרכים ולהכין עוד סעודות להשביע נפשות רעבות.

יהודים יקרים! זה הזמן לפעול, מתקשרים עכשיו ל'בית התבשיל ומקיימים את ה'קמחא דפיסחא' המהודר ביותר, מביאים את שמחת החג לאלפי משפחות וילדים, קשישים רעבים ושאר נזקקים ומסכנים שאין מי שידאג להם – והחובה לדאוג להם מוטלת על כולנו.

וכי מי אינו נרעד לנוכח דבריו של הזוהר הקדוש (ח"ב, פח, מתורגם) "בכל המועדים והחגים צריך אדם לשמוח ולשמח מסכנים, ואם הוא שמח לבדו ואינו משמח את המסכנים, עונשו גדול, שהרי הוא שמח לבדו ולא נותן שמחה לאחרים, ועליו הכתוב אומר (מלאכי ב ג) 'וזריתי פרש על פניכם, פרש חגיכם'".

לוחצים כאן ושולחים סעודת חג למשפחה רעבה, ובעז"ה בליל הסדר הקרוב, כשתכריזו בשמחה ובחדווה בביתכם את הקריאה "שולחן עורך", תזכרו שבעוד בית יהודי מכריזים ברגעים אלו "שולחן עורך" בשמחה ובלב קל – בזכותכם, בזכות הסעודה ששלחתם להם.

לחצו כאן ועזרו למשפחה רעבה>>>

בית התבשיל ערב פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}